Krokodilletjes en snelle boten!!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Krokodilletjes en snelle boten!!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Krokodilletjes en snelle boten!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

24 November 2009 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hallo Allemaal

Alles goed met jullie?
Hier was het weer een prachtige dag, vrij warm zelfs.
Vanmorgen werd ik al om 9.10 opgehaald door een klein busje. Via een schitterende route door Miami gingen we naar een verzamelplaats en toen over in een grote bus.

Na een heerlijke rit, zoveel leuke en mooie dingen gezien. Toevallig had ik afgelopen week s'avonds een keer Miami csi aan staan en keek naar een aflevering die zich hier in de haven afspeelde. Je zag op tv een soort haven waarvan het leek of het dak van tenkdoek was. En ja hoor...... daar reed ik vandaag langs, leuk he!!!

Toen werd het stiller op de weg, en reden we richting de everglades. Mooi gebied, erg moerassig leuk om te zien, zonnetje lekker op het raam.
Gezellig in gesprek met 2 mensen uit Virginia.

Ja en toen op zo'n airboot het moeras in Leuk!!!!!! ik heb genoten. We moesten oordopjes in voor de herrie die de motor maakt. Maar echt schitterend. Je vaart gewoon over het waterriet echt heel leuk om te doen!
Zelfs onderweg nog een paar schildpadden gezien,en ja... ook wat zeer kleine krokodillen, alligators. Maar zo klein daar hoef je niet bang voor te zijn. De mensen op de boot vonden het schitterend, en ach verwende trien die ik ben vond ze maar klein!!!!Niet bizonder in ieder geval.

Daarna was er nog een soort van show, maar daar ben ik nooit zo gek op, die dieren horen niet in een kooitje. En een krokodil hoord geen kusjes te geven!!! Die man deed wel zijn best om er wat educatiefs van te maken. Maar aan mij niet besteed.

Daarna nog even gekeken hoe de dieren eten krijgen,en slangen eieren die bijna uitkomen gezien. Daarna weer via een schitterende route terug.En omdat bijna alles hier eenrichtings verkeer is ga je altijd weer via een andere route terug.

Ja en toen was het al weer 16.00u nou ja, boodschapje, even naar het strand, wat gegeten. Voor je het weet is het al weer donker. Vandaag staat er een heeerlijk windje een warm windje. Echt lekker!

Nog maar een paar leuke weetjes over Miami.
Weten jullie als je hier met de bus mee wil kun je gratis je fiets voor op de bus zetten/binden en dan rijd je fiets gewoon mee! Handig he!!
De bus is hier trouwens heel goedkoop. 2 dollar en de bus rijd een soort van rondjes, dus je kan gewoon weer in dezelfde bus stappen als je terug wil, want hij rijd rond.Je doet je geld (gepast betalen,chauffeur kan niet wisselen)in een soort van gleufje en als er genoeg geld door het gleufje is gegaan, hoor je een piep en dan kun je doorlopen..En omdat alles hier ver is zit je gewoon een uurtje in de bus, voor je heen reis en terug weer hetzelfde! Retourtjes ofzo kennen ze niet.

Er staan hier overal en nergens bankjes, dat komt omdat er zo ontzettend veel oudere mensen wonen. Het valt op straat ook echt op, dat er zoveel oudere zijn, vele heel kwiek en aan het "joggen" Dik in de make up en overal getilt en gelift. Lachen gaat niet zo goed meer want alles staat zeer strak!!!
En de oudere met rollators en 4 poten.
Thuiszorg zoals wij dat kennen, kennen ze hier alleen particulier. Maar er komt wel bijna dagelijks een bus voor met een soort van thuiszorg waar je dan naar toe kan met je pillen zalfjes, en dan helpen die je. Maar wassen en aankleden enzo dat kan alleen particulier! Maar die komen dan vaak een langer tijd achter elkaar naar je toe om je totaal te verzorgen, licht huishoudelijk werk te doen ennnnn.... om je gezelschap te houden!!!mmmm moet er nog eens over na denken.
Want ik hoorde van zo'n busthuiszorg dat licht hiushoudelijk echt licht inhoud meer dingen zoals boodschappen, koken, vuilnis weggooien enzo meer de verzorgende dingen.Als je meer nodig hebt moet je weer een huishoudelijk hulp nemen. Zij lopen ook geen rondes ofzo maar hebben gewoon hooguit 3 of 4 clienten op een dag.
En heb je meer nodg en bent je goed verzekerd,of je hebt veel geld dan neem je een nurse voor dag en nacht in huis. Dat is dan een groepje van 5 of 6 mensen die dan dag en nacht voor je zorgen!

Oja... ik heb een paar avonden terug hemel en aarde bewogen om nog een dagje naar Tampa te gaan.(fam. v Leeuwen) maar er is echt geen stoel meer te krijgen ivm thanksgivingsday. Jammer maar ik kan er ook niets aan doen.

Nou mensen ik ga beneden nog wat drinken met een stel uit Zweden.

Liefs Elle

• 25 November 2009 - 08:32

Tamira:

weer even de verhalen gelezen ,erg van genoten. je hebt weer hoop gezien,ik hoop dat je niet meer van die enge dingen meemaakt.,nog heel veel succes
    tamira

• 25 November 2009 - 13:44

Angela:

Hoi Elle, Hier alles goed, net met Carla ons laten inenten tegen de mexicaanse griep dusse...neem maar mee dat virus wij kunnen er tegen!! Over Tampa moet ik je nog wat vertellen maar dat komt wel als je terug bent! Veel plezier nog!

• 25 November 2009 - 15:40

Thea:

hoi elle

fijn dat alles goed met je gaat nog een paar daagjes en dan ben je weer in leimuidencity
    en dat vinden we wel weer gezellig dan kunnen we de rest van je verhalen weer horen geniet nog even
    liefs van thea