Op kamelen jacht!!!! - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Op kamelen jacht!!!! - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Op kamelen jacht!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

14 Januari 2013 | Marokko, Imlil

Lieve Allemaal

Zo......na een nacht slapen aan roosjes, werden we vanmorgen wakker, gemaakt door het zonnetje!
Het is hiet zo hoog in de bergen, wel koud s'nachts maar we hadden dekens zat!
We kijken recht op de bergen, met her en der wat sneeuw!
We hadden wat was over het balkon gehangen en dat was bevroren!!!
Dus koud!!!!
Daarna volgde een heerlijk ontbijt,met vers brood en gebakken ei! Koffie thee, jam in verschillende soorten echt we worden verwend!
Na de douche lekker met warm water, maar wel in een koude ruimte..... dus eerst de kinderen maar onder de douche zodat het voor de ahummmm oudjes niet meer zo koud was. We hebben nu ook weer een"gewoon" toilet en dat maakt het een stuk plezieriger!

Omdat we toch wel koud waren, zijn we eerst maar lekker in de auto gestapt om wat op te warmen. De verwarming lekker hoog, en zo zijn we vertrokken. Eerst een stuk verder omhoog, maar het autootje vond het wat te stijl, dus even.... nou ja even in zijn achteruit en keren maar!

Toen een stuk naar beneden en zo kwamen we in Amil, war rond gekeken... en jaja...........kamelen.................En zo zat Maarten als een vorst te stralen op zijn kameel........Hij zwaaide met glimmende trots toen hij voorbij kwam!!! Wat een mooi gezicht, wat zat hij te genieten. Ik was al bang dat we geen kameel meer zouden zien! Dus dit was echt een hoogtepunt van de reis!!!!

Emmely wilde niet , dus wij zaten heerlijk aan een kopje thee omdat we koffie hadden besteld!
Maar van rustig zitten kwam weinig, ten eerste waren de verkopers erg lastig!! Maar toen...............kwam er een heel mooie jongen bij ons zitten........ en ja wel....... hij wilde EMMELY kopen!!!!!! 400 kamelen!!!!!
Hij was ook 24 jaar dus een uitstekende kandidaat!!! Jammer genoeg heb ik het aanbod afmoeten slaan!!! Ze vond hem niets. Ze zei dat het haar type niet was!!!!! Maar hij liet zich niet zo maar afscheppen en deed er nog wat kamelen bij!!!! Maar de koop ging niet door!!!!!
Toen kwam hij maar even bij mij zitten, niet om me te kopen hoor!!!!! Jammer genoeg misschien wel!!!!!

Daarna vervolgde we de weg, een soort van naar beneden en kwamen we aan in Tahanaoute. leuk plaatsje veel mooie bergen er om heen, en zo reden we verder.
Tot waren we een soort van plotseling in Marrakkesc, en reden we vlak bij het station, en omdat we al dagen lol hebben, om wie er voor het eerst een Mac donalds ziet als we er en op een berg tegen komen!, mag 3 big macs.....
Roept Emmely terwijl Trudy en ik druk met de tom tom om het station te zoeken plots....... Kijk hier heb je de Mac!!!!! Reden we er al voorbij!!!!!
Dat werd dus stoppen, gelukkig vond ze 1 big mac genoeg, en een lol dat de kinderen hadden!!!!!! Zij hadden de Mac gevonden!!!!
Het wordt een soort van traditie om in ieder land de Mac te zoeken!! Maar ach het is tenslotte vakantie!!!

Daarna weer op ons gemak, op naar de hostel, en daar kwamen we lekker voor donker aan!!!
Het is niet te geloven maar we waren nog niet binnen of de thee stond al weer voor ons klaar.
We eten hier vanavond ook, het was gister erg lekker, en er is simpelweg niets in de buurt dus.....
Nu zitten we even rustig op ons kamer met een theetje en veel koekjes, en dan gaan we straks lekker eten!!!
Het is hier nu bijna 18.00 uur en het wordt donker!!!

Geniet van de foto's
Het duurt even voor ze erop staan, dus heb geduld!!!

Liefs van ons 4tjes
Elle

• 15 Januari 2013 - 09:46

Brenda :

Elle mocht je van plan zijn toch te komen werken vandaag :-) :-),....het OCD is gesloten wegens de enorme sneeuwval. Het is een zooitje in t westen...de langste file ooit gemeten. Wat een verademing om die lekkere rustige wegen bij jullie te zien. Wat schattig dat theeblad met koekjes ed. jullie worden echt mega verwend. Groetjes van de verschrikkelijke sneeuwman.....

• 15 Januari 2013 - 14:22

Dagmara:

Ziet er weer prachtig uit

• 15 Januari 2013 - 16:54

Corrie:

Wat een mooie foto,s heb je gemaakt zeg. Wat is de natuur mooi daar. En wat genieten maarten en emmely van alles. (jullie ook natuurlijk) Hier is alles wit en koud, en het blijft maar sneeuwen. Maar bij jullie vriest het ook toch ???? Nou ik kijk al uit naar de volgende verhalen. Groetjes corrie

• 15 Januari 2013 - 20:00

Karin:

Wauw wat een schitterende omgeving, echt anders. Geniet nog lekker verder!