De bergen op de lanen in! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu De bergen op de lanen in! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

De bergen op de lanen in!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

16 Mei 2016 | Ecuador, Otavalo


Lieve Allemaal


Mijn dag begon vroeg vandaag.
Om half 6 hoorde ik een stoet mensen de trap op lopen en weer heen en weer, toen een berg herrie boven mij.
Was duidelijk gedurende de nacht, mijn oordoppen verloren!
Kortom ik was zo wakker als wat, heb het nog even geprobeerd, maar kon niet meer in slaap komen.
Dus om half 8 zat ik gedouched en wel, buiten een sigaretje te roken.
Alles was al in gepakt en ik was er klaar voor!

En daar ging ik dan om 9.00 rugzak om andere rugtas op mijn buik.
En gaan..... eerst in de groene trolleybus.... wouw dat is echt al een avontuur op zich.
Zo vol... en daar hing ik dan...volgepakt tussen de mensen, richting... ach ik weet niet meer hoe het heten.
Dan... begint het volgende avontuur... want hoe kom je er nou achter waar je eruit moet???
Nou ik had de oplossing al bedacht... ik heb alles op mijn hand geschreven.
Zodat ik het bij iedereen in zijn snoet kan duwen om te laten zien.
Dan moeten ze wel!
Dat werkte perfect!
Zo stond ik bij de goede halte voor de overstap...die bleek op een bord boven mijn hooft het hangen,
Dus ik kon blijven staan. En daarna naar de grote transit bus centrale.
En dat allemaal voor 25 dollarcent.
Toen een kaartje naar Otavalo ook zo gepiept.
Kortom ik had er 2 uur voor uit getrokken en binnen 50 minuten zat ik in de bus richting hier!
Luxe bus, gezellig muziekje op niet erg druk.
Heerlijk raampje op een kiertje.... en gaan!!!!

En echt mensen ik val in herhaling, maar wat mooi, echt zo mooi.
Berg op en berg weer af... echt mijn oren maken overuren.
Zo hoog en dan weer stijl naar beneden.
Ik heb genoten.plak heerlijk cake erbij.
Dat is echt genieten.
Daarom was de 3 uur rijden naar hier natuurlijk ook zo voorbij!

Zo stond ik op de grote parkeerplaats van Otavalo!
De buschauffeur liep even met mij mee, leuke knul, en hij verzekerde me dat ik echt voor 1,50 dollar een taxi kon nemen naar de hostel. En zo zat ik prins heerlijk uit gezwaaid door de chauffeur achter in een taxi!
Ik was er zo... met de taxi natuurlijk, lopend had het nog een hele klim geweest!

Prima hostel kamer okee.
Snel wat gedronken en toen de stad in.
Er was markt, maar goed als je er een heb gezien dan zien de andere er hetzelfde uit
En... ik wil niets kopen, want dat moet ik allemaal mee sjouwen!
Heerlijk gewandeld en genoten op een bankje in een park, toen de zon onder begon te gaan.
Zo mooi.

En toen.... ja wat toen... wat denken jullie!!
Ik heb mijn opdracht van mijn sgone sus.... vindt een rode vruchten boom uitgevoerd....gevonden!!!
Ze kan tevreden zijn... want het is me gelukt.
De vruchtjes zijn wel eens waar niet echt eetbaar, volgende de vrouw die mij op de kiek heeft gezet, vinden alleen de vogeltjes ze lekker!!
Zo dat is me mooi gelukt!!!!
Ik had er zo'n lol om!

Toen het donker begon te worden, ben ik even boodschappen gaan doen, want deze hostel heeft ook een keuken.
Dus heb ik vanavond lekker zelf gekookt.
Ook erg fijn, ook gelijk voor morgen dan kan ik er weer even tegen.

Dit was weer een hele mooie dag.
Ik ben het wel spuugzat, ga de foto's er op zetten.
Dat lukt erg slecht, en dan lekker mijn bedje in.
Hopelijk vallen de oordoppen niet weer uit mijn oren vannacht.
Moet ook nog even een gordijntje organiseren want ik heb alleen vitrage.
Dat zal mijn sarong wel worden met wat knijpers!!

Liefs Elle
*** ik ben zo moe dat ik niet meer weet of er nog iemand een vraag had gesteld! Sorry!!!


  • 16 Mei 2016 - 08:07

    Karin:

    Heeeeeee! Heeeeee! Hoor je me?!
    Nee....mooi dan zitten je oordoppen nog in :p

    Dat je in herhaling valt begrijp ik helemaal, het ziet er zo mooi uit, heel lieflijk. Vandaag een lange dag, lekker niet koken 'een slimme meid is op haar dag voorbereid', geniet er weer van! Xx









  • 16 Mei 2016 - 10:27

    Gerlinde:

    Vogeltjes bessen diefje. Ziet er mooi uit. Mooie kamer.
    Backpack rustig door. Hoop er ook een keer te komen.
    Geniet

  • 17 Mei 2016 - 09:54

    Annemarie Ellenbroek Hendriks:

    geweldig elle ik heb veel bewondering voor je doorzetings vermogen en je avontuurlijke inslag.en je verslagen zijn een genot om te lezen. fijne voortzetting!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 290840

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: