Beauty dag en het heilige water! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Beauty dag en het heilige water! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Beauty dag en het heilige water!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

26 Mei 2016 | Ecuador, Baños

Lieve Allemaal

Vandaag heb ik het er maar eens van genomen!
Ik was niet zo vroeg mijn bed uit,en voor ik wat gegeten had.
Was het al na elfen.
Ik zou naar de hotsspring gaan.

Dan maar in de benen, tangkini mee, stuk flanellen laken mee.
En haha.... ik had weer 2 schoenen. 1 was kapot gegaan.
Mijn schoenen waren duidelijk niet waterdicht, 1 had de band totaal los gelaten. maar hier geen nood, dat laat je gewoon repareren.
Zo was Manuel gisteren vertrokken met 1 schoen van mij. En een paar uur later alweer terug!
Dus ik hoefde niet op mijn teenslippers!
Het weer kon beter, er blijft een soort van rare misser hangen, echt nat wordt je er niet van, maar het schijnt de damp van de watervallen te zijn!
Maar goed het is hier niet ver vandaan!

Onderweg, nog wat sigaretten gevonden.
Dat is hier ook heel vreemd, in de supermarkt kun je ze bijna niet krijgen, en dan alleen per slof, en wel 47 dollar.
Erg veel dus, maar op de zwarte erg levendige markt wel.
Onder de toonbank dus.
Zo wil de regering net doen, of ze het roken uitgebannen hebben. En oogluikend laten ze de zwarte handel gewoon door gaan. Dus je kan gewoon aan een politieagent vragen waar je sigaretten kan kopen!
Dat hoorde ik van Willy in Mindo.
Toen ik hem vroeg waar ik sigaretten kon kopen zij hij.. vlak bij het politieburo, zit een winkeltje met een blauw bord.
Ennn.. als je het niet kan vinden vraag je het maar aan die agent die voor het buro zit!!

Maar goed ik dwaal af.
Onderweg moest ik vreselijk lachen, opeens liep er gezellig een paard naast me! Geen baas te vinden!
Hij liep daar gewoon op zijn dooie akkertje!

Nou toen kwam ik aan bij de hottspring van de maagd.
Ik probeer al zo lang ik hier ben te achter halen wat die maagd nou toch met die spring te maken heeft. In de kerk zag ik er ook al wat over en de kerk heet ook de maagdenkerk..vrij vertaald!
Bij de hotspring is ook een kapelletje! Zal wel aan mij liggen.
Ik kaartje kopen, bleek dat ik zo'n idioot badmutsje op moest.
Mijn haar in een staartje was niet genoeg.
Badhokje gezocht, tas en spullen in een krat, en die inleveren.
Nou zou het komen..... nou ja het was gewoon meer een soort van zwembad, erg verwaarloosd. Leuk die waterval op de achtergrond.
Maar dat was het. Het water was lekker warm en in een ander bad erg heet! Het beet een beetje of het zout water was maar het smaakte niet zout! Soms even onder echt koud water zo uit de waterval.
Leuke ervaring maar meer ook niet. Moet wel eerlijk zeggen dat al mijn muggenbeten op mijn benen, en dat zijn er echt erg veel, wel nu heel rustig uitzien en niet meer jeuken!
haha.. daar zat ik dan, mal mutsje op in een warm water bad, samen met een berg oude mensen! Er kwam gezellig een oudere dame naast me zitten, die maakte een praatje, ze vond mijn tangkini zo mooi. Leuk he... dat zomaar spontane!En een handje touristen.

Daarna omkleden, super hygiënisch mutsje weer in geleverd.
Maar... ik had ergens gezien dat je een massage kon nemen.
Ik dacht ga even kijken, ben nu in verwen stand.
Nou het was erg lekker en ontspannen, meisje erg gezellig, ze ging helemaal voor mijn koude voeten, een warme ik denk pittenzak halen!

Daarna lekker rustig door het dorpje gelopen ,het is echt een heel leuk en gezellig dorpje.
Nog een leuk vest en ja natuurlijk een tasje gekocht!
Wat gegeten, volgens mij was het aardappelsoep, maar er dreef iets van vlees in. geen idee wat dat was, dus maar de aardappelen uit de soep opgegeten! Smaakte niet verkeerd, maar na wat ik op de markt heb gezien doe ik maar wat voorzichtig!!!
Wat fruit gekocht, en zo kwam ik bepakt en bezakt weer aan!

Vast wat ingepakt, voor morgen in ga naar Tena..jaja ik weet het van de luiers! in dat andere waren alle goedkope hostels al weg!
En eigenlijk is dit ook wel makkelijk.. ik kan hier zo de bus nemen en 4 uur later stap ik vlak bij de hostel uit!Nu hang ik met een kussentje in mijn rug in mijn hangmat!
het blijft ongelofelijk. Dat ik hier zo lekker voor mijn boomhut hang! Lijkt wel een droom. Boudewijn de groot zingt ..het land van maas en waal. ik heb mijn foon in mijn bh band!
Want als hij naar beneden valt moet ik gaan zoeken! En het is nogal een oerwoud daar beneden!

Oja... hoe ik hier aan kom, ik zag het toen ik met Manuel op stap was.
DIe heeft het voor mij geritseld! Is vlak bij de hostel.
De meisjes die met mij het balkon deelde in de hostel, zijn gisteravond nog even komen kijken. Die zijn nu op weg naar Colombia!

Thea fijn dat ik even weet hoe het met mijn huis staat, schiet de verhuizing al op?
En alle lieve mensen van de lepelaar, wat leuk een berichtje van jullie dat vindt ik echt super.

Nu wordt het echt te donker om te schrijven.

Dus mensen morgen uit Tena.

Liefs Elle

• 26 Mei 2016 - 07:51

Claudia:

ha die elle... geweldig samen met een paard aan de wandel! wat leuk toch al die spontane dingen.. het zwembadwater is niet zo als wij het kennen dit lijkt wel op mijn water na het dweilen.... maargoed het was antikriebel water daar heb je eens wat aan. nu fris en fruitig naar tena hihi

• 26 Mei 2016 - 10:30

Gerlinde:

Zo weer schoon achter je oren en in een elastiekje veranderd zodat je in hangmat kan hangen. Volgende onverwachtte dingen genieten..

• 31 Mei 2016 - 18:29

Karin:

Ik lees van het paard en heb nu het liedje van pippi langkous in m'n hoofd :) Maar pippi Reumerman wat een heerlijk verslag weer. Super dat je in de boomhut hebt geslapen! Klinkt als een paradijs daar! Wat kan jij straks op bijzondere dingen terug kijken, fantastisch! Xx