Visje eten?? vangen we even!!!! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Visje eten?? vangen we even!!!! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Visje eten?? vangen we even!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

24 November 2016 | Kaap Verdië, Cape Verde Islands


Lieve Allemaal


Vanmorgen al super vroeg wakker...ja ik doe natuurlijk ook weinig!
Dus ben ik heel vroeg naar buiten geslopen, en heb zitten kijken hoe het dorp tot leven kwam.
Bijzonder om te zien, en bijna alles speelt zich gewoon buiten af.
Je neemt een klein oud mayonaise emmertje doet er een laagje water in..gaat op je stoep voor je huis zitten.
Poetst je tanden,spuug alles uit op straat.
Wast je gezicht, met het water dat overblijft...klopt je shirt even uit...en doet hem aan!
De buuf staat heerlijk haar haar te borstelen, en de andere buuf doet een wasje in een grote teil!
De oudere dames lopen gezamenlijk de straat te vegen...wat zo wie zo niet mee valt want er zitten geen stenen in!
Het is echt maar een zandpad...toch wel bijzonder dat de vrouwen dat dan aanvegen!
Wel moeten ze oppassen voor water allemaal uit de deuren of raam gaten kan worden gegooid!

Kinderen die in hun blauwe schortjes naar school gaan!
Om de hoek draai een man net de kip zijn nek om...ach..niet mijn ding maar ja we moeten toch eten!
een jongetje gooit iets uit een zak van de klif af....Je kan er maar vanaf zijn!!!
3 vrouwen bespreken denk ik de dagelijkse dingen heerlijk zittend op een half muurtje!
Er lopen wat vrouwen heen en weer met emmers en teilen op hun hooft!
Het blijft een boeiend gezicht!
Het wel en wee van Cidade Velha!

En zo werd het tijd, mijn nachthemd te verruilen voor mijn tankini en eens een lekker zonnebad te nemen.
In Nederland zal het wel even duren voor dat achter in mijn tuin weer kan!
Dus moet ik het er hier van nemen.
Ik ben er nu toch!!

Om een uurtje of 12 verdween de zon wat achter de wolken, moet je niet denken dat het dan koud wordt,
maar goed geen zonnebad weer meer!En gezien het feit dat ik hier bergen eten krijg..en Antoni Nee echt nietverstaat.
Elke dag staan er weer de meest bijzondere dingen klaar...alles even lekker.
Ik kom tonnetje rond terug ben ik bang!
Melissa zet de step maar vast klaar... dat wordt steppen!!

Dus dan toch maar de wandelschoenen aan, en eens kijken waar ik terecht kom!
Natuurlijk heuvel op heuvel af!
Zie ik beneden in een baai een paar verlaten tafels en stoelen, ooit in betere tijden een mooie tent denk ik!
Ik er op af!

Verlaten... op 1 vrouw na en een jonge kelner!
De vrouw zat als een prinses in het water met een glas wijn... zo heerlijk.. ze straalde!
Praatje hier praatje daar... en zo zaten we heerlijk te praten.
De kelner vroeg..willen jullie wat eten.. tja.. visje gaat er wel in!!
Prima duurt wel even.....
En tot mijn stomme verbazing komen er een paar jongens aan met harpoenen en snorkels.
En hup...het water in visje voor mijn vangen!!!
Het is toch niet te geloven!
Daarna wordt de vis op de rotsen even schoongemaakt.
En daar komen ze even later weer aangelopen, trots met mijn vis in de hand!
Die nog even op de grill En dan eet je hem gewoon op!
Beetje salade van komkommer erbij en klaar! En zo ging de middag snel voorbij!

Kwam de kelner nog met het idee, om ons op de foto te zetten, ja toen werd het bal!
kwam er ook nog een bijzondere vogel voorbij vliegen.
Die staat hier op de munt om dat hij zo bijzonder is!
Op de terug was zag ik er trouwend nog meer!

Kwebbel de kwebbel.. ze had een broer in Haarlem wonen, was al een paar keer in Nederland geweest.
Zij was op vakantie en woont in Portugal.
Ze vertelde op wallstreet te werken, maar laat ik het er maar op houden.
Met zeer eenvoudige Nederlandse vertaling zit ik aardig in de buurt denk ik!

Maar wel super gezellig en echt een aardige meid!
Aan het einde van de middag heb ik mijn biezen gepakt en ben terug gelopen.
Onder tussen schijnen de mensen mij te kennen, dus iedereen groet en zwaaid!
Dat maakt het wel erg leuk hier!

Toen ach ja...dagje ouder he..dutje gedaan in mijn stoel op de veranda met uitzicht op zee.
En ja... de walvissen..echt niet he!!
( volgens Antoni schijn je zo wie zo met je ogen dicht weinig walvissen te zien....grapjas!!)
Maar volgens mij was het maar een heel klein dutje..even een weg trekkertje zeg maar!
Volgend hem hing ik....nou ja...dat ga ik niet vertellen hoor!!
Hij heeft het gewoon fout gezien!

Voor ik het wist was het alweer donker en weer etenstijd!
Wouw.. wat kan die vent koken.....
Gestoomde couscous..met saus, zelf gemaakte geitenkaas, worstjes zelf gemaakte koekjes
Thee vers uit eigen veranda!
Mensen eten hier hooguit wat kip, maar verder altijd vis.Dat kost hier ook zeer weinig.
Voor E0,60 heb je al een stuk tonijn, komt de visvrouw het je nog aan huis voor brengen!

Vandaag heeft de dochter des huizes(Johanna) een vaccinatie gehad.
Ze is 18 maanden en voelt zich werkelijk niet lekker!
Leuk om te zien hoe druk pa daar mee is!
Ik kijk lekker van een afstandje, en kruip straks lekker in mijn bed!

Nou niks mijn bed in..er kwam gezellige visite, en dat betekend hier dat de pannen weer op het vuur gaan!
De tafels gedekt..............ennnn...eten!!!
Was wel gezellig de mannen druk met het meten van de veranda.
Want er was pas sávonds veel wind en toen woei de boel kapot!
wij hebben dan wel een meetlint of zo..nee hun liepen heel grappig achter elkaar aan en nemen dan kleine stapjes!
Wij vrouwen vonden dat erg grappig!
En zo ging ik met een buik vol, weer richting bed!

Ja... zeg.... echt ik weer.... ik dacht maar de datum/dag klopt niet... wat is dat nou,ach vakantie maakt het uit!
maar toch maar eens goed kijken.
En ja hoor ik vertrek hier zaterdag avond, en kom ZONDAGOCHTEND 7.20 u in nederland aan!
Als de TACV Dat tenminste ook wil!
Ik voel er toch weinig voor hier haha... nog een week te moeten blijven ofzo!

Liefs Elle

Nou wat jammer Brenda...varkentje is toch ook best aardig!
Met spikkels of helemaal wit, met vlekken heel veel keus hier!
En...een voordeel voor Jos....ze eten wat je geeft en zijn niet kieskeurig.
Offf...... wat dacht je van zielige aapjes?

Claudia..ik mis foto's van de nieuwe familiecoup?

  • 24 November 2016 - 13:38

    Claudia:

    zo zie je maar er is iedere dag wel wat te beleven, jij vind het wat saai maar vind toch dat je eruit haald wat erin zit al is het maar genieten van de was van de buurvrouw of een duikploeg die jou vis bovenhaald! dat soort dingen hebben we hier in zuidholland niet, op een schaap vangen na dan in de woonwijk! veel plezier nog eventjes.xx eh familiecoupe... eh zijn nog niet met z'n allen bij mekaar geweest.. met kerst hebben je ong nog dezelfde coupe hoor.xx

  • 25 November 2016 - 12:59

    Karin:

    Het is jammer dat je misschien niet zoveel kanten op kan maar de tafereeltjes zijn wel ontzettend leuk.
    En die vrouw op het strand, wat een vrolijke noot zeg. Als ik haar buikje zie denk ik 'hè die heb ik ook'.
    Dat wordt een zonnebank en bilprotheses want het toont dan toch echt heel anders dan wit en plat.... Dan durf ik ook een bikini aan :)
    Dus morgen is het eilandhoppen alweer voorbij, jeetje.
    Een goede terugreis!!! Geniet nog van de laatste uurtjes. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 290743

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: