Wandel voeten!!!!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Wandel voeten!!!!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Wandel voeten!!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

31 Oktober 2011 | Hongarije, Boedapest

lieve allemaal

Wat een heerlijke dag, goed wandel weer. Net zo als gisteren. Regelmatig het zonnetje, dus echt heel aangenaam.

Het ontbijt van vanmorgen stelde niets voor. Maar goed een broodje binnen, en wat in de tas voor later.

Om half 10 stond ik buiten,en heb de tram genoemen naar het gedeelte dat eigenlijk boeda heet.
Het is heuvelachtig. Dus ben ik lekker in de tram blijven zitten. Tot ik dacht he... dat is leuk!
Lekker een stuk gewandeld langs de dounau.Kopje koffie onderweg.
Veel gezien. Wat ook opvalt is dat al die mooie parkjes die ze hebben hoofzakelijk bevolkt worden door de vele zwervers die hier zijn.Echt er zijn s'ochtends weinig bankjes vrij overal en nergens liggen mensen!
Al de vuilnisbakken kunnen niet eens meer dicht, omdat al die mensen in die vuilnisbakken lopen te zoeken!
Ik zag er zelfs 1 die met een grote plastic tas al die sigaretten dingen leeg haalde en in zijn plastic tas deed.
Ook wel wat bedelende mensen maar niet zo veel, en meestal missen ze dan ledematen!

Daarna met de tram weer over de Dounau richting pest.
Ook weer de vele kerken, smalle straten, mooie gebouwen. Langs het parlements gebouw. Het kasteel ik weet het niet eens meer.Ergens heerlijk warm gegeten. Met veel koolsoorten als sla.Kip er bij was prima!Leuke tent ook!

Om een uurtje of 3 deden mijn voeten zo'n zeer dat ik met de boot over de dounau ben gaan varen. Jammer genoeg zat die boot echt propvol met toeristen. Maar voor mijn voeten erg lekker. En je ziet toch net weer wat anders. En er stond ook een knetterende luidspreker te knallen. Die toch nog wel eens iets interessants riep!
Toen ik van de boot af kwam, ben ik nog even ergens wat gaan drinken, en rustig richting mijn hotel gegaan.
En ik hoefde ... niet eens te zoeken.

Maar mijn voeten stonden bijna in brand, dus heb ik maar een voetenbad genomen.

Daar werd ik weer zo slaperig van, dat ik geen zin meer had om weg te gaan.
Dus lekker een broodje met een soort van rookkaas gegeten, met een soepje.

Nu lag ik bijna te slapen maar dat is gewoon te vroeg.
Dus ik dacht eerst even schrijven, want dit wordt geen latertje vanavond!
Ook heb ik een nieuwe fles wijn gekocht, die van gisteren leek wel azijn!!!! Daar heb ik mijn nog jeukende muggenbulten van Suriname mee in gesmeert, hielp erg goed. En de rest door de wc gespoelt!
Dus nieuwe poging vanavond!

Lieve mensen, ik mail de foto's nog even en ga dan even (gezellig nagesingroniseerde tv kijken)
Erg bizonder als de monden iets anders zeggen dan ze spreken!!

En ja... Angela dan doe ik mijn flannellennagpon aan, vul mijn mee gebrachte kruik, doe mijn sokken aan(niet die speciaal door mevr v L zijn gemaakt) voor deze gelegenheid heb ik 2 dezelfde sokken aan!!
Doe allebei de dekbedden op 1 bed. En.... ik slaap als een roos!!!

Liefs Elle

• 31 Oktober 2011 - 20:10

Angela:

Lees wel weer dat je je prima vermaakt daar en het stelt me gerust dat je ook al is de wijn niet te drinken de nachten warm doorkomt! ;-)

• 01 November 2011 - 11:11

Akemi:

Nou El, je hebt een bed over hahaha....

Veel plezier!

Groetjes,
    Akemi

• 01 November 2011 - 16:36

Trudy En Maarten:

Hey Elle

Wat een mooie foto's, Hoop volgend jaar weer samen iets te kunnen ondernemen, krijg echt de kriebels bij het lezen van je verslagen en het bekijken van de foto's.
    Geniet nog ff de laatste paar dagen,

• 01 November 2011 - 18:54

Elle:

Natuurijk gaan wij wat doen Trudy!!!!
    Al moet er, ik weet niet wat voor geoganiseerd worden, wij gaan in januari op vakantie!!!!
    Punt uit!!!!!