Op de top van de wereld! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Op de top van de wereld! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Op de top van de wereld!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

15 Mei 2016 | Ecuador, Quito

Lieve Allemaal

Wouw wouw..... wat een top dag letterlijk en figuurlijk!

Ik ben vanmorgen op tijd gestart, ik hoorde namelijk muziek.
Nou dat klopte op het plein voor de hostel was het feest gedruis in volle gang.
Leuke tentjes met muziek en dans.
Dus heerlijk op de trap bij het plein zitten kijken en luisteren.
Tot ik de zon weer in mij nek voelde branden. Ik ben nm flink verbrand!

Toen het plan opgevat om naar de kabelbaan te gaan, die je naar de top van de berg brengt.
4100 meter hoog.
ik had dat plan al in mijn hooft, maar omdat ik best wel last had van de hoogte hier, leek het mij beter nog even te wachten.
En vandaag dacht ik dat het wel kon!

Dus hup in de groene trolleybus, dat valt niet mee want die zitten echt stamp en stamp vol! Het werkt ook bijzonder. Je koopt een kaartje bij de man in het hokje 25 dollar cent niets dus!
Dan moet je een trap op want de bussen hebben een hoge instap.
Dan gaan de deuren open zakt het instapvlak en dan ...dringen maar...geen vol is vol...vol kan altijd nog voller!
Zo hing ik dus ergens in de bus...muziekje erbij... kan altijd! En daar gingen we.. ik moest er in Collon uit...maar ja...hoe weet je waar dat is!
Ik moest overstappen in een blauwe bus.... en ja hoor ik zag na ongeveer een half uurtje.
Een busstation met blauwe bussen... gaan dan maar!

En ja hoor... ik zat goed.. nou ja goed... ik bleek nog een keer over te moeten stappen. Deze bus weer 25 cent.
En... ik kon zitten... de buschauffeur kwebbelde 100 uit.. had ws niet in de gaten dat ik er niets van begreep. En voor hij dat in de gaten kreeg, werd ik met veel gevoel voor gezelligheid gewenkt de straat over te steken en daar de bus verder te nemen.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik zat nog niet goed of wel of ik zag telefonica.... was dat het niet!!
En ja hoor... de bus vol in de remmen, en Elle kon er nog net uitspringen!
Over in een jaja gratis busje die je naar de kabelbaan boven brengt, je voelde je oren al goed!
Toen een vreselijk stijle hoogte op...eens waren daar roltrappen!

Kaartje kopen...oef... dat was even een och gut momentje.
De mevrouw vroeg of ik een senior was????
Toen ze mijn gezicht zag... ja weet ik veel in Nederland ben je dat op 67 jaar pas.
Dus keek ze me aan, en vroeg 50+ ja... ach ja dat wel.
Mooi dan krijgt u korting!!!
En zo kreeg ik 2 dollar korting.
En toen in de kabelbaan.
Jeetje wat mooi....echt schitterend.
Ik zat samen met een jong stel in het bakje, en we gingen hoger en hoger.
Onze ogen gingen pijn doen,en onze oren maakte overuren, maar wat mooi! Wat een uitzicht!
Na ongeveer 20 minuten waren we er echt spectaculeer... zo mooi!
Koud dat wel, en je hoefde maar weinig te lopen of je was buiten adem!
Terwijl ik even heerlijk op een bankje zat te genieten.... ik heb het toch maar weer mooi voor elkaar!
Komt er een jongen uit Venezuela naast me zitten al maanden door zuid Amerika aan het reizen en zo al babbelen. En wat rondlopend.
Tot we het wel gezien hadden, dus weer in de kabelbaan terug.
Samen opzoek naar de gratis bus.
En weer naar beneden.
Vroeger kon je daar helemaal boven ook slapen, jammer genoeg stond dat helemaal te verpauperen..zonde!!
En zo zat ik weer met een lotgenoot zomaar heerlijk in de bus te kletsen.
Hij moest er bij de nieuwe stad al uit, en na een dikke zoen, gingen we ieder weer onze weg.
Wel had hij aan de chauffeur gevraagd om mij een seintje te geven, waar ik er uit moest!
En de chauffeur gaf mij niet alleen een seintje hij vroeg ook aan een dame... dat begreep ik pas later, mij de weg te wijzen.
Maar ik had al gezien dat ik bij de busstop was en hoe ik moest lopen.
Maar Bernadie sprak prima Engels en samen zijn we opgelopen!
Dit is nou zo leuk van dat reizen, echt ik geniet dan zo!
Ook zij moest ergens recht door en ik links af... dus dag.
Erg lief... ze vond me maar stoer, en gaf me voor het geval dat... haar telefoonnr. en email dan kon ik altijd contact op nemen! Zo lief!!!
Echt genieten!
En zo was de dag weer zo goed als voorbij!
Nog even een mango gekocht, en ergens een kopje koffie gedronken.
En omdat ik de hele dag al heerlijke verschillende cake uit probeer, en geloof me ze zijn allemaal heerlijk!
Had ik geen trek in avond eten, dan maar een instand mihoentje toch wat warms binnen.

En zo gaan de dagen snel.
Alvast het een en ander ingepakt voor morgen, dan verlaat ik Quito en ga naar Otavalo.
Dat is ongeveer een uurtje of 3 hier vandaan. Naar het noorden!

Wel vandaag met een jongen gepraat, die mij vertelde dat je ook prima naar de kust kan!
Ja... hij was een aantal mensen verloren die hij kende, maar de schade aan huizen en gebouwen is erg groot, als ik niet te diep naar het zuiden gaat, kan het volgens hem..en hij woont daar kan het prima alles is open en werkt.
Ik denk er even over na!
Nu ga ik even de Nederlandse krant lezen, want ik begreep dat het vanavond song festival was!

Veel plezier met de foto's. Ik vond het prachtig... wat een uitzicht!!

Liefs Elle
***Claudia de foto van de rode vrucht is mislukt, wel vandaag 1 gekocht, maar werkelijk niet te vreten!!!

oja...dan nog even een vraag van huishoudelijke aard.
Melissa is de schilder nog geweest?


  • 15 Mei 2016 - 08:31

    Emmely :

    van emmely

  • 15 Mei 2016 - 09:16

    Karin :

    Jeetje Elle wat ongelooflijk mooi!!!!! Niet normaal, wat een uitzicht. 4100 meter is ook wel heel erg hoog zeg! Heerlijk dat je zo geniet. Heel benieuwd hoe Ecuador er verder uitziet. Goeie reis naar de volgende bestemming!

  • 15 Mei 2016 - 11:44

    Gerlinde:

    Lekker even naar 4100 meter toe,. Vind je het gek dat je last van de hoogte hebt uit ons onder zeeniveau land naar een hooggelegenland. Knap als je al zo snel geacclimatiseerd bent. Leuk de bevolking mee te maken op een feestdag,. Genieten.

  • 15 Mei 2016 - 12:51

    Dirk:

    Lieve Elle.wat vertel je alles weer mooi aan elkaar ik geniet hier eennorm van ook van je fotos gr dirk

  • 15 Mei 2016 - 12:54

    Thea:

    Mooie foto's Elle,veel plezier!

  • 15 Mei 2016 - 22:26

    Corrie:

    O Elle wat heb je weer een mooie reis uitgekozen.
    Echt genieten weer van je verhalen en foto,s
    Goede reis weer naar het volgende.
    Gr. Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 290115

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: