Met lijn 61 via het strand naar San Petro! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Met lijn 61 via het strand naar San Petro! - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Met lijn 61 via het strand naar San Petro!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

08 November 2016 | Kaap Verdië, Cape Verde Islands

Lieve Allemaal

Zo...eerst maar even de foto's op een andere manier geprobeerd en ja ja.... het lukte!

Wat een mooi dag vandaag.
Ik stond al bij tijds bij de bus halte om naar het centrum te gaan, waar de bussen voor het hele eiland vertrekken!
Ik koos voor Salamonsa...schijnt mooi strand te hebben!
Ik moest even wachten dus vertelde ik de chauffeur dat ik even over de markt zou lopen. Ze kunnen hier verder geen haast, en die ene toerist valt genoeg op op de markt!
Vanavond eet heel Sao Vicento denk ik andijvie... want bij iedere kraam lag andijvie of ze liepen er mee op hun hooft.... in een emmertje ofzo dan he!!! Niet los op hun hooft!!
Toen werd ik geroepen om in te stappen....
Gezellie met z'n 12e in laat ik zeggen Anita haar bus.... maar dan een van de vorige eeuw! Ik achterin, en gaan.
Wouw..... Echt wat een mooi en totaal verlaten strand, klein dorpje erbij.
Even lekker op het strand gezeten, rondje gelopen een prachtig verlaten hut met boot gezien....droom droom!
En toen met de bus weer terug!
Zo stond ik om 12.30 alweer hier op de markt!
Dan nog maar een bus uitje!

Ik deze keer voorin naast de chauffeur met een strohoedje op en aan de andere kant leuke jonge maar zeer stevige meid!
Muziekje erbij.... en ja nr 13 en 14 stappen in.... om de bocht nr 15,17 en jaja....even proppen nr 18.
En daar gaan we we hangen een beetje achterover maar een kniesoor die daar mee zit!
Heuvel op en af...... en remmen maar...nr 19 en 20 stappen ook nog in!
Het wordt wat warm in de bus....en er stijgt een gemopper op!
De chauffeur mag na ik begrijp niet meer stoppen!
En ook de geur wordt er niet beter op! En ja hoor... geen kippen dit keer maar een emmer vis in de bus....
Gelukkig gaan er ook onderweg weer wat mensen uit. Ik deel koekies en het wordt gezellie!
Zo komen we al snel bij San Petro aan! Een dorpje van niets!
Maar met een heel leeg strand! Het is zo mooi!
Weer even banjeren, beetje rond neuzen, maar je hebt het gewoon zo gezien.
Dan maar weer richting de bus... je stapt gewoon daar weer in waar je uit gestapt ben... en ja wanneer die dan komt dat wacht je rustig af!

En ja hoor.... de bus... jonge met het strohoedje...
Hij vraagt of ik haast heb... nou nee... hoezo??
Hij moet even vis halen begrijp ik....weinig passagiers.. of ik even mee ga... daarna gaat hij naar Mindelo!
Oke.... en ja hoor.... hoe krijg ik het voor elkaar... daar scheur ik over het strand.... met een oude bus! Wouw.... niet te filmen!
Op weg naar de vis ja.... die zo rechtstreeks uit de vissersboot komt!
Wordt op de bus geladen, ik wacht even en neem plaats op een oude koel/vries kombinatie die daar toevallig ligt! prachtige blauwe vis, krab net er over heen En daar rij ik dan...over het strand in een oude bus....en zijn moeder wordt nog even thuis gebracht....... maakt het uit!
Rijden we met een dak vol verse vis...richting Mindelo!

En daar sta ik dan rond 16.00 weer op de markt!
Een nieuwe rugzak gekocht, de oude aan een dame mee gegeven.
Lekkere hapjes gekocht, allemaal met vis.
De bus terug naar het strand.
Daar even gelegen, maar het was niet echt warm.
Naar de hostel, even gemutst met de foto's op de site...het duurde mij te lang dat moest anders kunnen.
En dat is gelukt!
Uit gebreid onder de douche... dat duurt even als de douche maar een klein straaltje heeft!
Maar goed...de vis geur...haha... is er weer uit!!

Nu ga ik zo mijn macaroni even opwarmen, ik had gisteren voor 2x gemaakt!

Nou...dit was me een eiland tour weer wel....erg leuk!

Goed Brenda.... ik heb een hond voor je op de kiek gezet.
Ennn... sgone sus...een blauwe lamp dat is vast 1


Liefs Elle

  • 09 November 2016 - 01:08

    Karin :

    Wat een plaatje het eiland, wauw! De foto's en je mooie verhaal erbij, echt heel leuk. O ik zou er zo naartoe willen, echt anders, relaxed, schitterende kust, mooi landschap... Zie me daar al rijden hoor in zo'n bussie.
    Leuke douche haha. Was weer genieten zo voor het slapen gaan, hoop dat ik erover ga dromen, wel zin in een nachtje zo'n, zee, vis.
    Mooie dag morgen!!! Liefs


  • 09 November 2016 - 07:42

    Claudia:

    ha ha wat een heerlijk bericht gewoon leuk om te lezen, wel lekker onthaasten zo... werkelijk tussen de vis! jawel blauwe lamp.. maar ik doel op een blauw licht... het bolletje moet blauw schijnen desnoods met een gekleurd kapje erover.. sorry maar ben wat streng. gelukkig heb je nog heeel veel dagen te gaan. genietse xxxx

  • 11 November 2016 - 20:28

    Brenda:

    Ach helemaal mijn hondje!! Lijkt op Ollie. Jos zegt dat je m NIET mee naar huis mag nemen voor mij. Hij heeft er net 2 mee onder de douche genomen omdat het zo blubberig is bij ons op het terrein.... en hij vindt het asiel wat wij hebben echt genoeg! Hij heeft zijn handen eraan vol..hihi Maar anders.......
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 290722

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: