Truien dag!!! - Reisverslag uit Onomichi, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Truien dag!!! - Reisverslag uit Onomichi, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Truien dag!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

25 Januari 2016 | Japan, Onomichi



Lieve Allemaal

Brrr.... wat is het koud vandaag.
Ik heb zelfs hier en daar een vlokje sneeuw gezien!
Maar gelukkig bleef het bij een vlokje!

Vandaag toch maar even in een lagere versnelling.
Ik voel goed waar mijn knie zit, de wandeling naar boven gisteren eist toch even zijn tol!
En ja...geen stoel om op te zitten.
Mijn warme tafel is heerlijk hoor!
Maar wij Nederlanders zitten toch graag op een stoel met een goede rugleuning.
Die heb ik dus ook maar eens even voor mezelf gefabriceerd!

Maar goed, vanmorgen niet zo vroeg wakker!
Ook niet zo raar! Was gisteravond echt hondmoe!

En ja..dan moet ik de tent toch wat warm stoken!
Kachel verplaatsen van slaap naar woonkamer.
Tafel aan!Kopje thee.
En...dan als al mijn kleren onder de tafel op liggen te warmen,in het bad! Het water aan de bovenkant is veel warmer dan de onderkant!Raar maar echt waar!
Maar goed schoon is schoon.
Heel ouderwets je aankleden voor de kachel.
Dan nog maar een bakkie thee, en vandaag cracker met pindakaas!
Ook weer eens lekker!
Toen nog even een klein wasje doen! Moet toch zo nu en dan even!

Zo trok ik er ,niet zo vroeg op uit!
Brrrr...echt koud buiten! maakt niet uit... doorlopen!
Kaartjes voor morgen op het station gekocht.
Op zoek naar internet...de donut tent doet in het weekend de wifi uit!!!!
Dan maar naar het station...jeetje koud daar, dat was ik snel zat!
Op naar de ferry... ik dacht even op en neer.
Er is daar geen openbaar vervoer...
Maar gut wat koud!
De eerst volgende koffietent die ik zag, ben ik in gedoken!
En... laten die nu wel wifi hebben.
Dus even lekker alle foto's erop gezet.
Her en der wat bij geschreven.
Nog maar een beker thee.Even lekker rustig.
Ik zag de mensen koukleunend van de ferry afkomen, en dacht nou...mooi ik niet, dan maar niet!

Ik ben lekker een groot warenhuis in gedoken, even lekker rond gekeken.
En ja er is voor ons op de food afdeling heel veel te zien.
Ja ik kan moeilijk daar foto's gaan lopen maken!
Op de versafdeling...maar dat de mensen hier heel veel dingen eten, die wij niet kennen is een feit!

Toen vond ik nog een trui... lekker warm.
Ik dacht even passen.
De juffouw liep mee.
Gaf mij een soort kapje om over mijn hooft te doen, voor de hygiene denk ik!
Het gordijn werd aan 2 kanten vast gezet...vluchtgevaarlijk.....of privasie!!!
Ze bleef ook wachten! Trui was goed.
Ze nam hem over, hij werd zorgvuldig in een tasje gedaan.
Afgerekend, en.... het tasje werd aan mijn arm gehangen!!
Diepe buigingen.... en daar ging ik weer! Echt super!!
In een klein winkeltje nog een paar sokken met 1 teen gekocht!

En ik vond het wel genoeg....
Lekker terug gelopen, kachteltje aan.
Dekentje over mijn benen, tafel aan!
Eens lekker een grote pot thee gezet.
Chocolade bollen erbij!
Wie doet mij wat!
Morgen weer een reisje in het vooruitzicht!
Ik ga naar Takamasu, is zover ik het kan zien weer een ouderwetse hostel!
En wat zal dat weer brengen!
Ik heb al eten in huis, en het begint nu al weer donker te worden, is ook niet gek...het is alweer 18.00
Kortom de dag vloog!
De eigenaresse kwam nog even vragen of alles goed ging, dus nog even op de foto!

Haha... nu zit ik even op mijn zelf gemaakte troon.
kacheltje op mij gericht!
Ik ga de rugzak nog even inruimen, en dan zal het langzaam hand weer bedtijd worden!

Heb ik nog een weetje...even denken!
Nou niet echt een weetje,meer een vervolg weetje!

Ook nu het erg koud is...jawel de meisje in uniform ook op zondag!
Lekker met blote benen. De rokjes van de uniformen hier zijn iets langer, maar witte sokjes eronder!
Ben echt benieuwd wat daar nou toch als ondergoed onder gedragen wordt??

Mijn wc kun je niet doortrekken!
Alles valt zo te horen in een diep gat!
En het gat is zogroot, daar kan een kind door heen!
Zo diep... ik kan het einde niet zien!
Hoe dat werkt weet ik niet, want het stinkt niet ofzo.
Ik heb er gisteren maar voor de zekerheid een emmertje water in gegooid.
Maar ik denk dat de japanners daarom moeten lachen!
Zo'n hygenisch volk... Daar moet een schone oplossing onder zitten!
overal waar je ook komt, er is altijd een wc goed te vinden.
En waar ook, altijd keurig en schoon! Ik ben zolang ik hier ben nog geen vieze plee tegen gekomen!
Nou dat was dan even het pleeen weetje!!!
En....altijd gratis!
Wel is het tochtig aan de billen!

Oeps... ik denk dat mijn zelf gemaakte stoeltje toch een tafeltje was!!
Ben er door heen gezakt!!!
Zit ik hier.... lekker!!! met mijn kont in een gat!

Nou kom op ik ga pakken.
Neem niet veel meer mee, want over een paar dagen ga ik al weer naar huis!
As vrijdag om precies te zijn!

Liefs Elle
och jee......werd vanmorgen wakker... ligt er sneeuw en is het -7!!
Maar ik ben al op het station en mijn trein vertrekt zo!

  • 25 Januari 2016 - 12:26

    Karin:

    Ik kom niet meer bij hoor, je wc verhaal en dan zit je uiteindelijk met je gat in een gat omdat je door een tafel zakt hahaha. Maar leuk om te lezen zeg je verhaal. (weer leuk!), zo komen wij aan leuke weetjes over Japan. Je zal nu in je hostel zijn, slaap lekker straks!

  • 25 Januari 2016 - 12:32

    Karin:

    Vergeet ik helemaal te reageren op de foto's...... Is de hint dat ik in Japan moet gaan fietsen of stink ik

  • 25 Januari 2016 - 12:57

    Claudia:

    hihihi geweldige ervaring een trui kopen in japan, gelukkig laat je ons meegenieten!
    en die sokken dan. wel handig want je kan nu met sokken in je teenslippers! slof slof.....
    wat zal jij blij zijn met een nederlandse wc pot... zoals je weet hou ik niet van een plonspot.. ik begrijp dat je daar in japan geen last van hebt.. opspattend water tegen je reet want de afvoer is meters diep!
    geniet nog ff van je laatste weekjje. xxxxx

  • 25 Januari 2016 - 19:08

    Corrie:

    He Elle.
    Wat een verhalen weer zeg. Ook ik zit achter mijn computertje te gieren van het lachen.
    De wc zo groot dat een kind er doorheen kan vallen. Dan die tocht aan je billen. Nounou.
    Ik zit het Mark hardop voor te lezen. En wat een mooie foto,s weer.
    Geniet nog even. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 290920

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: