Dagje helemaal niets!!!!!!!! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Dagje helemaal niets!!!!!!!! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Dagje helemaal niets!!!!!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

28 Oktober 2014 | Gambia, Banjul

Lieve Allemaal

Wat een gemuts met dat internet, maar goed het is weer even in het hotel!
Ik hou vandaag een echte luier en rustdag!
Ben heel langzaam opgestart, en ging niet vroeg ontbijten!
Daarna even lekker lezen, hapje eten(uit de tas) maar wel even lekker zo!
Praatje hier en daar, er zijn vannacht nieuwe Nederlanders aangekomen, dus even een kletsje hier en daar!
Het is erg warm vandaag!
En even gewhattss appt met mijn lieve schoonzus.. die weer fotoruimte op de site heeft gezet!!
Als ik haar niet had!!!Ja meid.... nog een paar nachtjes slapen dan trekken we er samen weer op uit!! Ik heb er al zin in!!

Daarna ben ik even naar het strand gegaan, maar.... er zat veel zwarte rommel in de zee.En ja... zelfs voor mij erg heet! En als je dan ook niet kan zwemmen.
Dan is het best even leuk zo het strand en de zee voor jezelf.. maar het verveelt snel!
En de krabben zeggen ook niets terug! En als je ze een tijdje rond hebt zien scharrelen weet je het wel!
En de aap die er gisteren liep, zag ik ook niet!

Nog even een massage wezen pikken, maar dat was de moeite niet waard!!

Dan maar even lekker aan het zwembad.... daar zat ik al snel diep in mijn boek! Sandra hij is echt heel goed! Ben bang dat ik hem morgen al uit heb!!
Het zwembad water is zo warm dat het niet meer lekker is!
Je kan beter de zwembad douche nemen, die bied nog iets verkoeling!

Vandaag al weer mijn laatste echte dag hier, morgen vlieg ik weer naar Nederland, zal wel koud zijn!
Morgenochtend moet ik al om een uurtje of 12 uit mijn kamer, maar eens zien wat die dag brengt, ik ga in ieder geval niet de hele dag aan het zwembad hangen. Het wordt wel een super lange dag en nacht, want ik sta donderdagochtend vroeg pas op Schiphol!
En geen stoel ofzo geboekt... veel te duur, dus misschien zit ik wel ingeklemd tussen de mensen!

Het blijft me verbazen hoe mooi de vogeltjes hier fluiten, echt de heel dag door!
Prachtige beestjes vliegen af en aan! Mooie blauwe, groene en witte echt van alle soorten en maten!
Je wordt echt door de vogeltjes gewekt s'ochtends!
En als het dan stil is, is het echt genieten!
De vogels zitten ook vaak in de baobab boom recht tegenover mij!
Ik vindt dat zo bijzonder... Er is nm gewoon een huis om heen gebouwd!!! De boom was duidelijk de eerste dus dan maar het trappenhuis een beetje anders zodat het om de boom heen staat.
Het zijn wel bijzondere bomen, ze schijnen wel 1000 jaar oud te kunnen worden. Op de foto's staan ook echt een paar hele oude!

Als je hier door de straten loopt is het eerste wat je opvalt.... er zijn nauwelijks oude mensen!
Nou dat klopt want de levensverwachting is hier erg laag. De vrouwen worden gemiddeld 53 en de mannen 51 jaar!!
Geen wonder dat ze haha.. niet willen geloven hoe oud ik ben!!!(ieder nadeel heeft zijn voordeel!!!)

De mensen zijn vriendelijk soms zelfs bij het slijmerige af!!
En... en altijd dat eeuwige gevraag.. waar kom je vandaag, hoe heet je!!
Soms wordt ik er wat kriegel van!! Rot op!!!
En ja... dan moeten de goeie onder de kwaden lijden!!
Gisteren gezellig even met een vrouw bij de taxi staan praten!
5 kinderen 33 jaar oud, al 2 kinderen verloren, ze wist niet eens waaraan!
Zo... is het leven hier!!! En de eeuwige smile blijft gewoon!!

Nou mensen dat was niet veel vandaag, ik ga nu even naar de winkels nog wat water kopen en eens kijken of er nog een light cola op de kop te tikken valt, dat valt hier niet altijd mee.
En een slof met sigaretten natuurlijk om mee te nemen!
Dat doe nu maar nu het nog licht is, vond het toch niet zo lekker dat het licht gisterenavond om 20.00 een poos uitging.. dan is het toch wel erg donker in zo'n winkelstraatje! En dan met je telefoontje moet kijken waar je drinken staat!

Ik heb geloof ik geen foto's nou ja jullie zien het wel, want als ik ze erop zet net als gisteren zijn ze toch weer verdwenen!!!????

Liefs Elle










  • 28 Oktober 2014 - 17:45

    Claudia:

    he ouwe dame....heerlijk zo'n daagie rust... goed gepland! ga nog ff genieten en goede reis terug... zie je snel!!!!!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 290955

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: