hijg hijg steun steun....... ik ben weer thuis - Reisverslag uit Leimuiden, Nederland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu hijg hijg steun steun....... ik ben weer thuis - Reisverslag uit Leimuiden, Nederland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

hijg hijg steun steun....... ik ben weer thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

27 Juni 2008 | Nederland, Leimuiden

Hallo Allemaal

Ja... en nu ben ik weer thuis.
De reis duurde echt een eeuwigheid. Veel vertraging en gedoe. Maar..... ik ben er weer.

Het afscheid in Surabaya was verdrietig. Ik had echt een leuk contact met Jeanne en zij vond het ook erg jammer dat ik weer ging. We zatten qua werken ook erg op een lijn. En ja... nu is ze die steun al weer kwijt!
Ze heeft me s'ochtend om 5 uur naar het vliegveld gebracht. En me uitgezwaaid tot ze me echt niet meer kon zien.

Ja en toen begon de reis.... vertraging voor we vertrokken uit Sursbaya en toen erg veel zelfs voor mijn doen turbulentie. We schudden helemaal. En zo kwamen we weer veel later aan in Hongkong. Ik had gedacht Hongkong nog even in te gaan. Maar dat kon niet ivm het aanvragen van een visa en zo. moest ik weer betalen enzo. En...ach het regende dus het was ook niet zo erg.

Maar ja toen begon het lange wachten... en echt zo'n luchthaven is saai hoor. Ik heb wat gelounsd geen idee hoe je dat schrijft! (gewoon op een lekkere stoel gelegen.) Ik heb veel rond gelopen. In een rookhok heel wat sigaretjes gerookt enz. Dan weer wat gegeten dan weer daar gekeken dan weer hier. Dan weer gerookt en ga zo maar door. Met een duitser zitten eten maar die had niet zo veel leuks te vertellen. Maar goed je hebt even iemand om mee te kletsen!
Ik had een boek mee genomen op mijn mp3 speler en een flink stuk geluisterd. En ja na een uur of 6 wordt je het allemaal wel zat. En ja dan maar even naar een boekwinkel en jaja.... die hadden het ad en de telegraaf van de dag er voor. Zo was ik dus weer even zoet.

Toen rustig naar de gate, en ja daar waren ook wat Nederlands.En ja toen wilde dat vliegtuig maar niet komen.
Er waren nog wat ahum niet zo heel jonge backpackers dus ja wij gingen maar een dutje doen!
Ik moest wel lachen. In dat pad van ons stonden onze schoenen, en wij lagen op de banken met sjaaltjes en vestjes om ons heen geslagen. ja hoor eindelijk... na dik anderhalf uur kwam ons vliegtuig. ja toen hadden ze haast natuurlijk!!!

Nou volgens mij was ik toch een tikkeltje moe, want ik weet niet meer dat we op zijn gestegen. Ik sliep als een os. Ik wist niet eens wie er naast mij zat.
Na een paar uur werd ik wakker gemaakt door de stuwardess met de vraag wat ik wilde eten. Mmmm eten dacht ik, doe mij maar aardappelen met brocoli en een sausje en een biefstukje..... Nou vergeet het maar ik kon kiezen uit je raad het vast al.... rijst of rijst! Nou ja dan maar rijst dat at ik tenslotte al een maaand!!!
Toen ben ik weer in slaap gevallen en werd eigenlijk pas een uur of drie voor we landen wakker.
En toen kregen we ontbijt... nou ik ga niet vertellen wat dat was want dat raden jullie vast wel!!!

En toen..... kwam Schiphol in zicht heerlijk ik was bijna thuis!!Ik kon mijn huis zelfs al een beetje ruiken!!!
Op schiphol had ik het nog even benauwd ik had nm iets meer sigaretten mee genomen dan is toegestaan een slofje of 3 teveel eigenlijk maar goed.
Staan we bij de bagage band te wachten wordt alles afgezet rond ons heen. Bleek er ook net een vliegtuig uit Curacau geland te zijn. Ja en daar voor geldt een 100 pocent controle. En ja ik zag mijn winst op de sigaretten al vervliegen zo in de prullebak... Ja ik weet het mag niet maar wel o zo zonde.
Maar net toen ik me er bij neer had gelegd okee het is niet anders, werden we naar een andere band gestuurt. En.... kon ik met mijn tas zo door de douane lopen!!!!
Mazzelkont!!!

Toen heerlijk naar huis, mmmmm wat is dat toch altijd weer lekker.
Mijn huis was weer heerlijk blinkend schoon en ook mijn wc was lekker droog en rook lekker schoon er hing wc papier en.... ik kon zo maar door trekken!!! dat is echt genieten na 1 maand altijd met opgestroopte pijpen een wc hok in en nooit weten hoe vreselijk of nog erger vies die wc is.

Er stond een mooie bos rozen op mij te wachten en in de koelkast stond een heerlijk fles op mij te wachten. Het mocht dan 9 uur in de ochtend zijn maar ik heb er toch lekker een flink glas van genomen.
Had ik wel verdient dacht ik zelf!!!

En toen kwam er nog meer luxe. In de badkamer lekker de warmwater kraan aan gedaan en ik ben er eens lekker uitgebreid onder gaan staan!!!
Echt lekker, en voor ons zo gewoon.
En toen helemaal schoon in mijn lekkere eigen bed!!!
Gewoon weer lekker geslapen.

En nu ja nu begint mijn gewone leven hier weer. Het zal best wel even wennen zijn. Maar de vakantiekoek is op.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van al mijn geschrijf, ik heb het met veel plezier gedaan.
En ik heb genoten van al jullie berichtjes terug, het is zo leuk om zo ver weg te zitten en te zien dat zoveel mensen mee leefde.
Heel erg bedankt ALLEMAAL.

Liefs Elle

• 28 Juni 2008 - 10:01

Lian:

Hoi Elle,
    Welkom terug in Nederland.
    Beter laat dan nooit, maar ik kijk vandaag pas voor het eerst in je reisverslag. Super interessant allemaal, moet eigenlijk allerlei andere dingen doen,maar zit lekker te lezen. Wat een ervaringen doe jij weer op. Sterkte met aclimatiseren

• 28 Juni 2008 - 14:23

Emmely:

hoera mjn moeder is weer thuus.ikhep je heeeeeeeelerg gemist.
    xxxxxx emmely

• 29 Juni 2008 - 11:32

Alie:

welkom thuis Elle en geniet nog van een paar dagen rust, ik heb erg genoten van al je verhalen en wat je allemaal meegemaakt hebt ik geloof best dat je dan de luxe van hier heeeel erg waardeert. groet Alie

• 29 Juni 2008 - 12:11

Louise:

Hallo Elle, weer thuis met een dubbel gevoel denk ik. Heerlijk alle luxe en heimwee naar de eenvoud. Geniet nog maar even na. Ik heb genoten van je reisverslag
    Groetjes Louise

• 29 Juni 2008 - 12:17

Sylvia:

hoi Elle,

fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, lekker he weer in je eigen bed, groeten van sylvia

• 29 Juni 2008 - 16:46

Tamira:

hoi elle

welkom terug, nu even lekker uitrusten met de luxe dingen. ik heb erg genoten van de verhalen.

groetjes tamira

• 29 Juni 2008 - 19:40

Angela:

Ha die Elle, ben blij dat je weer heelhuids terug bent.....zie je snel !

gr. angela

• 29 Juni 2008 - 21:17

Hilly:

hoi elle
    welkom in het propere nederland. ik heb genoten van je verhaaltjes. tot gauw ziens. hilly