Op de evenaar!! - Reisverslag uit Yaguachi, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Op de evenaar!! - Reisverslag uit Yaguachi, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Op de evenaar!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

31 Mei 2016 | Ecuador, Yaguachi

Lieve Allemaal

En ja... dan nu alweer de laatste uit Ecuador.
Niet te geloven maar het zit er weer op!

Maar laat ik maar weer bij het begin...haha van het einde beginnen.
Gisteravond mocht ik weer met de familie mee eten, ze stonden erop. Nou valt mijn trek rond 9 uur in de avond wel mee, maar het was wel erg gezellig! Er kwamen nog meer mensen familie geloof ik, 2 kleine meisjes erbij.. maakt allemaal niets uit...mee-eten! Kinderen hoeven hier niet om 7 uur naar bed, maar schijnen vanzelf een keer in slaap te vallen, en dan is het goed. Zo niet ook goed!
Kortom een gezellige boel.!

Ik vertelde jullie gisteren over het feit dat ik de aarde voelde bewegen.
Ik voelde dat er iets was, alle honden op straat waren onrustig.
Nou... als of ik het aan mijn water voelde.
Ik lag wat te kleunelen met de afstandsbediening, had eindelijk eens tv met verschillende netten.

En ja hoor..... het alarm..... Ik voelde niets.
Maria ging op straat kijken, maar nee niets te voelen.
Volgens Maria komt dat alarm, omdat ze veel gevoeliger afgesteld zijn na de laatste bevingen. Dus al is de beving nog zo klein, en ja dat gebeurt hier vaker, dan gaat het alarm. Daarna ook niets meer.
Dus kruikje gewarmd en mijn bedje in!
Je raakt er een soort van aan gewend denk ik!

Na prima geslapen te hebben, was ik al vroeg wakker.
Lekker even zitten kletsen, en wat kleine dingen gewassen.
Ben ik op de bus gestapt naar El Mundo!
Dat zou qua kilometers bij ons ongeveer een klein uurtje zijn, maar dat betekend hier dat je al snel bijna 3 uur in de bus mee moet huttelen!
Paar keer overstappen en ja hoor eindelijk het kwam in zicht.
De rit ging goed, kreeg alleen een houten kont!
Een paar keer een gezellige buurman of vrouw gehad, bananen chips gehad, rare nootjes en iets zo vies dat ik het echt niet door kon slikken. Dit tot groot vermaak, van de mensen om mij heen!
Zo kwam ik dan eindelijk aan.

Dit was iets dat ik echt graag wilde doen, en ja zoals zo vaak, valt het dan een beetje tegen.
Erg veel toeristen, met hetzelfde idee natuurlijk!
En ja.... was leuk, had het niet willen missen. leek wel wat op Archeon zeker in het begin! maar niets over de Inca's of de maya's.

Later werd het wel wat leuker.
De evenaar, die precies door een kerk loopt.
Een grote gele streep door heel het park! een lift naar boven, voor het uitzicht.
En dan moest je terug met de trap,en was er van alles te zien rond de evenaar. magnetische veld, eieren, die raar vallen, was wel leuk om te zien!
Daar even lopen drentelen, en weer op de terug weg.eerst wat gegeten.
En hup... de bus weer in, ik dacht ik neem een andere route, dan zie ik nog wat! Ze hebben hier sommige bergen met beton overgoten. en dan pijpjes eruit. een lelijk gezicht, en het waarom ontgaat me!

Dus na weer een giga rit, reed ik mijn hostel voorbij... ik dacht ga nog even het dorpje in, het is tenslotte zo klein dat google het niet eens kent!
Even een rondje, wat lekkers gekocht en een paar nieuwe sokken, ik heb zulke grote gaten in mijn laatste paar sokken. Die wil ik niet in het vliegtuig aan!

En nu.... ga ik mijn tas inpakken, alles eens sorteren, wat moet mee wat kan weg.
En dan op tijd naar bed, gelukkig hoef ik niet vroeg uit bed, ik vlieg pas om 14.00 deze tijd. Nou schijnt de luchthaven hier nog alleen rommeltje te zijn, dus toch op tijd weg!

Nou mensen jullie horen weer van mij als ik thuis ben!

Enneee...Thea ik zal nog een keer extra kijken of er geen kakkerlakken mee naar huis komen!

Ik hoop dat alle mee lezers die nooit iets terug schrijven, het toch leuk gevonden hebben!

Liefs Elle

**** Na een super gezellige avond, moet ik nu echt naar bed!

  • 01 Juni 2016 - 00:48

    Claudia:

    Heee wat bijzonder op de evenaar! Morgen thuis ga ik je fotoos bekijken dat gaat niet op mobiel en de wifi hier op mijn werk is w.s hetzelfde als bij jou, sloom! Wens je vast een goede terugreis.xxxx

  • 01 Juni 2016 - 08:14

    Thea:

    WELKOM THUIS alvast,lieve Elle en wat heb ik weer genoten van je mooie verhalen,je zou ze in een boek moeten gaan bundelen,en dan die prachtige foto's,wauw.Elle's vakantie avonturen in een boekformaat.We zien je snel weer voor een bakkie Leut meis!☕️

  • 03 Juni 2016 - 11:23

    Karin :

    Wat een mooi einde Elle! En wat een mooie foto's! Onvoorstelbaar dat je nu thuis bent en gelukkig veilig! Ecuador, je hebt ons mee laten genieten, echt schitterend!
    Bedankt voor je mooie en grappige verhalen, ben benieuwd waar de volgende reis naartoe gaat.
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 290760

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: