Levende ballon vis! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Levende ballon vis! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Levende ballon vis!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

25 November 2016 | Kaap Verdië, Cape Verde Islands

Lieve Allemaal


Gisteren was ik ach... laat ik het zo zeggen....te lui om te schrijven!!
Van al dat niks doen...schijn ik moe te worden!
Heerlijk de hele dag een beetje in het zonnetje,met mijn natje en mijn droogje! Het is wel erg luxe!
De paling boer kwam nog langs met super grote paling... ook wel erg grote tanden! maar goed hij was gelukkig al dood, en schoon gemaakt!
Ja... maar zo gewoon is dat hier niet!
Als het nog leeft weten mensen zeker dat het vers is, en of dat nou varkens of kippen, ganzen en wat ik vandaag nog meer voor zieligs heb gezien... als het nog leeft... is het vers!
Uiteindelijk ben ik laat in de middag nog een rondje gaan lopen, er zat een man te vissen. Echt even hengelen..en hup..eten voor vanavond!
Nog een boom met onbekende vruchten te gen gekomen!
Een haan die hoog op het dak liep!
Maakt hier niets uit!
Daarna weer ja echt weer heerlijk gegeten!

En vanmorgen moest ik toch echt even op pad!
Ik wilde graag hibiscus kopen, dat kost hier niets, een paar leuke dingen voor mezelf. Wat papaya jam!
Dus de Allugier... dat is een busje in..en gaan.
Okee... we hadden niet genoeg passagiers dus eerst even terug naar het dorpsplein..beetje tuteren beetje roepen wie er nog mee wil, en toen gingen we.
Met een flinke omweg...zijn in een leuk heel klein dorpje geweest, moesten even een tas weg brengen en een doos weer ergens anders ophalen!
Daarna Praia in...in een winkel voor mij het tassen paradijs ...ooo moeilijk...ja... en toch maar 1 gekocht.. wel een hele mooie!.nou..okee..wel 4 paar schoenen!
En toen.. na al die tijd hier zoeken.. eindelijk bloesen met lange mouwen gevonden... nou niet helemaal... ik heb ze laten maken.
Is toch te zot.... hebben ze hier niet!! Krijgen we nou.... dan laat ik ze toch maken!
Om 14.00 klaar...mooi... kan ik nog even winkelen en koffie drinken!

En weer terug... even een een hoekje gezeten.. toch moet het heerlijk zijn zo te leven... geen echt zorgen lijkt wel... alles op het makkie... en haasten kan gewoon niet, want je zou de enige zijn!!!

Bloesjes opgehaald strijkje er nog even overheen...kletsen her en der...
En weer richting mijn allegeur!
Vaste knul weer, En omdat ik de eerste was...dan duurt het nog wel even voor we starten, dus spullen vast in de bus! Dus ik nog even winkeltje in en uit!
Komt er op eens iemand roepen...dat ik mee moet komen...de bus vertrekt!! En ja hoor...zit de bus vol op mij te wachten!
Ze zullen wel gedacht hebben...waar is die stomme toerist nou weer!
Nog even een ommetje om ergens geld af te geven! (kan de tnt nog wat van leren!)

Rugtas vast een beetje ingeruimd, en nog even de zon in!
Blokje om voor het eten.
En nu zo weer eten...en dan wordt het bed tijd.
Morgen moet ik rond 12.00 uit mijn kamer..omdat hij dan opnieuw verhuurt wordt.
Maar ik kan gewoon blijven, en de douche even gebruiken en dan brengt Antoni me morgenavond naar de luchthaven!

Zo... dan ga ik nu weer eten.

Jullie horen thuis weer van mij!

Liefs Elle

  • 26 November 2016 - 01:55

    Karin :

    Ach goh, die arme vis. Kon je 'm niet een zetje met je schoen het water in geven, ze kunnen m toch niet eten. Echt zielig.
    Schitterende foto's!!! Goeie reis!

  • 26 November 2016 - 05:50

    Thea:

    Hoi buufie,nou jammer voor jou dat de weken zijn omgevlogen,maar wij kijken weer uit naar je terugkomst,alvast welkom home.bedankt weer voor je mooie verhalen en prachtige foto's.

  • 26 November 2016 - 07:24

    Emmely:

    van emmely

  • 27 November 2016 - 19:25

    Corrie:

    Zo Elle de tijd is omgevlogen. Heb je verhalen tussen neus en lippen gevolgd.
    Wat een mooie reis weer zeg.
    Wat heb je weer veel meegemaakt.
    Nu lekker thuis als het goed is.
    Dromen over je volgende reis.
    Bedankt dat ik weer mee mocht genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 290211

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: