Uitzicht op de vulkaan in Banos! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Uitzicht op de vulkaan in Banos! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Uitzicht op de vulkaan in Banos!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

23 Mei 2016 | Ecuador, Baños


Lieve Allemaal

Hoe is het toch mogelijk!
Echt waar ik nu weer ben beland, echt zo mooi!

Vanmorgen bleek half Santo domingo onder gelopen te zijn.
Veel straten afgezet, en overal water. gelukkig sliep ik 3 hoog.
Ik heb het wel horen regenen, maar dat was het.
Broodje gegeten, alles weer ingepakt, en om even voor 9 uur stond ik voor de hostel.
Bus stopte gelijk dus... gaan dan maar weer.

Mijn eigenlijke plan was om een stop te maken in Arbamba maar die bus bleek niet te gaan.
Waardoor ik had besloten, dan maar gelijk van hier Banos te reizen.
Nou... je gelooft het niet, kom ik in de bus terminal.
Haha... u moet over Arbamba.. geen rechtstreeks.
maar ja hostel was al geboekt, okee dan maar.
Dan maar met overstap.
Dik 4 uur in de bus, goed te doen, het is zondag dus niet zo druk!
Toen de overstap... jaja...echt niet zomaar, dat is een andere bus terminal, dus eerst in de taxi en toen afgezet bij de goeie bus!
Even een moment van jessies.. moet dit nou, maar het verliep zo soepel dat het eigenlijk geen probleem was!
Toen nog een goed uur bussen, begon wel wat gaar te worden.
Maar gut... wat mooi!

Die rit... echt zo hoog de bergen in, die kleuren die hoogte zo mooi.
Ik weet ik val in herhaling maar ik keek mijn ogen uit!
Zo hoog dat we in de wolken reden, prachtige uitzichten.
Het werkelijk zo prachtig, diepe rafijnen, stijle wegen.
gewoon te veel om op te noemen!
En toen kwam banos in zicht.
Dit is meer mijn ding... eigenlijk een groot dorp ingeklemd tussen de bergen en de vulkaan.
Veel te doen, dat zag ik al wel.

Toen de hostel... ik wordt lui ik weet het , maar had geen zin om nog verder te zoeken en het kon nooit ver zijn.
Taxi gepakt en voor 1 dollar 25 werd ik voor de hostel afgezet.
Wouwww.... en dat voor 7 dollar de nacht ik geloofde mijn ogen niet!
Dit kon het goeie niet zijn.
maar ja hoor dat was het wel!
Alleen... ik liep naar binnen... nee he... niemand thuis!
Nou.. ik dacht ga eerst maar even zitten en neem een p...
Die was nog maar net op, of daar kwam Manuel gehaast, vol verontschuldigingen! Even een boodschap doen..bla bla... sorry!
Ach... wat maakt het uit!
Dit is echt zo'n ouderwets hostel, simpel complet enzovoort.
Hier kun je zo maanden blijven!

Ik slaap op een soort van zolder, kijk zo uit mijn bed naar de sterren.
Als ik mijn deur open doe, heb ik een leuk zitje wat ik deel met mijn buren! het zitje kijkt uit.. ja.. echt op de vulkaan!

Even een rondje richting het dorp gelopen langs de kerk enzo.
En toen het weer ging misseren.. dacht ik.. ja daar trap ik niet meer in... ik ga naar de hostel.
Onderweg wat brood gekocht en 2 eieren!
Die kreeg ik mee in een zakje!
Zo liep ik dus met aan 1 arm een tasje en in mijn hand 2 eieren!
Niet echt handig maar goed een lekker eitje gaat er wel in!

Net toen ik begon te twijfelen of ik wel goed liep, stopte er een wit busje... ja daaag.... ik kijk nog eens goed.. en jawel.. Manuel!
Zo reed ik lekker weer terug!
Manuel kletsten lekker... ik kon wel een half jaar blijven, zou hij blij van worden.
Okee een charmeur dus!

Maar echt jullie zouden me moeten zien zitten!
Uitzicht op de vulkaan, tussen de bergen.
Heel mooi! Ik zit hier echt heel blij te zijn!
Wat een mooi land!

De foto's geen idee of dat goed werkt, maar ze spreken voor zich!

Liefs Elle

  • 23 Mei 2016 - 08:05

    Claudia:

    whowww wat mooi, je kan gewoon de wolken pakken. zag alleen dat je wel erg ver van amsterdam wegzit!
    ha ja die plu... heeft nog hartjes ook en idd heerlijk verfrommeld snap dat je bekijks trekt.
    wat zal jij heerlijk wakker worden daar, je balkonnetje open en dan ruikt het vast heerlijk... owww en dan met je koppie thee kijken naar vulkaan pfff t lijkt wel vakantie... voor jou zeker jij heb al zoveel gezien.. ik voel al vakantie als ik mijn tent openrits en een koe zie. xxxxxx

  • 23 Mei 2016 - 09:27

    Annet:

    Lieve Elle, Wat maak je weer een prachtige reis! Ik geniet van je verhalen en avonturen. Veel plezier. groetjes Annet

  • 23 Mei 2016 - 09:59

    Karin:

    Echt niets teveel gezegd, jeetje wat is het toch een mooi land! En je hostel, heel leuk! Ik denk dat wij nog hele mooie foto's te zien krijgen van de omgeving daar :) Geniet van al het moois, vriendelijke en je mooie uitzicht!!!!!!!!!! xx

  • 24 Mei 2016 - 09:06

    Anouschka:

    Mooi al dat natuurschoon, echt puur natuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 290712

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: