Beland in het paradijs!!!!!!!!! - Reisverslag uit Matara, Sri Lanka van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Beland in het paradijs!!!!!!!!! - Reisverslag uit Matara, Sri Lanka van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Beland in het paradijs!!!!!!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

01 Juni 2013 | Sri Lanka, Matara

Lieve Allemaal

Goosie goosie.... het is niet te geloven, waar we nu weer terecht zijn gekomen!
Maar zoals altijd begin ik bij het begin!

Het hotel was prima gisteren, netjes schoon, en dat is voor de verandering ook wel eens lekker. Maarrrrrr.. koud dat het daar was, jassies, wij gelukkig op alles voor bereid, gekleed in 4 lagen kleding konden we nog een klein rondje lopen voor het donker werd.
Maar goed we hebben toch even een glimp opgevangen. Leuk dorpje leuk om even door te wandelen. Maar een soort van genoeg, vooral dan vanwege de kou!!!!

Dus vanmorgen ging om kwart voor zes de wekker, allebei nog zo slaperig als wat, en ja toen natuurlijk zonder elektriciteit en zonder warm water geen internet. Maar goed dat viel even tegen. Of het nou een storing was of dat alles uit werd gezet weten we niet.
Maar zoals altijd waren wij op alles voor bereid, dus een boterhammetje en ja... niets warms te drinken. Verlieten we het hotel.
Toen ik de vreselijke trap naar beneden zag, moest ik wel even slikken.... dat met die zware rugtassen van ons!!!!!

Maar geen nood, er was een sri lankese familie en toen ik vroeg hoe ik een tuk tuk kon bestellen.( al wetend dat dat zo vroeg natuurlijk niets zou worden. Kwam de oplossing! Hun auto stond voor (had ik wel gezien!!!) Dus de neef of zo van de familie werd gecharterd, om ons (zielige ) dames toch even naar het busstation te brengen!
Heerlijk om dan "op leeftijd te zijn" En zo stonden wij keurig op tijd bij onze bus!
Even slikken want het was echt de boemel bus uit het jaar nul!!
Maar goed voor E2.50pp moet je niet moeilijk doen over een rit van 6 uur!!
Dus gezellig knusjes bij heel knusjes, zeg maar gerust op elkaar gevouwen, vertrokken we richting kust.
De lagen kleding gingen heel gestaag, beetje bij beetje uit! Er bleek zelfs nog een soort van wc stop halverwege te zijn. Dus de reis verliep voorspoedig.
Een schitterende route trouwens, we hebben echt zitten genieten!
Wat zijn we toch een mazzelkonten dat we dit weer mogen doen!

En terwijl wij dachten zeker 7 uur onderweg te zijn, kwamen we aan op een busstation en de jongen van de bus tikte op het raam, dat we er uit moesten!
We waren er dus al. Om half 3 al dus!!!
Even rustig orienteren waar waren, en genieten van het heerlijke weer.
En toen in de tuk tuk, die we halverwege even hebben laten stoppen voor wat boodschappen en toen voor we het wisten belanden we voor een hotel... zo aan de kust!!!!

We waren overdonderd....... we stonden plots een soort van in het paradijs. De palmen weven ons welkom, de ontvangst was zeer hartelijk!!!We waren er!!!!!
Een kamer met uitzicht op de zee!!!
Alles wat een mens zich wensen kan, hebben wij!
Dus hup naar onze kamer een lekker koud drankje erbij en lekker even op ons balkon!!! Wouwwww wouwwwwww niet te geloven.

Toen de badpakken uit de tas, en we zijn zo de zee ingelopen. Dat is even wat vreemd want dat is DE ZEE van de TSUNAMI !!!!
We zien er hier al wat dingen van zoals de boten, die nog erg ver in het land op het droge staan, maar wel is er erg veel opgeruimd. Ook veel begraafplekken overal. Maar dat was het wel, tot vandaag!!
We hebben natuurlijk ook nog een soort van niets gezien.
Dat is ons plan voor morgen de stad in en rond kijken.

De planning is om hier nog 1 dag te blijven!En dan door naar Galle waar de tsunami het ergs heeft huisgehouden!

Maar jullie zullen het niet geloven, dat wij hier heerlijk aan de zee, het is nu donker, zitten te wachten op ons broodje met chips dat we hebben besteld. Allebei in ons hempje!!!
De wind waaid heerlijk maar het is niet koud.
Je schijnt hier ook de schildpadden in zee te kunnen zien, maar nu is het donker dus dat wordt morgen!!!

Zo... we gaan wat eten, ik doe zo de foto's

Liefs Trudy en Elle

• 01 Juni 2013 - 15:55

Gerlinde:

Wat een verschil op een dag. Van de winterkleding. Naar de zomerkleding.
    Ga morgen maar eens rondneuzen en vooral genieten.
    Geniet maar van de mooie reis

• 01 Juni 2013 - 16:17

Thea:

Er zit wel veel tijdsverschil tussen zeker dat het bij jullie al weer donker is?Maar geniet van de luxe die jullie nu hebben en het uitzicht.Want nog een weekje en je zit weer bij je buurtjes aan een wijntje.(Ook gezellie).Veel liefs van de vogeltjes.

• 01 Juni 2013 - 21:26

Karin:

Heerlijk dat jullie zo genieten. Enne, je buurvrouw moet nog maar even wachten hoor, nog een HELE week!

• 01 Juni 2013 - 22:51

Corrie:

Wat genieten jullie zeg.
    En wat worden jullie heen en weer geslingerd, van arm naar rijk.
    Maar het maakt jullie niet uit, overal zien jullie de humor wel van in.
    Lekker nog een hele week genieten.
    Hier is het koud en kil, met soms wat motregen.
    De verwarming op 20 graden, en jullie in je badpak op het strand.
    Maar het is je gegund. Groetjes corrie

• 02 Juni 2013 - 12:38

Saskia En Emily:

Geniet er van
    Wat een super mooie foto's
    Laatste week is in gegaan he wat gaat dat snel !!

• 02 Juni 2013 - 23:13

Yvette:

Door mijn eigen vakantie nog niet de tijd gehad om alle foto's te bekijken, maar wat ik nu heb gezien is echt prachtig. Mooi land hoor.

Ik kom donderdag een nachtje op je huis passen als je het niet erg vindt. Volgens mij ben je dan nog lekker vakantie aan het vieren. Volgende keer hoop ik je ook weer echt tegen te komen, alweer zo lang geleden! Tijd om weer eens bij te kletsen.

Heel veel plezier nog op vakantie!