Rondrit door mooi Kyoto! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Rondrit door mooi Kyoto! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Rondrit door mooi Kyoto!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

15 Januari 2016 | Japan, Kyoto

Lieve Allemaal

Ik wordt verlegen van al die leuke berichtjes.
Echt dat is zo leuk, wakker worden en dan super veel leuke berichtjes krijgen!

Maar goed jullie zijn natuurlijk nieuwsgierig naar mijn dag!
Nou.. het was me het dagje wel!

Wat is Kyoto mooi, gewoon jammer dat ik morgen weer ga!
Meeste van jullie weten wel dat ik gek ben op tempels, nou vandaag kon ik mijn hart ophalen.
Wat een prachtige tempels.mijn voeten doen pijn van het lopen, maar dat is morgen wel weer over!

Vanmorgen was ik lekker bijtijds, de douche is hier zo koud, ik ga daar echt niet in mijn nakie kou staan lijden! Dus dat werden de babydoekjes, blijft prima werken! Klein wasje gedaan, even mijn sokken in het sop. Alles gezellig uit het raam gehangen! Samen met mijn pon... kon die lekker luchten!
(Ik moet hier wel erg lachen je wordt gek van alle briefjes die overal en nergens op geplakt zijn, met regels! kan het ook niet laten ze even op de foto te zetten! en dan overal die sloffen, haha zelfs voor de wc zijn weer andere sloffen!)
Maar goed op stap! Een kaart gekocht waar je de gehele dag kan bussen en metroen...oef dat is vast geen goed Nederlands!!

Eerst naar Kyoto station met de metro.
Daar liep ik wat rond, echt dat is zo groot....je kan je het niet voorstellen!
Toen zag ik een hop off hop on bus... ik dacht dat is misschien wel handig..... ja zeg...... E37 ik ben daar gek... en hij deed er maar 3 uur over en hij deed maar een paar tempels aan! Moet je nog op de tijd letten ook. En wachten op de bus als je er geen reet aan vindt. Echt niet!!
Ik heb al een bus kaart dus gaan!!!
Ja.. wat kies je nou als er wel 30 bussen staan!met daarop groot in het Japans waar ze heen gaan! Vragen maar... gaat deze naar een tempel!! En ja hoor na 3x vragen ja... en instappen maar en tot mijn verbazing onder al het Japans een bordje dat vliegensvlug weer weg was in het engels... ik zat goed....
Maakte mij niet uit welke.. Achter me zat een Amerikaanse jongen Jenk.
Hij vroeg aan mij ga, je ook naar de tempel, en al snel waren we aan de praat. Hij bleek naar een tempel dichterbij te gaan, oke... dan gaan we gezellig even samen op!
Hij wist bij de 9e halte uitstappen en dan links een stukje lopen.
En ja hoor... een schitterende tempel wel erg toeristische maar een mooi begin!
En zo samen kletsend over ons werk en ons leven aan de andere kant van de aardbol! Ging de tijd voorbij, bij het verlaten van de tempel zagen we een bordje bij een bushalte hoe je naar nog 3 tempels kon, een soort hop off en on maar dan goedkoper!
En dat hebben we gedaan, al kletsend en foto makend.
De toeristen werden steeds minder, sommige erg mooi, andere wat minder.
Daarna ging hij nog naar een tempel een heel stuk verder weg, en daar had ik geen zin in! En zo gingen we weer ieder onze weg!
Erg leuk om even zo samen op te trekken!
Daarna ben ik zomaar in een bus gestapt, en bij iedere tempel uit gestapt, zo mooi... op den duur was ik in een zeg maar gewone mensen tempel.. en daar liep ik heerlijk alleen! Zo mooi!!!
Tot ik plots zag dat het al na 15.00 was en ik eigenlijk geen idee meer had waar ik was, al mijn leuke tempeltjes stonden natuurlijk niet in de lonely planet!
Het werd tijd voor de weg terug!
Dacht ik neem de eerste bus, dan blij ik net zolang zitten tot dat ik een metro station zie!
Maar.... ik belande op het eind punt van de bus... bij de remise!

Gelukkig zag ik al snel dat er ook bussen vertrokken aan de overkant, en ja hoor ook een bus naar Kyoto treinstation! Even lekker in het zonnetje en daar kwam de bus!
En... dat werd een schitterende rit, dwars door Kyoto zoveel gezien zo leuk om het gewone leven te zien!
Ook vreemde dingen hoor.... wat dacht je van een eethuis dat moslim heet, en het bordje is een varkentje!!!
Een heuse outlet en 2e hands kleding!
Een autootje voor 1 persoon! Ingehaald worden door een 3 wieler.... de bezorger van de mac Donalds!!
De buschauffeur die het hele eind iets mompelt.. geen idee... maar het zou geen raar geluid zijn als het uit een slaapkamer kwam waar actieve dingen gebeuren!! (Hij heeft een microfoontje om!)
En zo belande ik weer op Kyoto station!

Kaartje gehaald voor morgen naar Osaka!
Ik hoor hier net dat dat tegenvalt, maar goed kan ik even uitpuffen!
Ik ben van plan hier morgen vroeg te vertrekken, want ik zag dat er nog een loop route rond een paar tempels is bij het station vandaan.
Heb ook al lockers gezien op het station dus daar stop ik mijn rugzak wel in!

Toen wat brood en een eitje gekocht voor morgenochtend groen brood... ik heb geen idee.
En om mezelf te trakteren groene chocolaatjes! Ja.... ik heb ze al geproefd, erg lekker het schijnt zover ik het begrijp....groene thee chocola te zijn!

Nu mensen... ik heb een onwijs mooie dag gehad, het zonnetje scheen regelmatig even dus alles ging heerlijk! net nog even met Emmely gepraat via skype dat is natuurlijk wel ergl leuk dat dat kan.

Verder had ik gedacht dat de techniek hier ver voor ons uit zou zijn, met allerlei snufjes en zo maar tot op de dag van vandaag zie ik niets echt nieuws wat wij niet hebben of niet kennen!

Nu ga ik nog even van mijn lekkere groene chocolaatjes snoepen en een bakkie thee drinken. En dan ga zo maar eens mijn bedje opzoeken nou ja... dat heet eigenlijk een futon! Ik heb nu 2 kruiken, en heb het geen moment koud gehad. Want de peteroliumkachel moet s'nachts natuurlijk uit!!

Tot morgen

Liefs Elle

Claudia zoek maar gezellig naar ons kaarsje!

  • 15 Januari 2016 - 18:13

    Karin:

    Goh wat moet ik toch steeds om jouw verhalen lachen, echt heerlijk, je ziet alles zo voor je. En wat kan ik nog veel van je leren, ik had volgens mij al in de 37 euro bus gestapt en erna toch van de prijs gebaald.....
    Dus jij hebt geen Louis Vutton maar ligt in een Elle Futon, klinkt als een 5 sterren hotel :P

    Leuk ook de ontmoeting met Jenk de Yank, wat je zegt...en dat aan de andere kant van de wereld.
    Heel leuk dat je zo'n fijne dag hebt gehad! Mooie foto's!!!!!!

    Van die aparte slippers voor de wc hebben ze in Iran ook, loop je in ieder geval niet een verdwaald druppeltje je kamer in :)

    Ik wens je morgen ook weer zo'n super dag!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt voor het mogen meegenieten !

  • 15 Januari 2016 - 20:10

    Annet:

    Ik geniet van je verslag! Geweldig Elle, die regeltjes, haha het lijkt wel een asielzoekerscentrum.. Dank je! liefs Annet

  • 15 Januari 2016 - 21:12

    Claudia:

    ha ha ha geweldig die briefjes allemaal!!! kan me voorstellen dat je er een glimlach van krijgt... ik wel maargoed ik zie ze niet overal natuurlijk! leuk je wc sloffen... als je de regels nakomt blijven je sloffen wel "schoon". ik zag ons kaarje in je hand toen je op de "biechtstoel zat... hihi.
    pas op geen pleepapier in de pot he maar in de prullubak! xxxx

  • 16 Januari 2016 - 10:13

    Emmely:

    van emmely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 290773

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: