Een tuf tuf dag! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Een tuf tuf dag! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Een tuf tuf dag!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

17 November 2016 | Kaap Verdië, Cape Verde Islands

Lieve Allemaal

Vandaag weinig te melden!
Vanmorgen alles weer in de rugzak, afscheid genomen en na nog even kletsen.
Moest ik toch echt op stap!

ja...en hoe doe je dat hier....ja ja..je loopt naar een kruispunt.
Die heb je op een berg dan ook weer niet zoveel maar goed.
Dan kies je uit welke richting je op wil.
En... je zoekt een plekje om te zitten, net zo lang tot dat er vervoer langs komt!
Ik zat er nog maar net, of er kwam een man aan, met een grote uitvouwbare tent onder zijn arm en een emmer met peultjes, erwten geen idee maar iets! kwebbel kwebbel...nou valt dat hier niet altijd mee dat gekwebbel... want er spreken maar super weinig mensen engels!

Maar goed wat ik begreep... hij was leraar geschiedenis, en samen met z'n broer hielden ze de tuin, van zijn moeder die op de berg woonde bij!
Dat verklaard de erwten,,maar de tent is me denk ik ontschoten!
Het duurde wel erg lang, dus uiteindelijk gingen we maar een tukkie doen!

zot natuurlijk, hij aan een kant van mijn rugzak als kussen ik aan de andere kant. Lig je daar een beetje te soesen ...langs de kant van de weg!
Op een muurtje... ik moest er wel om lachen! Maar volgens hem... ik weet zijn naam niet eens.... is dat aanpassen!
En uiteindelijk stopte er een auto met zo'n bakkie er achter een truck!
achtige! Ze waren van een of ander olie bedrijf denk ik!
En zo reed ik de berg weer af! tot aan een bezinestaion, toen gingen ze niet verder! Dus moest ik eruit!
Nou was het wel een puntje.. ik had nm nog geen slaapplek.
Het internet, lag er totaal uit boven op de berg!
Maar gelukkig had sgone sus me al even op pad geholpen.
Ik had alvast een adres!
En ja.... dit is natuurlijk in een land als deze te verwachten...daar was die jonge chauffeur van gisteren.... tuuu..tuuuuut!
Stoppen uitstappen zoenen...alsof je de beste vrienden bent.
En ik stond natuurlijk zo voor mijn hotel!
Nieks bijzonders....een hotel klaar!
Wel een bad, dus de was hangt al...en een prachtig haha...binnen in pandig balkon...hoe verzin je het...maar ik heb het al wel vaker gezien!
Maar voor mijn deur....een knoert van een open ruimte. En ik kijk zo op zee! En..geen hond te zien!

Dus ....dacht ik zo....de zon in!
Handdoek mee, kussen van mijn bed, badpak aan!
Zo lag moeders heerlijk in het zonnetje!
Daarna zeg maar een blokje om,even langs het strand...dat bestaat hier trouwens uit zwart zand!
Toen ach ja...was de dag alweer voorbij!
Ik ben maar even in het restaurant van het hotel gaan eten, ik blijf hier maar 1 nacht en had geen zin, om weer wat te verzinnen!

Uitgebreid in bad.. hij is wel niet zo groot...maar toch wel lekker, alles even goed in het sop.
Morgen heb ik ontbijt....zat bij de prijs in! Dus daar hoef ik ook niets voor te verzinnen.

Maar eigenlijk zouden jullie me nu moeten zien zitten.
Op het dakterras van een hotel...in mijn nachthemd.. natte haren.helemaal in mijn up!
En zelfs het licht doet het hier op deze super mooie plek.. met uitzicht niet!.. ik zie de lichten van ik denk het eiland sao Vicente!
Prachtig... en ik zit hier met mijn zaklampje.
Heerlijk rustig!
Flesje eigen gemaakte limonade er naast... wie doet mij wat!

Nou..zoals jullie zien een dagje..weinig zal ik maar zeggen!

Liefs Elle

******Ik zie net op mijn computer.. ja...echt waar... ik ben al 130 dagen gestopt met roken!!! Nou dat had ik zelf niet eens verwacht!!!
Maarrr..... echt vergeten ben ik het nog niet...zo nu en dan!!! valt het nog steeds niet mee!

  • 18 November 2016 - 19:23

    Claudia:

    ahhh gelukkig een slaapplek gevonden!!!! geniet van de rust!

  • 19 November 2016 - 01:10

    Karin:

    Je eindigt ermee maar ik begin ermee, wauw 130 dagen gestopt met roken, super! Geniet lekker verder op je mooie eiland.

  • 19 November 2016 - 06:24

    Emmely:

    lieve mama van emmely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 290814

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: