Het werkelijke leven op de vismarkt!! - Reisverslag uit Kafountine, Senegal van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Het werkelijke leven op de vismarkt!! - Reisverslag uit Kafountine, Senegal van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Het werkelijke leven op de vismarkt!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

30 April 2015 | Senegal, Kafountine

Lieve Allemaal

Wat een leven, je zal maar altijd zo kunnen leven!
Ach... misschien zou het dan wel vervelen!
(moet mezelf toch iets voor houden!)

Vanmorgen zijn we na een heerlijk ontbijt van jaja de eieren, gebakken op ons gaspitje.
Weer vertrokken, Amadou wist hier ergens nog iets, het was niet eens ver van de vorige logde!

Een vriend van hem tracht het in stand te houden.
Hij deed dit met een Franse oudere dame maar die is overleden!
Het is wel een soort van af....Maar omdat hij de elecriciteits rekening niet kon of op tijd heeft betaalt, is er geen elektriciteit.
Nou... dat is voor ons geen punt!
Maar wat waren we welkom.
Zo leuk een kerel met rasta haar tot op zijn kont.
Alles werd uit de kast getrokken om ons thuis te voelen!
We zitten dus weer in een ander hutje, is lekker simpel maar alles wat wij nodig hebben er is zelfs een douche
en daar komt ook nog water uit!

Het is wel grappig, maar een deur voor de badkamer is hier geloof ik niet zo normaal.
Waar ik ook kom, een badkamer met een deur is echt een uitzondering!
Je mag blij zijn als.. en dat is niet altijd zo hangt er een gordijn voor!
Leven de privecy! Wc papier is ook zo'n ding....
Als het ergens is verdwijnt het in mijn grote rugzak, voor... als we het niet hebben!!
En..... Amadou( dit lees ik hem maar niet voor!) boent altijd overal waar we komen eerst de plee!!

Maar nadat we gesetteld waren zijn we heerlijk naar het strand gelopen, onvoorstelbaar... daar zaten we dan, helemaal samen op het strand!
Hij onder een boom, hij wil haha... nm niet zo bruin worden!!
Hij vindt zichzelf al bruin genoeg.
En ik nog zotter.... ik in de zon want, jaja... anders krijg ik het koud!!
Raar stel zijn we!!
Maar we kletsen wat af samen!
Ik moet er zo nu en dan ook op letten dat ik niet in het Engels verder schrijf!

We hebben besloten, ik weet niet of dat morgen ook zo is, hier te blijven tot zaterdag... dan moet ik nm weer naar huis!
We rijden zaterdag in een stuk door naar Gambia doen daar nog wat boodschapjes.
En dan s ávonds gaan we met zijn beste vriend eten, en dan... ja echt dan kom ik weer naar huis!

Vanmiddag heb ik de was gedaan, geheel in Gambiaanse stijl nou ja we zijn natuurlijk in Senegal!
Lekker op de hand, en jaja warm water zo recht uit de slang.
Er kwam gewoon warm water uit.
Ik zittend op een stoepje,2 geleende emmers en wassen maar!
Alles hangt nu aan de lijn!
Mijn moeder kan er trots op zijn!

Na de was.. zo lief kwamen ze eten brengen echt lokaal eten, met rijst en kleine botervisjes.
Het was echt erg lekker!

Nu stop ik even want mijn sinaasappeltje wordt voor me gepeld zo rechtstreeks van de boom!!

Het is nu avond en ik vertel nog even van de middag.
Weer zo'n ervaring om nooit meer te vergeten!
We zijn naar een grote vissershaven gegaan.
Wouwwwww. wat een chaos je gelooft je ogen niet!
Mensen lopen kris kras door elkaar met grote manden emmers en wat ook, op hun hooft.
Vol met grote vissen, karren vol met hout getrokken door ezeltjes.

Er komt een grote rookwolk onze kant op!
Het stinkt naar vis, en peterolieum.vliegen overal!!!
Een man staat midden op het pad, een laat zijn brommer vol gas... draaien met een grote zwart wolk!!
net naast een tafel vol met gedroogde vis!
Karren vol koopwaar, een huilend kind ergens in de verte!
Ergens een "winkel"met een tv (kijken kost geld!)
Mensen zitten op hun dooie akkertje in de rook en de stank!
Her en der een geit of een kip!
Ongelofelijk om dit zo te zien!
En wij tuffen vrolijk verder. Amadou geeft aanwijzingen voor mooie foto's.
Pakt regelmatig het fototoestel om zelf foto's te maken!
Het is zo nu en dan echt net een film!!
Alles arm en verlopen en toch is het geen trieste boel!

We vervolgen onze weg, omdat Amadou me wat wil laten zien.
Hobbel de hobbel en na nog veel meer hobbels!
Komen we aan op een pad, vol met verlaten villa's en lodges!

Aan het einde echt een eens schitterende lodge, helemaal gesloopt!
Super groot zwembad, alles lijkt zo achter gelaten.
Nou.... dat bleek ook.
Er is hier in deze streek nog niet zo lang geleden, een of andere zinloze oorlog geweest.
Nou heb ik nog nooit van een zinvolle oorlog gehoord maar goed!!
De soldaten hebben het eens zo schitterend en goed lopende lodge compleet gesloopt.
Jeetje wat zonde.. de waterscooters stonden nog in een half ingezakte schuur, bootjes lagen nog in het water.
De lokale bevolking heeft alle elektriciteit kabels gejat.
Echt een bende.. en daar tussen kun je zien hoe mooi het ooit geweest moet zijn.
De schommels voor de kinderen hangen wat doelloos heen en weer te zwiepen op de wind!!!!!
Het strand wat eens vol stond met bedjes is overwoekerd.
Wat kunnen mensen toch raar doen!!
Je wordt er gewoon stil van, als je Amadou er over hoort vertellen!
Het toerisme is hier dus compleet weg!
En volgens Amadou komt dat ook niet snel weer goed.
Er wordt hier in het land her en der nog wel eens wat gevochten.
Dus niemand wil er in investeren!

Toen weer op weg naar huis, een winkeltje aangedaan, voor haha wc papier en wat koffie!
Onderweg het blijft onvoorstelbaar boom midden op de weg, we moeten er omheen.
Iemand op de brommer haalt ons in met een super grote hoed op!!

We hebben besloten, ik weet niet of dat morgen ook zo is, hier te blijven tot zaterdag... dan moet ik nm weer naar huis!
We rijden zaterdag in een stuk door naar Gambia doen daar nog wat boodschapjes.
En dan sávonds gaan we met zijn beste vriend eten, en dan... ja echt dan kom ik weer naar huis!

Vanmiddag heb ik de was gedaan, geheel in gambiaanse stijl nou ja we zijn natuurlijk in Senegal!
Lekker op de hand, en jaja warm water zo recht uit de slang.
Er kwam gewoon warm water uit.
Ik zittend op een stoepje,2 geleende emmers en wassen maar!
Alles hangt nu aan de lijn!
Mijn moeder kan er trots op zijn!

Na de was.. zo lief kwamen ze eten brengen echt lokaal eten, met rijst en kleine botervisjes.
Het was echt erg lekker!

Nu stop ik even want mijn sinaasappeltje wordt voor me gepeld zo rechtstreeks van de boom!!

Hobbel de hobbel en na nog veel meer hobbels!
Komen we aan op een pad, vol met verlaten villa's en lodges!
Aan het einde echt een eens schitterende lodge, helemaal gesloopt!
Super groot zwembad, alles lijkt zo achter gelaten.
Nou.... dat bleek ook.
Er is hier in deze streek nog niet zo lang geleden, een of andere zinloze oorlog geweest.
Nou heb ik nog nooit van een zinvolle oorlog gehoord maar goed!!
De soldaten hebben het eens zo schitterend en goed lopende lodge compleet gesloopt.
Jeetje wat zonde.. de waterscooters stonden nog in een half ingezakte schuur, bootjes lagen nog in het water.
De lokale bevolking heeft alle elektriciteits- kabels gejat.
Echt een bende.. en daar tussen kun je zien hoe mooi het ooit geweest moet zijn.
De schommels voor de kinderen hangen wat doelloos heen en weer te zwiepen op de wind.
Het strand wat eens vol stond met bedjes is overwoekerd.
Wat kunnen mensen toch raar doen!!
Je wordt er gewoon stil van, als je Amadou er over hoort vertellen!
Het toerisme is hier dus compleet weg!
En volgens Amadou komt dat ook niet snel weer goed.
Er wordt hier in het land her en der nog wel eens wat gevochten.
Dus niemand wil er in investeren!

We stoppen zomaar ergens kopen wat brood.
En tuffen weer vrolijk verder, raeggi muziek klinkt uit de speakers van onze auto!
Nu zijn we weer "thuis" Amadou haalt de was binnen, en haha hij loopt er mee op zijn hooft!!
En Ismael komt een accu brengen voor wat licht!!

Beetje lang verhaal maar ik wilde het zo graag even vertellen!!


Liefs Amadou and Elle

Sorry de foto's worden echt niets meer!

Ennne.. Claudia die dagen door elkaar komt omdat ik soms wel een berichtje schrijf maar dat niet kan versturen.
Daarom zo nu en dan ook meer berichtjes, die heb ik dan al eerder geschreven!
Enne.. buurtjes nog een paar nachtjes en ik ben er weer!!!





  • 30 April 2015 - 21:43

    Claudia:

    ik zie in iedergeval een paar goeie bruine benen van jou!!!
    hoe kan het ook anders na zo'n vakantie!
    hier kan je wel heeeel lang op terug kijken! xx

  • 01 Mei 2015 - 17:31

    Karin:

    Sorry beetje lang verhaal.... je had door mogen gaan hoor! Fantastisch verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Kafountine

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

Lieve Allemaal

En....toen ging ik weer!
Na alle verdriet, door het plotseling overlijden van Arak mijn huisgenoot.
Valt het niet mee, alle gewone dingen weer op te pakken.
Maar de reis was al geboekt,afspraken gemaakt.En we proberen het gewone leven weer op te pakken!

Dus ja... ik ga weer op reis!
Dit keer is het een heel bijzondere reis.... ik heb hem nm niet zelf georganiseerd.

Ik vlieg naar Gambia en daar wordt ik opgewacht door Amadou, de leuke knul die ik daar de vorige keer heb ontmoet!
Samen gaan we er op uit!
Hoe of wat...... ik heb geen idee!!
We hebben een auto en we zien wel!!!!!!

Voor mij wel een beetje oeffff...... maar wel een grote uitdaging!
De rugzak gaat weer op mijn rug.En ik zie wel!!

En... natuurlijk neem ik de lonely planet mee, dan vindt ik mijn weg wel!

Zo vertrek ik as dinsdag en sta op 3 mei om een uurtje of 9 weer op Schiphol!
Heen wordt een lange reis, ik heb nm een lange over stop in Barcelona.
(Dat heb je met koopjes!)

Of het me lukt iedere dag te schrijven weet ik niet, want landen als Gambia en Senegal zijn nog niet zo ver met internet, maar ik ga mijn best doen!

Dus laat gezellig een berichtje achter.Daar geniet ik enorm van!


Liefs Elle

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2015

En dan nu de allerlaatste uit Gambia!!!

01 Mei 2015

Op stap met Hassan en zijn kip!!

30 April 2015

Het werkelijke leven op de vismarkt!!

29 April 2015

Dwars door de jungle met eieren op mijn schoot!!

27 April 2015

Overal en nergens!
Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 290774

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: