In de benen de bergen op! - Reisverslag uit Mindo, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu In de benen de bergen op! - Reisverslag uit Mindo, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

In de benen de bergen op!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

20 Mei 2016 | Ecuador, Mindo


Lieve Allemaal

Vannacht heerlijk geslapen in mijn hutje.
De vogeltjes om me heen, een kip die kukkeld. Echt de moeite waard. Dus geslapen als een roos.
Vanmorgen jaja.. heel luxe stond mijn ontbijt om 8 uur klaar!
Ik had wel eens waar geen idee wat het was, lekker met een glaasje sap en thee.
Ik vermoede iets van aardappelen met een eitje erop en een stuk kaas.Dat geprakt met een uitje en wat kruiden.
Het smaakte prima,het bleek een bananen soort te zijn.
Het was wel een gigantisch maal, maar goed dan kon ik er weer even tegen.

Ik had al besloten dat ik vandaag met een open soort kabelbaan zou gaan van de ene berg naar de andere.
Een beetje boom top slingeren maar dan van berg naar berg!
Daar zou ook aan de overkant een waterval zijn.
En Willy gaf als advies, als je de tijd hebt moet je er lekker lopend naar toe gaan.
Schitterende route veel mooie bloemen en vlinders.
En ja... ik heb de tijd, en de taxi daar naar toe is erg duur.
Nou ik lopen natuurlijk!

Maar ja.. ik domme Nederlander denk aan lopen op een gladde weg!
Nou echt niet, klimmen klimmen en nog meer klimmen, 10 kilometer ver.Sommige stukken zo stijl als maar kan.
Ach jee ik wordt echt oud, met het zweet op mijn voorhooft kwam ik 2 uur later aan!
Wat een klim!

Maar mooi wel gedaan, en ja de weg er naar toe was schittterend!
Wesley zal vast blij worden van de mooie planten hier!

Zo... en toen lekker in het kabelbaantje.Echt.. zo mooi over de boom toppen rueze hoog! Machtig mooi!
Dan nog even naar de waterval... waar is die. O mevr die kant op! 15 minuutjes lopen.
Nou weet ik dat de klok hier langzamer gaat als bij ons, maar voor mij was het meer dan een half uur lopen
Nee he...... trappen en trappen helemaal naar beneden.
Leuke waterval maar niet eens bijzonder.
Toen weer terug, lood en echt loodzwaar! Waar was ik aan begonnen!
En naar beneden is nog tot daar aan toe, maar gut... toen terug!
Ik leek wel gek, vakantie rust enzovoort, en ik dwaas.... ga een berg beklimmen!!!
Eindelijk eindelijk kwam de kabelbaan weer in zicht.
Mooie bloemen... ik zag ze niet meer, mijn tong hing op mijn hielen.
En toen ging het tot overmaat van ramp ook nog regenen.
Dus ik met de regenjas en een halve paraplu in de kabelbaan.
Floep daar ging de paraplu binnenste buiten, ach het kon er wel bij!
Maar goed het was natuurlijk wel lachwekkend!
Jullie hadden me eens moeten zien zitten!
Mien Muts!!!!

Ja... en toen moest ik die 8 kilometer nog terug, in de regen.
Nou kun je beter de berg aflopen als op moeten maar gut!!
maar goed ik moest toch, kon daar moeilijk blijven!
En ja geen taxi natuurlijk want die doen van beneden naar boven, dan wachten ze op je en dan terug!
Dus gaan met die banaan, hup naar beneden.
Maar ik was de hoek nog niet om, of er stop een auto naast me.
Met 4 australiers erin.
Ze herkende me, we waren elkaar ergens voor de waterval tegen gekomen.
Of ik soms mee wilde rijden, het regende tenslotte!
Tja... dat aanbod kon ik niet weerstaan.
En zo zat in achterin een jeep, met z'n 3e gezellig op de achterbank!
Wouw.. wat was ik daar blij mee!
Kwebbel de kwebbel, zakje chips erbij, reuze gezellig!
En... natuurlijk zo beneden!
En zo stond ik weer op het plein van mindo!
En daar was het natuurlijk droog!\Niet voor lang maar op dat moment wel.

Maar alle mensen wat was ik moe!
Ergens een heel groot glas verse sinaasappelsap gekocht, en een beetje uit zitten te blazen!
Wat te eten gekocht om vanavond te eten, en naar mijn hutje terug!
Ondertussen was het flink gaan regenen.

Daar hing mijn was, heerlijk in de regen te wapperen als welkom!
Ach..... ik heb het maar in mijn hut gehangen, geen idee of het droogt!
Toen een heerlijke warme douche en droge kleren aan.
Ik wist al dat het hier erg nat en vochtig zou zijn, dus had ik thuis al wat kleding in plastic gepakt.
Lekker schoon en droog!

En net wat te eten gemaakt.
En nu zit ik eigenlijk wel heel trots te zijn ,zo voor mijn hut.
Ik heb het toch mooi maar weer gedaan!
Beetje spierpijn her en der mag de pret niet drukken.
Want go... het was toch wel erg mooi!

Ik blijf hier nog 1 dag, morgen wilde ik naar de vlindertuin.
Of ik dat red morgen weet ik niet!

Ik zal er in ieder geval vroeg in liggen!

Oja... Corrie vroeg of ik alleen ben, nou zo goed als er zijn erg weinig toeristen hier!
En ik ben ook de enige gast in die kamp!

En Claudia kijk goed naar alle foto's er zit er een bij speciaal voor jou!

Nu ga ik even kijken of de site het weer doet, die gaan nm altijd in onderhoud als ik op vakantie ben!

Liefs Elle

  • 20 Mei 2016 - 15:52

    Thea:

    Nou buuf met al dat gewandel zal er wel weer een pontje afzijn,wat een mooie plaatjes weer.Met die verhalen van jou waan ik mij ook een beetje op vakantie.Maar hier wordt er hard gewerkt aan het huisje van Jordy,het is best wel veel werk.slaaplekker voor straks!

  • 20 Mei 2016 - 16:57

    Karin:

    Mien Muts mag zeker trots zijn op zichzelf! Heerlijk verhaal weer hoor. Tja, het is natuurlijk een Zwitser die jou dit advies gaf :) , die is die schöne Alpen gewend haha.
    Morgen veel plezier in de vlindertuin, benieuwd naar de plannen voor erna! Geniet ervan Mientje. xx

  • 20 Mei 2016 - 20:28

    Anouschka:

    Mooi avontuur hoor en een prachtige slaapplek, daar hou ik ook wel van ;-)

  • 21 Mei 2016 - 07:25

    Claudia:

    ow ow ik begrijp heel goed dat je helemaal af was maar je het het idd toch maar weer gedaan. had graag gezien hoe plu binnenstebuiten vloog in de kabelbaan... mopper de mopper maar toch ook hylarisch
    natuurlijk ik zag ik mijn foto! rode vrucht aan boom! als ik zo de fotoos zie is dat geen lastige opdracht daar. en leuk dat hutje met dakkapelveranda!! de foto met was aan de lijn in de jungle is goud waard! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 290176

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: