Getver.....noodweer in Sendai!!! - Reisverslag uit Sendai, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Getver.....noodweer in Sendai!!! - Reisverslag uit Sendai, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Getver.....noodweer in Sendai!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

18 Januari 2016 | Japan, Sendai

Getver......noodweer in Sendai!!!


Lieve Allemaal


Dit keer een al voor geschreven stukje, want ik heb op mijn kamer geen internet!

Maar mensen wat een dag!!!!
Vanmorgen op tijd vertrokken uit mijn hotel.
Mijn vinger was nog wat pijnlijk, maar niets aan te zien, dus dat viel gelukkig mee!
In de loop van de dag ook geen last meer van gehad!
Op het gemak, het was een beetje druilerig weer,maar niets om je zorgen om te maken
En ik zou toch een groot deel van de dag onderweg zijn!

Stukje trein naar het grote station, overstap in weer zo'n super trein, met een neus...het leek wel een raket!!
En Elle zat lekker...... lekker wat kijken en het was rustig in de trein,
achter mij zat een australier dus even een praatje.
Leuke vent, hij vroeg nog ga een stukje met mij mee,
maar hij ging mijn kant niet op... en ik had nou eenmaal wat in mijn hooft!
Dus bij een volgende overstap hebben we elkaar nog een leuke vakantie gewenst!
Hij was nog niet uit het zich verdwenen, en er gebeurde iets!
Ik heb geen idee wat.... maar we moesten plots allemaal in een rij gaan staan, de deuren van de trein die net open waren gingen weer dicht! Veel geschreeuw...in mijn oren dan... uit de luidsprekers..
Maar niemand om me heen raakte in paniek dus ik ook maar niet!
Wel koud daar maar goed..... Na een klein half uurtje( in mijn idee 3 uur want het was koud op het perron!)
Ging het leven weer verder.
Met wat vertraging gingen we dan toch!
Jammer dat ik geen idee heb wat daar nou gebeurde, op dat moment dacht ik aan een aardbeving alarm ofzo!
Maar ik weet het echt niet!

Zo reden we weer verder, soms echt super hard... wouw... echt of je in een luxe vliegtuig zit!
Kopje koffie of thee erbij en ik zoefde weer lekker!

Tot we een lange tunnel in reden, duurde wel even voor we er uit reden, en toen........ getverderie.......SNEEUW.... er ging een wouw..en oeff... door de trein!
Ik kon het niet geloven jessies... sneeuw!
Dacht eerst nog ...ach ik moet nog wel een eindje... zal wel een buitje zijn!!
Maar nee... het werd meer sneeuw en nog meer sneeuw!
En het werd steeds erger!
Oooo nee maar het was echt waar, en de trein reed niet meer zo snel.
En het werd 15.00 ik had er al moeten zijn.
Hij ging dus niet meer zo snel.
16.00 ik was er nog niet.. en hehe... we naderde het station, bedekt met een dik pak sneeuw!!!

En toen moest ik het station uit, het was maar een kleine kilometer, maar gut... wat een weer.
Rugzak woog plots geen 10 kg meer maar wel 40 kg!
Maar goed... je heet Elle of niet... lopen!
Nou lopen.... het werd meer schuifelen, spek glad!
Ja... voor 1 km hoef je geen taxi te nemen! En ja... zelfs die waren er niet... waren meer mensen met dat idee!
Dus ploeter ploeter... maar natuurlijk vond ik het.
Als een verzopen kat kwam ik aan, paraplu binnenste buiten.
Maar ik was er!! natuurlijk... ik kom overal!! toch!!!!

Mijn hotel het may flower is sjiek de friemel!
Bij de receptie kreeg ik gelijk een handdoekje omdat ik er als een verzopen kat uit zag!

Mijn kamer is op de 9e verdieping, en ik heb weer zo'n klein maar diep bad!
Nou jullie begrijpen natuurlijk wel wie er 15 minuten later in dat bad dreef???
Lekker warm en met schone kleren, zat ik lekker voor de tv!!!
En wat zie ik... het station waar ik net liep..live verslagen van het noodweer!
Er ligt ondertussen echt een dikke laag sneeuw.. dat wordt geen omgeving verkennen morgen!
Hoe kan ik het zo treffen!!
Maar goed... ik ben hier wel geweest, en ik heb alles bedekt met sneeuw wel gezien!
Dacht in de trein om nog wat hoger te gaan, maar ik denk er niet meer aan!

Morgen maar eens een dagje rust.. dat mag ook wel eens!
Ik heb met ontbijt, dat zat bij de prijs in, dus ik zit safe!
Dit is een groot hotel, waar ook nog wel het een en het ander te beleven is.
Ze schijnen ook een sauna te hebben.
Dus dat ga ik maar eens bekijken!
En doen zoef ik overmorgen weer heel ver naar beneden, tot er geen sneeuw meer is!

Dus mensen dit keer geen antwoord op evt vragen, want ik ga dit zo beneden even naar jullie sturen!

Liefs Elle

***** hoera voor Karin die gaat lekker naar Australië!!!
Sorry mensen dat moest er even uit!!






  • 18 Januari 2016 - 12:21

    Karin:

    Hahahaha, je bent net zo blij als ik :) Kijk El, je hebt nu wel gratis wintersportvakantie.... Er zijn mensen die rijden 1000 km om zo'n laag te zien en jij krijgt het gewoon tijdens een tripje :P
    Gelukkig weet je er ook weer het positieve uit te halen en zit jij straks in de sauna, achter je tv'tje en je kijkt een witte wereld in. Ook niet verkeerd.....

    Jammer dat je niet weet wat het nou was met dat alarm, misschien kom je er nog achter als je terug reist met de raket (als....., misschien moet je wel skies huren om naar het zuiden te kunnen :) )

    Geniet lekker van de warmte en verwen jezelf!

    PS ik keek net ff op het 'Elle-linkje' en zag je nieuwe verhaal, nog geen foto's. Misschien ben ik weer net te vroeg. Hoop dat we nog wat Japanse winterkiekjes van je mogen zien!

    Doeiiiiiiiiiiiiii

  • 18 Januari 2016 - 12:24

    Elle Reumerman:

    Heee Karin

    Daar zijn ze hoor!!!
    Geniet lekker van je voor pret!

    Liefs Elle

  • 18 Januari 2016 - 12:28

    Karin:

    Oooooo, in Tokyo ook!
    O ja, toch een opstekert voor de NS dat in het High-tec Japan ook vertraging ontstaat als het sneeuwt :)

  • 18 Januari 2016 - 15:08

    Claudia:

    nou dat kopje thee (met kaarsje) had je wel verdiend na je sneeuwpret! zag ik daar ook een schevenings binnenstebuitenplu? langs de boulevaard al een gammel ding dus in zun geheel niet japanbestendig voor de aanbiedingsprijs hihi.
    geniet van je badje en je ontbijt en succes met t ontvluchten van de sneeuw. xx

  • 18 Januari 2016 - 16:34

    Dirk:

    Ha elle ontloopt je de sneeuw en kouw uit Nederland zit je er toch nog in
    hier in Spanje is het lekker warm en niet zo ver weg
    gr.dirk

  • 19 Januari 2016 - 00:07

    Anja:

    Nou Elle troost je wij hebben hier in het noorden ook een dik pak sneeuw.

  • 19 Januari 2016 - 09:53

    Karin:

    Zo, dat ziet er inderdaad guur uit, die lucht...... Hoop dat je een lekker relaxdagje hebt gehad maar dat zal ik zo wel lezen :) Jaaaaaaaa, heb enorme voorpret! Dank je! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 291275

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: