En toen waren we in Casa Blanca........... - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu En toen waren we in Casa Blanca........... - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

En toen waren we in Casa Blanca...........

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

09 Januari 2013 | Marokko, Casablanca

Lieve Allemaal.

Wat een mooie dag, vanmorgen heel luxe ons per taxi naar het station laten vervoeren. Jeetje dat is wel lekker hoor.
Tring tring uw.... taxi staat voorrrrrrrrrr...........
En zo stapte we met ons vieren in een zeeer oud model mercedes, de rookpluimen stegen op.... en we vertrokken!!!!
Leuk ritje door Marrakesch, en zo kwamen we aan bij het station. Slik slik voor de prijs, want we waren vergeten van te voren een prijs af te spreken!!! Weer wat geleert!!!

De kaartjes waren snel gekocht, en wat zagen de kinderen jaja...... Mac donalds.................... En ja... wij dachten al he... die hebben ze hier dus niet... nou bij het station dus wel.
Dus lekker s'ochtends om 11 uur zaten de kids te smikkelen van een big mac!! met friet en fanta. Trudy en ik een kopje koffie. En wat wil een mens nog meer!

Ja.... met de trein mee dus. En dat gingen we al snel. Zo verlieten we Marrakesch, lekker zitend bij de (vuile) raampjes te wachten op wat we zouden gaan zien!
En veel was er te zien.... het was en heerlijke tocht. Het landschap wisselde constant dan bergen met op de top sneeuw, dan weer woestijnachtig. Leuke,rijk, armzalige dorpjes alles kwamen we tegen!
Herders met hun schapen, mannen met ezeltjes en vrouwen met grote pakketten op hun hooft! tenten op de vuilnisbelt, krottenwijken en ga zo maar door!
We zaten gewoon 2e klas. Dus er was wat muziek, een klein gesprekje met handen en voeten. En zo reden we maar door!
Chippie erbij, verse pruimen en een zelf gesmeert broodje.
En dan valt 3 en een half uur in de trein nog wel mee.

Het plassen met Emmely verliep wel wat stroef, maar de jongen die de coupes schoon hield kwam speciaal voor haar een schoon doekje op de wc bril leggen en wc papier brengen!!!! Nu maar hopen dat hij geen Nederlands verstond!!!! Want het gemopper was niet van de lucht!!!!
Maar conclusie.... ze had geplast!!!!!

Maarten vond het schitterend hij heeft heel veel foto's gemaakt en zelfs een filmpje. Maar van al dat kijken wordt je moe, dus plots vielen zijn ogen even dicht!!! (niet alleen die van Maarten trouwens... ook Trudy haar ogen zijn even dicht gevallen.

Maar al bij al hebben Trudy en ik zitten genieten van ons stel!!!! Samen kletsend over wie er wel en geen hutspot lust, wie er nog wat moest drinken, uit wie zijn fles dat dan moest gebeuren. Echt heerlijk!!!!

En zo reden we Casa Blanca binnen.........
Bij het uitstappen kon ik er bijna niet uit, dus dan maar hard roepen dat je er ook uit wil, en dan red je het net!!!!
De kinderen waren toch wel moe, en omdat we geen zin hadden in gedoe, hebben we een taxi genomen. En ja hoor, weer een oude mercedes!!! Dus tuf tuf.. daar gingen weer!!

Daarna was het even slikken....... toen we de hostel zaggen, zeer verlopen. buurt zeer twijfelachtig..... en niet echt een vriendelijk ontvangst.
Maar gelukkig hoef ik vanavond niet boven in het stapelbed, en is de kamer iets ruimer dan de vorige!
Maar geen keuken!!! Maar goed, weer voor deze prijs kun je niet veel meer verwachten.
Lekkere broodjes gekocht en drinken. Alles op zijn camping klaar gemaakt, en nu liggen ze lekker in hun bed.
En wij zitten in een soort van bierhal maar dan anders, aan een bakkie koffie!!!Vlak voor de deur van onze kids!

Het dambord ligt al klaar want ik MOET Trudy vanavond verslaan, zij heeft al zoveel gewonnen. Dat moet nu maar eens stoppen!!!

Morgen gaan we gezellig een dagje Casa Blanca in, en dan de dag erna de auto ophalen. En pppppppppppppphhh... dat auto rijden wordt nog wat!!! Als ik ga rijden hier, zijn snel alle toeters weer gesmeert, want ze doen maar wat.
Maar ik ga morgen gewoon oefenen, met mijn hand om ook constant te toeteren!!! Kwestie van oefening hoop ik !!!!!

Oja.... Thea de dekbedovertrek wordt niets die zijn hier niet, allleen van die echte wollen dekens met grote bloemen. Is te nieuwerwets denk ik, dekbedden!!!

Liefs van ons vieren
en geniet van de foto's!!!!

• 09 Januari 2013 - 21:58

Dagmara:

Die vrucht is dat geen cactus met van die harde pitjes erin. Schijnt goed voor de maag te zijn en heerlijk zoet. Nou zie wel dat jullie lekker genieten.

• 09 Januari 2013 - 23:57

Karin:

Mooi zeg daar, komt allemaal goed over op de foto's. En wat klinkt het allemaal weer gezellig. Heel veel plezier morgen en ben erg benieuwd wat voor een auto jullie krijgen, Mercedes......? Genietze!!!