En dan nu de allerlaatste uit Gambia!!! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu En dan nu de allerlaatste uit Gambia!!! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

En dan nu de allerlaatste uit Gambia!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

02 Mei 2015 | Gambia, Banjul

Lieve Allemaal

En dit is dan mijn laatste bericht uit Senegal en zelfs uit Gambia

Amadou vindt dat ik best nog een laatste bericht kan schrijven.
Leuk bedacht, maar oef....... er is zo veel, ik kon echt alles niet op schrijven.

Dit was me de vakantie wel...... op avontuur.
Ik heb mijn gevoel maar gevolgd, en ik had gelijk!!
Wat een geweldige vakantie, op stap met Amadou, wat een succes!!
Samen op vakantie,dag in en dag uit op stap in de groene Mercedes!
Het leek wel de gewoonste zaak van de wereld!
We hebben wat afgekletst samen! En heel veel lol gehad!
We komen allebei uit een totaal andere cultuur,
Maar het maakt voor ons duidelijk geen verschil!
En ja..... we hebben elkaar wel goed leren kennen!
Amadou kent echt heel Gambia volgens mij persoonlijk, en een groot deel van Senagal ook!
Overal heeft hij bekende zitten.
Overal konden we slapen, Alle vrienden van hem even aardig en blij ons te zien!
We zijn niet 1x verdwaalt.
Echt op weggetjes geweest, waar ik maar hoopte dat hij niet zou vragen of ik wilde rijden.
Om de apen, de geiten,de koeien,de mensen zonder licht.
Ik heb me geen moment onveilig gevoelt!

Op zoveel plekke geweest, waar geen toerist echt komt.
Dagen achter elkaar was ik de enige blanken, het deerde schijnbaar niemand.
Echt mijn soort vakantie dus, gewoon het leven lijden zoals de mensen hier doen.
Met Amadou was dat een groot feest!
Luieren aan het strand!
Slapen in een gammel hutje langs de Gambia rivier, oppassen voor de krokodillen.
s'avonds met de zaklantaarn naar de wc zonder deur!
Zo nu en dan geen water! Voor ons geen probleem, de kleren wassen in een teiltje met rivier water!!
Koken op ons gaspitje, het leek al snel de gewoonste zaak van de wereld.
Samen met een boek ergens zomaar zitten of een beetje voor ons uit staren!
Koeien op het strand, de apen die je brood van je bord stelen!
Little Amadou,de grote armoede die niemand schijnt te verhinderen om gastvrij te zijn! De kinderen die komen vragen of we pennen hebben!
overal de check punten van dan weer de politie dan weer de militairen, kofferbak weer open! Ennnn... eet geen biscuitje als ze je aan houden, want dat betekend delen!!!
Amadou die iedere keer met zijn hand draait als ik weer vergeet het raampje open te zetten! (onze airco!!!)

Geen internet, dat was even wennen! Maar toch is het ons gelukt zeer regelmatig wat te sturen.

Varen in een bootje, met de auto op de ferry, lopen op de mooiste echte stranden.
Lieve mensen ontmoet mooie mensen gezien.
Kuieren door wat eens heel mooi is geweest, de stank van het roken van de vis! De grote dikke rookwolken achter de oude auto's vol geladen met mensen, ze staan zelfs achterop. En...alsof het heel gewoon plegen ze een belletje met hun mobiel!!
De deuren die halverwege uit de taxi's vallen... geen punt touwtje eraan... en gaan!!!
Luisteren naar de mooie verhalen van Amadou, naar het museum van de slaven!
Overal even stoppen voor een foto.
De bermbommen,de douane op naar Senegal.
En wij tufte maar door!
Nachtje hier slapen nachtje daar slapen, echt opschieten deden we niet ,maar genieten deden we zoveel te meer!

Wat jammer dat het toerisme hier totaal de das om is gedaan, door de angst van ebola... die hier simpelweg niet is!!!
ik begrijp dat andere landen er hun voordeel mee kunnen doen, maar voor de bevolking hier is het zo jammer!

Maar aan alles komt een eind, dus ook aan deze fantastische vakantie.
Een belevenis die ik niet snel zal vergeten!
De rest van Senegal kan wel wachten, op een gegeven moment was het niet meer belangrijk!

Lieve Amadou je hebt me echt de vakantie van mijn leven gegeven.
Ik heb zo genoten van jou land en je gezelschap!
We zijn allebei zomaar ik het diepe gesprongen,en het was lief, mooi en bijzonder!
Nu ga ik weer naar huis, moet mijn eigen ontbijt weer maken,en mijn eigen koffie zetten!
Ik zal ons vrije leventje missen!

Ik hou van jou!

Liefs Elle

Het is nu middag, we gaan zo even afscheid nemen, en wat eten.
En dan gaan we naar de luchthaven!!

  • 02 Mei 2015 - 20:47

    Karin:

    Inderdaad Elle, je hebt je gevoel gevolgd. Ik was best een beetje bezorgd, dat weet je, liet me even leiden door berichten in de media... Jij hebt genoten en ik genoot hier mee, wauw wat een mooie verhalen. Ook van deze laatste heb ik genoten, puur en oprecht je gevoel op papier zetten. Echt heel mooi!

  • 02 Mei 2015 - 21:42

    Claudia:

    punt .


    xxxxxxx

  • 03 Mei 2015 - 15:49

    Brenda:

    Ik zit met kippevel je verhaal te lezen. Ik zou het echt niet kunnen....afscheid nemen als ik de tijd van mijn leven heb gehad.. Ik vind het super stoer en dapper van je, je flikt het toch steeds maar weer. Je ziet de mooiste dingen en maakt heel veel mee. Je bent bereid om de cultuur van een land in te duiken ook al moet je daarvoor soms consessies doen. Ik wens je een hele goede vlucht terug naar Nederland. Alle goeds en troost je met de gedachten dat hier mensen op je wachten die ook van je houden en dat alles wat we in dit kikkerlandje hebben ook zo slecht nog niet is ;-). Dikke kus,
    Jos en Brenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

Lieve Allemaal

En....toen ging ik weer!
Na alle verdriet, door het plotseling overlijden van Arak mijn huisgenoot.
Valt het niet mee, alle gewone dingen weer op te pakken.
Maar de reis was al geboekt,afspraken gemaakt.En we proberen het gewone leven weer op te pakken!

Dus ja... ik ga weer op reis!
Dit keer is het een heel bijzondere reis.... ik heb hem nm niet zelf georganiseerd.

Ik vlieg naar Gambia en daar wordt ik opgewacht door Amadou, de leuke knul die ik daar de vorige keer heb ontmoet!
Samen gaan we er op uit!
Hoe of wat...... ik heb geen idee!!
We hebben een auto en we zien wel!!!!!!

Voor mij wel een beetje oeffff...... maar wel een grote uitdaging!
De rugzak gaat weer op mijn rug.En ik zie wel!!

En... natuurlijk neem ik de lonely planet mee, dan vindt ik mijn weg wel!

Zo vertrek ik as dinsdag en sta op 3 mei om een uurtje of 9 weer op Schiphol!
Heen wordt een lange reis, ik heb nm een lange over stop in Barcelona.
(Dat heb je met koopjes!)

Of het me lukt iedere dag te schrijven weet ik niet, want landen als Gambia en Senegal zijn nog niet zo ver met internet, maar ik ga mijn best doen!

Dus laat gezellig een berichtje achter.Daar geniet ik enorm van!


Liefs Elle

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2015

En dan nu de allerlaatste uit Gambia!!!

01 Mei 2015

Op stap met Hassan en zijn kip!!

30 April 2015

Het werkelijke leven op de vismarkt!!

29 April 2015

Dwars door de jungle met eieren op mijn schoot!!

27 April 2015

Overal en nergens!
Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 1318
Totaal aantal bezoekers 290987

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: