Duizend en 1 nacht!!!!!!!!!!!!avontuur!!!! - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Duizend en 1 nacht!!!!!!!!!!!!avontuur!!!! - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Duizend en 1 nacht!!!!!!!!!!!!avontuur!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

13 Januari 2013 | Marokko, Imlil

Lieve Allemaal

Het is niet te geloven, wat ons is overkomen!!!!!Wat een avontuur!!!!!

We zijn vanmorgen rond 10.00 vertrokken uit El Jadida, gezellig in de auto, zonnetje erop en daar gingen we weer! Op avontuur, dat het zo'n avontuur zouden worden konden we toen nog niet weten! Tom tom aan en wat kon ons gebeuren.
Het zou een rit van een uurtje of 4 worden, en dan zouden we woestijn en bergen zien. En ja hoor.... de woestijn kwam..... en de bergen met ijstoppen kwamen.
En terwijl de sfeer in de auto super gezellig was, reden we lekker door!
De wegen sommige stukken echt heeel slecht, maar goed we hadden geen haast, als we er maar om een uur of 4 zouden zijn.
Zo reden we in canon zingend door Marokko! Tot we ook alle Sinterklaas liedjes hadden gezongen en we niet verder kwamen dan refreins!

Toen werd het toch zo'n beetje tijd om op bestemming aan te komen, de wegen werden nog slechter, de ezels namen ondertussen bezit van de weg. De weg werd steeds stijler en de tom tom ging zeggen nog een klein uurtje! Nou dat werd tijd.
Tot...................... we boven op een berg reden het werd koud, zei de tom tom.......................bestemming bereikt!!!!!!!!!!!!!!
Slik slik.... was het hier..................Een dorp van 15 ezels en 3 huizen en een politieburo?
Dus ben ik het in het politieburo gaan vragen. En wat denken jullie.............. het was 150 km verder op!!!!De verkeerde Imlil

Niet te geloven. Dus dat werd nog een heeel stuk!!!De berg weer af, en maar weer verder en verder en verder, het werd donker......en donker en nog donkerder...... en maar rijden, hier vragen daar nog maar wat verder.............. En toen wisten we het niet meeer!!!!!!!!!! Moe, soort van honger............. en nog moeier..........en de onrust die toe nam, iedereen werd het zat, en het was niet meer zo gezellig in de auto. Trudy en ik gingen ons toch wel wat zorgen maken, maar ja zeg dat niet hard op, of je hebt echt gedoe in de auto!!!
En zo reden we in het pik donker de berg op.... nog 17 km dan........... nou net niet, donker donker en nog donkerder. En we hielden de moed er in. We verzonnen rare verkeersborden zo gebeurde het dat we op moesten passen voor vallende sneeuw, overstekende oude mannen... en ja toen stak er ook nog een over!!!! Haarspeld bochten met een kammetje..... en ga zo maar door.
OOO Trudy en ik voelde ons niet echt happy......... Ieder uitgesproken angst van Maarten werd, met een grap afgedaan! En zo reden we maar verder.................. Tot................. we dachten het te hebben gevonden, stond ik daar in het pik donker de weg te vragen aan een man met een jurk aan en een capuchon over zijn hooft!!!!
Maar hij wist het wel!!!!!!!!!!!!! nog MAAR...............13 km verder de berg op dan rechts aanhouden............. slik.............wat doen we.... ach we zijn nu zover.......................Bikkelen dan maar!!!!!!!!!!!! En daar gingen we weer!!!!!!!!! En de weg hield een soort van op en werd en breed pad, alles donker ozo donker................ Waar waren we aan begonnen. De kinderen, werden steeds onrustiger......Maar Emmely ging vertellen over haar nachtelijke tocht door Polen en zo kwam de rust weer terug........
Tot.................... jaja..........een bord............ Daar.......... Jaja en voor we het wisten stond iemand ons op te wachten. Jaja we waren goed!!!!!!

Even een donker paadje af....... met Emmely was dat even niet lachen... Maar ze DEED het!!!!!

En toen................. En toen......................Kwamen we echt in iets zo mooi........... echt zo schitterend niet te geloven. De open haard branden al voor ons............ We hebben een kamer zooooooooooooo groot!!!!
Met een balkon wat vast een schitterend uitzicht zal geven over de bergen, maar nu is het donker!!!!
Maar dat was nog niet alles, een en al gastvrijheid, de thee werd ingeschonken(maar we hadden honger!!! En toen ....ja ja... kwam er heerlijke soep en daarna echte tjacjing (geen idee hoe je het schrijft!)
Maar lekker.......... en dat allemaal lekker bij de open haard.
Het is net een droom!!!! echt zo een uit de sprookjes van de duizend en een nacht!!!!
Echt zo mooi!!!!! Ik kan het niet geloven! We zijn uitgeput..... maar het was de moeite waard.(zeg ik nu, nu het zweet uit mijn handen wat opdroogd!)
Nu zet de eigenaar net een glaasje whysky voor ons neer!!!!
Het lijkt wel een film!!!!
Dus als we die ophebben, we zijn geen whysky drinkers dus die valt wel.
Gaan ook wij naar bed.

Mensen wat een avontuur!!!!
We zijn gewoon knettergek dat we het gedaan hebben, maar we zouden geen vakantiemutsen heetten als het ons niet gelukt was!!!!

Liefs Elle

• 13 Januari 2013 - 23:11

Thea:

Tjeeeee wat een verhaal ik vindt jullie echt heel stoer hoor.Petje af voor jullie.Hier vriest het lekker door.in de ochtend autoruiten krabben.dus geniet daar nog maar even.Straks als jullie thuis zijn kunnen jullie schaatsen. Gr.Aad en Thea♥

• 13 Januari 2013 - 23:16

Karin:

Www.ellereumerman.waarbenjij.nu. www. ellereumerman.waarbenjij.nu, en dat nog een paar keer maar nee hoor nog nieuwe belevenissen... NU begrijp ik waarom hahahahaha! Het was dus echt Elle Reumerman (en co.) waar ben je nu??? Gelukkig is het nu, ellereumerman, jebenter.nu :)

Wat een verhaal jongens, maar wat gaaf dat jullie het na al het avon(d)tuurlijk gedwaal zo ontzettend getroffen hebben!!!! En dat met de twee kanjers achterin!
    Ik hoop dat jullie lekker slapen en morgen de gordijnen opendoen en het mooiste uitzicht van Marokko hebben!
    Wat een uitroeptekens allemaal, maar het is ook zo leuk. (durf er nu geen een achter te zetten...)

Volgens mij weet ik waar ik over ga dromen, heb het gevoel dat ik ook in de auto zat. Ik verval in herhalingen, weet ut, maar weer fantastisch geschreven Elle! (daar heb je weer een uitroepteken).

Morgen weer een superdesuperdag voor alle4!!!

• 13 Januari 2013 - 23:17

Karin:

ps nog geen foto's maar die waren natuurlijk allemaal donker hahahaha

• 14 Januari 2013 - 09:30

Casper:

SPANNEND !!!!!!!!!!!

• 14 Januari 2013 - 12:40

Diana Peter Naomi En Hennie :

wat spannent zeg je zult wel kapot zijn geweest toenje over was en wat kun je dan een lietjes verzinnen he maar weer een heel mooi verhaal hoor ik hoop dat jullie de rest van jullie tocht ook nog zoo zullen genieten veel liefst uit het koude en witter kikerlandje liefst diana peter hennie en naomi en een pootje van cherry

• 14 Januari 2013 - 15:32

Teigertje:

ongeloofelijk wat jullie mee maken.
    echt leuk om te lezen hahahaaha

• 14 Januari 2013 - 15:34

Teigertje:

ooooo ja
    het is hier lekker wit..... in het weekend -10 word er verwacht.

• 14 Januari 2013 - 15:59

Brennie:

Wat een super leuk interieur heeft jullie slaapplek! Dat openhaardje wil ik ook wel thuis. Kunnen we nu ook goed gebruiken hier..het sneeuwt hier momenteel en niet zo'n klein beetje ook.....en wat een lekker eten mjammie mjammie. Jullie hebben er wel een beetje ontberingen voor moeten lijden maar dan is de "aankomst" des te geweldiger! Heerlijk om zo te worden ontvangen. Ik ben blij voor jullie dat de reis zo leuk verloopt. Helemaal top! dikke kus Brenda