Een rustige luie zondag! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Een rustige luie zondag! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Een rustige luie zondag!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

13 November 2016 | Kaap Verdië, Cape Verde Islands




lieve Allemaal

Vandaag is het hier echt zondag.
Ik zag de mensen al vroeg op hun paasbest richting de kerk gaan.
Meisjes met schitterende jurkjes aan, jongens met fleurige stropdassen.
Ik was niet zo vroeg..erg goed geslapen.
Dus ik zag ze gaan toen ik mijn houten luikjes voor het raam open deed!
Zo leuk... luikjes open, zonnetje erin!
Goeiemorgen nieuwe dag!
Toen op mijn gemak, bakkie thee, koffie broodje creakertje.
Mijn dag ging weer beginnen.

En die begon.. ik schok me een hoedje...
Een knoert van een kakkerlak.... nou doen die niets anders dan smerig zijn.
Maar ze schieten voor je langs, en daar schrik je van.
Maar hij was wel erg groot.
Met een schoen plat slaan zou niet meevallen.
Ik moet eerder oppassen dat hij niet terug slaat!
Dan maar met de prullenbak..ook geen goed plan...want dan..heb ik hem gevangen ..ja en dan
Op de prullenbak gaan zitten tot hij dood is.... nou meer kans dat ik dan allang het lootje hebt gelegd!
Kortom voor ik dat bedacht had... kon ik hem al niet meer vinden!
De jongen van het hotel geroepen..die heeft wat lacherig ook nog even gezocht.
En..ach toen heb ik het maar opgegeven!

Heerlijk aan de wandel..eindelijk een paar goeie wandelsandalen gekocht!
Was uiteindelijk geen goed idee, te denken dat ze hier wel een paar goede wandelsandalen hebben.
Schoenen zat...erg veel mooie zelfs maar wandelsandalen...ho maar!
Iedereen loopt hier heerlijk in zijn zondagse goed te flaneren.
Er zijn maar weinig winkels open! Alleen de Chinese.
Mooie kindertjes spelen op straat!
Leuk tafereel.
Het leven gaat even op zijn zondags, rustiger dan door de weeks wil ik dan ook weer niet zeggen.
Want het woord haast bestaat hier geloof ik niet!

Voor morgen een nieuw hotel geboekt, aan de andere kant van het eiland!
Lombo de Figueira, moet vlak bij een vulkaan zijn!

Uiteindelijk dacht ik kom ... ik neem de bus!
Maar dat valt op zondag echt niet mee Het is tenslotte zondag.
Na aardig wat zoeken, vond ik een chauffeur die wel wat rond wilde rijden.
Prijs wat hoger dan ik gewend ben, maar goed ja het is zondag.

Wouw.. naar xo xo gereden, heel heel mooi!
Uiteindelijk stopte we..en hij zij loop maar even rustig rond.
Dat heb ik gedaan een groot kwartier later was ik er weer.
En we reden dezelfde weg weer terug.
En je raad het al een groot uur na vertrek waren we er weer.
Nou...ja zeg...zo zijn we niet getrouwd, dit was de afspraak niet!
Trammelant in de tent....Echt niet bekijk jij het even.Plots geen woord Engels meer.
Dat was niet leuk,,,ik heb nog net niet tegen zijn heilige koe geschopt,maar het scheelde maar een haar!
Uiteindelijk kwam een andere chauffeur, en hebben we het verschil gedeeld.
Nog veel te veel geld..maar goed!
Nou...dat gebeurt me weinig, maar het is een chauffeur dan toch gelukt!
Mij opgelicht! Grrrrrrr...de stoom kwam uit mijn oren!
Ik dacht weg wezen.... ik ga wel lopen!!

Ja...en dan zie je he... ik zeg het zo vaak...er zijn op deze aardbol veel meer goeie dan slechte mensen!
Het is hier vrij gewoon om iemand even in de auto mee te nemen de berg op.
De auto stopt, vraagt even of je houd hem aan en vraag even of je mee mag rijden!
Er stopt terwijl ik de berg op loopt, een auto... opa en oma met klein dochter... of ik soms mee wilde rijden!
En zo zit ik voor ik het weet gezellig met handen en voeten te praten bij opa en oma achter in de jeep!

Bij het eerst volgend dorp, wordt mij verteld... lekker te blijven zitten!
We rijden door de rivierbeding hobbel hobbel.... gaan omhoog.

En stoppen dan... uitstappen.. thee tijd!
De kleindochter gaat naar bed.
De thee wordt gedronken op laat ik zeggen het terras, naast de auto!
Samen met een volkoren biscuitje... uit mijn tas. Ik had de stroopwafels natuurlijk niet bij me!
En.. ach ja zoveel te praten heb je niet bij gebrek aan taalkennis!
Dus opa keert de auto... ik neem plaats oma zwaait ons na!
Nou niet te geloven, opa ging nog even een rondje met me tuffen, echt mooi heel mooi!
En echt leuk...we verstonden elkaar echt niet , maar foto's van onze kinderen.
Ik van een boottochtje in het echte nederland,de sneeuw en ga zo maar door!

En dik 2 uur later werd ik weer bij mijn hotel afgeleverd!
Ik heb de beste man... wat gegeven om voor mijn kleindochter wat te kopen!
Schattig dit toch!!!

Toen nog even achter internet op het plein.
Kopje koffie gedronken en super droge cake gegeten, bij een soort van benzine station want verder is alles dicht.

Wat noedels gemaakt, broodje erbij en ik had weer gegeten!

Nu mijn rugzak inpakken, dan staat die morgen maar vast weer klaar!
Ik heb weer geen idee of er internet is daar.
Maarr.... ik loop niet in 7 sloten tegelijk!

Liefs Elle


  • 13 November 2016 - 23:44

    Corrie:

    Hoi Elle

    Ik heb een stukje gemist, maar kon alles nog terug lezen.
    Je hebt weer een mooi land uitgekozen.
    Schitterende foto,s.
    Het is toch fijn om lekker alles rustig aan te doen.
    Geniet er maar lekker van, wij genieten met jou mee.
    Groetjes Corrie

  • 14 November 2016 - 08:48

    Emmely:

    van emmely

  • 14 November 2016 - 15:43

    Claudia:

    haha zit ik een weekend in volendam heb jij idd echt weer veel meegemaakt. ik heb ook het verslag even teruggelezen! van koeien op de weg tot lepels in de berm!...geen zo zo maar xo xo...

  • 15 November 2016 - 13:24

    Karin :

    Schit-te-rend! Ga snel naar het volgende verslag....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 290172

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: