Gammele boot en veel arme troef!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Gammele boot en veel arme troef!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Gammele boot en veel arme troef!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

15 Mei 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab


Lieve Allemaal

Wat een dag weer!
Vannacht super slecht geslapen, toch wat jetleg (haha geen idee hoe je dat schrijft!)
Om 10uur ging ik naar beneden, en daar zat Sok (zo heet hij) al te wachten!
Ik heb hem maar niet verteld wat zijn naam in het nederlands betekend!

Hij wist weer mooie weggetjes,met zeeer veel hobbels en bobbels!
Ik werd heen en weer geschud, en als of ik nooit anders doe, bleef ik lekker ontspannen, nou ja ontspannen!!!! zitten!
Fototoestel in de aanslag!
En zo werd het armer en armer... de huizen werden hutten en de hutten werden hutjes!!
De hutjes kregen palen,onder de hutjes en het ging naar water ruiken!!
Stinkend water dan. de auto's werden karren en de karren werden ossen!
Wel veel rijst velden en lotusvelden!!

En zo reden we maar verder, klein windje in mijn gezicht, dakje boven mij.... goed voorelkaar!
(Oeps de internet verbinding had kuren gelukkig niet mijn hele verslag weg!!)

Zo kwamen we ergens aan waar ze bootjes verhuurde om naar het varende dorp te gaan!
Ik zat wel eens waar alleen heel lekker in het bootje(dacht ik)
Maar nee hoor.... daar kwam de gids!!

Nou ik hoef geen gids, dat verstond hij niet... dus lullen maar...... kijk arme hutjes... kijk allemaal arme kinderen... we stoppen zo dan kun je eten kopen voor de arme weeskinderen!!!hummmmmmmmmmmm Nee dank je........kijk arme Krokodillen geld nodig!!bla bla........ Ja en toen was het genoeg... mag ik misschien even lekker genieten????
En NEE.... ik geef geen geld.. sodemieter een eind op zeg!!!!
Nou.... eindelijk dat verstond hij!
Dus mijn boottripje was al niet leuk meer!!!
Een paar leuke foto's maar geen drijvende markt, geen levend leuk tafreeltje!!!!
Leuk een drijvend school een drijvende kerk een drijvend oogziekenhuis!!
Maar in Vietnam was het 10x mooier!!!
En een mopperende gids die achter in de boot was gaan zitten!! Die zag zijn tip in haha water op gaan!!
Kortom....eeen boortripje over de Westeinder was opwindender dan dit!!

Daarbij kwam nog eens dat het bootje wel super gammel was en het stuur niet goed werkte, waardoor eer veel bij gestuurt moest worden met een peddel!!
Het stuur zat vast aan 2 touwen waar mij gestuurt moest worden!!
Ik had zelfs al bedacht, als..... dan neem ik 2 zwemvesten 1 voor mijn tas en 1 voor mezelf!!
Nou is het water niet diep daar maar het geeft zo'n gedoe!!!

Dus fijn dat we er weer waren, de gids was zo verstandig op afstand te blijven en ik ben Sok gaan zoeken!
Gezellig samen een colaatje gedronken in zo'n echt tentje met alleen lokalen mensen!
En toen weer op de terugtocht!!!
Jammer genoeg zijn ze daar een 5 sterren hotel aan het bouwen wat alles van de lokalen bevolking zal verwoesten, maar volgend Sok is het land zo corupt dat er weinig aan te doen is!
Als het hotel klaar is moeten de mensen weg, want dan moet er een goede weg komen, de kinderen gaan aan het bedelen!

Sok vond het jammer dat de boottrip zo verlopen was, dus had hij nog een kleine verrassing voor me!!
Echt een schitterende tempel,wouwww wat een pracht en praal!
Even met monikken gepraat, die hadden jaja in Engeland gestudeerd!!!
Maar ze wilde niet op de foto... dat mag!!!!

Daarna richting mijn hotel... broodje gegeten. En ja hoor het begon te regenen. Dat doet het hier kort maar super hard met veel bliksem. Ik heb alle dagen hier nog mazzel dat ik op tijd terug ben!!

Dus toen ook mijn gallerij nat begon te worden, moest ik wel naar binnen. Ach.... even op bed liggen....... nou jullie voelen hem al aan komen denk ik!!! Als een blok in slaap gevallen!!!! Wat wordt ik toch een oude muts!!!! Slaapje in de middag... zonde!!!!

Dus na dik een uur schrok ik wakker!!
Toen was het te laat om nog echt iets te gaan doen.. dus kopje koffie hier even sop kopen daar..... En natuurlijk naar de massage!!
Heerlijk een massage.....mmmmmmm 1 uur voor jaja 5 dollar!!!
Toen wat eten, dat gaat hier ook prima..En toen zag ik dat het al weer donker werd. En dan moet je in je hotel zijn, want de stroom valt regelmatig uit!!
Nu kopje thee en dan wordt het al weer bed tijd!!

Lieve mensen slaap vanavond ook lekker!
Liefs Elle




  • 15 Mei 2014 - 14:55

    Thea:

    Ik lees het al, een hoop armoede maar je ziet wel weer een hoop van de wereld.Raar om te weten dat het bij jou al avond is zo'n uur of acht, nog een paar uurtjes en je ligt al in je bedje.Geniet buuf, en voor straks weltrusten! X

  • 15 Mei 2014 - 15:56

    Elle Reumerman:

    Oeps internet, is een ramp vandaag!! Maar het is gelukt alles staat er eindelijk op!!! oeps oeps zweet zweet!!!!
    Ja.. Thea dat blijft raar he!!!
    Veel zwaaitjes..........
    Liefs Elle

  • 15 Mei 2014 - 19:17

    Claudia:

    gelukkig had jij sok!!!xx

  • 15 Mei 2014 - 21:54

    Karin:

    Wat een belevenissen weer, gelukkig kun je goed voor jezelf opkomen :) Maar een ouwe muts en een sok, perfecte combinatie! Morgen weer een mooie dag, geniet ervan! Liefs

  • 15 Mei 2014 - 22:18

    Emmely:

    Lieve mama mij groed van emmely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 291246

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: