Boemelen in een boemeltreintje!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Boemelen in een boemeltreintje!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Boemelen in een boemeltreintje!!!!!!!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

31 Mei 2013 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Lieve Allemaal

Zo... dat was me het dagje wel!

Vanmorgen even lekker rustig aan, kopje koffie en zo, toen om 12.00 vertrokken.
Van ons heerlijke rustige plekje, tussen de apen en de eekhoorntjes. Maar ja we moeten toch door!
De bus liet voor ons Nederlandse begrippen vreselijk lang op zich wachten. Wij typetjes ongeduld, werden er wat ziekeneurig van, want ...... in Nederland........................
Haha.. maar hij kwam wel, gelijk met een vreselijke plens bui!!! de paraplu bracht uitkomst en in de bus was het tot onze verbazing droog!!!! Maar... uit de bus natuurlijk niet!

Maar de regen is hier niet zo koud... maar ja wel nat!!! Toen even snel internetten. En terwijl we daar nog even staan te praten roept iemand dat onze trein er was!!!! Zo... wij rennen dus!!!! Veel te vroeg maar ja we zijn niet thuis!!

Kaartje snel gekocht, het bleek de 6e klas soort boemeltrein te zijn.
We zaten nog net niet op een houten bank.. maar verder, en dan die instap, Trudy en ik stonden daar echt, van.. ja en nu.. ik duw jou daarna trek jij mij!!! Nee.... anders ik trek jou en dan tree voor tree achterste voren.. Neee zo ook niet!! nou hup we gaan.. en ja hoor zo gingen de dames stijf en wankel de trein in !
Achteraf konden we wel lachen en dan maar hopen dat het met uitstappen niet weer zo is!! Er was nm geen perron!!!
En zo....... ging de trein lekker nog helemaal niet!!!! en maar wachten en wachten!! dan maar een pindaatje en een koekje wat drinken enzovoort.
Plots maakt de trein een paar rare schokbewegingen en ja hoor... we vertrokken!!!
DE ramen waren of zo kapot dat je niet door de barsten kon kijken, of zo smerig dat kijken ook niet ging. Ook was er nog 1 zonder raam maar dat was toch wat koud, zo hoog in de bergen! Maar ja voor een rit van anderhalf uur voor E0,42 moet je natuurlijk niet mopperen!
Want toen we het station verlieten zagen we een bord dat we 2200 meter boven de zeespiegel zaten.!!!

En de trein ging maar hoger en hoger!! We gingen de wolken in, en maar regenen.
Na een uurtje of 2 waren we dan eindelijk in Nano oya. Maar daar moesten we natuurlijk niet zijn. Er sprong gelijk een heel bateljon chauffeurs op ons dak, en maar roepen en schreeuwen. Wij totaal oost indisch doof(we hebben ervaring) de vervelende geven het dan nm op!
En zo liepen we achtervolgt door de helft van het batoljon het station uit. Om daar haha... tot de ontdekking te komen dat er geen bussen gingen vanwege de slechte weg!!!!!
Dus ja... met die weg een tuktuk voor 6 km..... Nee... dan toch maar de aardigste van het bateljon aanspreken? ja welke dan .... nou dan krijg je dus de ongekeerde wereld, de mannen zien dat ZIJ een soort van gekeurd worden!!!
We kozen er een uit, en hadden er gelijk 2... dat is wat moeilijk uit te leggen maar daar kwam het wel op neer.

En zo werd het busje gestart... de tassen achterin en de heren druk in de weer om ons een duurdere kamer aan te smeren!!!
Uiteindelijk moesten ze er zelf wel om lachen, en zagen ze wel in dat we niet over te halen waren en ook niet bij een veel mooier hotel wilde gaan kijken, dit adres en verder niets!!!!

En dit is me toch leuk, jammer dat we maar 1 nacht blijven, maar ja we hebben maar 3 weken en die zijn al bijna om!
Het staat op een berg in Nuwara Eliya beetje in het midden van het eiland. Zo te zien is het een middelgroot dorp waar vandaan veel groepen vertrekken!
Maar het is hier wel koud!

Dus morgen vroeg (heel vroeg) nemen we de bus naar het zuiden en naar de zee. Het is een rit van meer dan 7 uur. Maar de bus schijnt een paar keer te stoppen dus, we doen het gewoon!!
Een houten kont wordt vast wel weer soepel als we hem even weken in de zee morgenavond!

Nou dan gaan we nu maar een kopje thee drinken en dan vroeg onder de wol!! Jaja de wol... we hebben een wollen deken op ons bed liggen!

Vandaag weinig foto's want of het regende en verder hebben we weinig gedaan.

Liefs Trudy en Elle

• 31 Mei 2013 - 19:06

Diny:

Dames ….. wat een verhalen ik ben er van onder de indruk, niet te geloven wat jullie daar meemaken.
    Het is telkens weer fijn al die avonturen te lezen, ik wens jullie een voorspoedige en comfortabele reis terug.
    Vriendelijke groet
    Diny

• 31 Mei 2013 - 20:39

Dagmara:

De bergen zijn wel supper hoor zeer mooi

• 31 Mei 2013 - 23:18

Saskia En Emily:

Zijn weer super mooie foto's
    Veel plezier nog xxx

• 31 Mei 2013 - 23:54

Karin:

Tja, niet alle treinen zijn zo mooi als die in Zwitserland :) De treinen in Sri Lanka zijn niet zo mooi maar je kunt er wel veel over vertellen :P

Goede reis morgen, veel plezier!