Samen met 80 andere in 1 bus!!! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Samen met 80 andere in 1 bus!!! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Samen met 80 andere in 1 bus!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

16 Mei 2016 | Ecuador, Otavalo

Lieve Allemaal

Vanmorgen op naar de waterval.
Eerst een heel gedoe,die busstations zijn hier echt een gekke huis.
Geen bord te vinden! Uiteindelijk een plaatje gezocht van de waterval en daar mee de boer op.
Nou dat hielp!
Zo zat ik dus achter in een bus ingeklemd tussen 2 gezellige echt Ecuadoraanse dames.
Even "gekwebbeld" met handen en voeten, ze kwamen van de markt!
En na een klein uurtje moest ik er al uit, de dames gebarend dat ik die kant op moest..omhoog.
Ja je zal hier eens niet omhoog moeten! je krijgt hier paardenpoten van al dat geklim.
Op naar Peguche Falls!

Even een oeps... wat zag mijn oog... ja hoor een bus vol Nederlands.
Ik dan eerst maar een colaatje kopen!

Daarna lekker in alle rust omhoog. Eerst langs een overblijfsel uit de Mayatijd.
Hoe is het toch mogelijk dat die mensen al zo kundig waren, en dat al die kennis eens, ergens weg was!

Via een heel leuke camping met echte Elle huisjes en een super plekje voor de tent van Karin,omhoog!

De waterval was weer indrukwekkend... wouw... wat mooi.
Nee Claudia het spijt me ik kon er niet onder staan, dan wordt je verpletterd!
En toen... ach ik was nu al zo hoog, toch nog maar helemaal naar boven geklommen, jeetje wat een eind.
Maar het was de moeite meer dan waard!
Helemaal naar de top geklommen,en toen door een rots... een echt schitterend uitzicht.
eerst zaten er nog 2 stellen uit de usa, maar toen die weg gingen, was het alleen ik met het geluid van de waterval.
Dat was genieten!

Toen moest ik natuurlijk weer terug.
Heel charmant met mijn sjaal om mijn hooft, want mijn voorhoofd is verbrand!
Ook mijn neus maar ja..... die kon ik niet beschermen.
Dan had ik wel zo snel beneden geweest, en hier nu niet gezeten!
Gelukkig was ik alleen!

Toen weer richting de bus.
Leuke chauffeur ik moest voorin komen zitten!
En ja dan voel je jezelf heel speciaal, onderweg samen foto's van onze kinderen aan elkaar laten zien.
Zo lief! En dat allemaal voor 35 dollar cent.

Toen ik weer aangekomen was bij het chaotische busstation bedacht ik dat ik nog wel ergens heen kon gaan.
Ik heb alle tijd toch.
Nou het werd het San Pablo lake!
Deze bus was een ander verhaal, mijn god wat passen er veel mensen in 1 bus!
Echt ongelofelijk! Zo vol gepropt...je kon amper adem halen!
Ik zat met 2 jongens op een 2 persoonsbankje!
Wel aardig van ze hoor dat ik daar mocht zitten!
Die bussen rijden als gekken! berg op en af.Je zwaait alle kanten op!

En ik dacht poe... ik geloof dat ik gek wordt want nu hoor ik ook al kippen!
Komt vast van de hoogte dat ik nu al kippen ga horen!
Het zullen eens geen kippen zijn!
Maar net voor mijn eind bestemming stopte de bus, en ging de klep van de bus open, en ja hoor.... heel zielig wel 10 kippen.
Met hun poten aan elkaar gebonden!
maar goed.. wel fijn voor mij dat ik dus niet gek werd!
De kippen werden een soort van op straat geknikkerd en een vrouw liep er mee weg!

Ik was nog niet bekomen van dat zielige gezicht, of de bus stond vol in de rem!
De TOERIST moest eruit, waar zat ik!!!
Iedereen keek naar mij, dus ja dat was duidelijk ik moest eruit!
In mijn beleving stond ik plots in de middle off nowhere.
Och jee waar was ik nou weer beland, ik ook altijd!
Maar toen de rookwolken van de bus opgetrokken waren, zag ik een bord.
Die kant moest ik dus uit!
Na een flinke wandeling richting het water zag ik het al.
Een verlopen boeltje, half gezonken bootjes een gesloten restaurantje, veel zwerfhonden,
Wat paarden en wat varkens.. haha.. ik weer!
Maar wat een uitzicht!
Een prachtig meer
Maar... wat een uitzicht! Ongelofelijk mooi!
En daar stond ik... zo mooi een groot meer, daar boven een vulkaan, het leek wel niet echt!
Ik ben daar maar even lekker gaan zitten, want een kopje koffie was er niet te krijgen maar gut wat mooi!

Toen maar weer in de benen en terug, berg weer op!
Even langs de straat zitten wachten op de bus, en instappen weer terug!
Nu kon ik goed zitten en genieten van het uitzicht.
Even later stapte er een groep vrouwen allemaal met de baby op hun rug in!
Dat werd gezellig, want er stapte ook nog een ijsjes verkoper in.
Zo zat ik midden tussen de vrouwen die heerlijk hun kindje de borst gaven en ondertussen aan hun ijsje sabbelde.
Zo echt.. zo gewoon maar voor mij heel bijzonder! Echt mijn moment!

Ja...nu was het wel tijd voor een bakkie.
Nou zijn hier zo goed als geen terrasje, maar ik had er gisteren al 1 gevonden bij de markt.
Daar ben ik even lekker gaan zitten.
maar niet te lang want het begon al donker te worden.
Dat werd dus richting de hostel, nog even in het park na zitten genieten van de dag.

Nu zit in weer in de hostel, met mijn bord eten naast me.
Ik had gisteren echt veel gemaakt zag ik nu dus morgen nog maar een x.
Ik eet onderweg best nog wel eens een liflafje vaak met fruit.
Dus ik kom niets te kort!

Ik ga maar eens een sigaretje roken op het dakterras!

Liefs Elle
** Gerlinde... echt hier moet je ook een keer heen gaan, zullen jullie super vinden!

  • 17 Mei 2016 - 05:33

    Karin :

    Lachen, gieren, brullen en genieten! Wat een heeeeeeeerlijk verslag!!!! Wat is het toch een schitterend land en jij een grappige globetrotter of moet ik je black beauty noemen met je paardenpoten?! :)
    Dus als ik het goed begrijp wordt ons uitje kamperen in Ecuador?! Leuk!!!!!
    Jij ligt nu net op één oor, ik probeer t ook nog ff.
    Blij dat ik ff gecheckt heb of je al in je toetsenbord was geklommen, ga in ieder geval met een lach verder.
    Fijne dag morgen!!!! Xxx

  • 17 Mei 2016 - 09:07

    Anous@casema.nl:

    Dat was weer een bijzondere dag, leuk om mee te maken! En die waterval is prachtig...

  • 17 Mei 2016 - 18:07

    Claudia:

    ha... nou... tenen boven de waterval wel gezien hoor!!! wat een mooi verhaal weer! je maakt echt bijzondere dingen mee... kippen borstvoeding ijsverhaal hihi top hoor! op naar de volgende dag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 291328

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: