Eerste dag in Quito. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Eerste dag in Quito. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Quito.

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

13 Mei 2016 | Ecuador, Quito

Lieve Allemaal


Wouw....wat is het hier mooi!

Maar goed ik moet natuurlijk wel bij het begin beginnen.

Gisteravond stond mijn taxi man keurig op me te wachten, bij de uitgang van de luchthaven.
Met zo'n briefje met mijn naam erop!

Ik dacht natuurlijk dat hij de chauffeur was, maar nee hij was de ophaaldienst van de hostel.
Hij zocht een taxi en instappen maar!
Ze rijden hier iets anders als bij ons, het gaat iets harder,racende
ik met grote rookpluimen uit de pijp door donker Ecuador!
De auto stonk naar benzine maar dat was met een raampje open snel minder.
Daar zat ik dan zo moe als een hond in een stinkende auto met 2 wildvreemde mannen, richting mijn slaapplek!
Ik moest er wel om lachen!
Toen ik besloot om dan mijn gordel maar om te doen.
Bleken er genoeg gaten in de achterbank te zitten maar niet een waar mijn gordel in paste!
Nou ja.... dan maar niet!
We reden bergen op en af, sjeesde door bochten en slingerde we bergwegen op!
Na ongeveer 3 kwartier stoppen we voor de hostel.
Echt midden in het centrum, op een groot plein!

De receptie was vriendelijk geen woord Engels maar dat is geen punt.
Mijn kamer is een hokje met een bed, een nachtkastje en een buro waar een tv op staat.
Leuk nog een met een antenne!
Het gebouw is prachtig, ik zit op de eerst verdieping die open is met beneden.
De badkamer net naast mijn deur is wat behelpen maar ik kan douchen en naar toilet.
Prima voor mij, beneden kan ik gefilterd water pakken.
En dat allemaal voor 7 dollar!

Ik heb wat spullen uitgepakt mezelf uit gekleed.
En ik was onder zeil.Dat was natuurlijk ook zo gek niet!24 uur onderweg!
Jammer genoeg vond vodafone het noodzakelijk mij, vannacht om 3 uur even welkom te heten in Ecuador!
Maar goed ik ben toch weer ingeslapen.

Rond 8.00 mijn bed uit, wat gerommeld en er op uit!

Lekker gewandeld, veel te zien. in mooie kerken geweest.
Ik zit midden in het historisch centrum dus veel mooie gebouwen.
Heerlijk weer, zonnetje een gaan.
Ergens een kopje slappe koffie en nog eens ergens een lekker slap bakkie!

Maar ja om 14.00 werd ik zo moe, raar natuurlijk, maar wel waar.
En laat ik nou net langs een kapper lopen!!
Zaten 2 oudere dames ik dacht kom!
En zo zat ik heerlijk in de stoel voor een was en knipbeurt.
3 centimeter hier is wat anders dan bij ons zo werden het er wel 5!
En voor ik het in de gaten had, werden mijn krullen of wat er van over is, vakkundig weg geföhnd.
Ik moest even goed in de spiegel kijken of ik het echt wel was!
Maar eerlijk is eerlijk het is wel leuk!
En ondanks dat we elkaar niet verstonden was het wel gezellig.
En zo verliet ik de zaak,met coupe Ecuador!
En 7 dollar armer!

Toen even naar de hostel, want ik begon al te verbranden.
Toen ook mijn winter lange broek en mijn hemd maar uit gedaan.
Ingesmeerd en wel weer op pad.
Langs het toeristen buro voor tips.
Naar de supermarkt voor sigaretten.
Poe... dat was schrikken die dingen zijn hier bijna net zo duur als thuis!
ja zeg en dan moet je ook nog een hele slof kopen. Nou maar even over nadenken.
Had ik op het plein geen mevrouw met sigaretten gezien.
Nou de mevrouw zag ik niet maar een meneer wel.
Zo die prijs is beter, doe mij er maar drie!

Toen werd het al snel donker, even ergens wat gegeten.
Ik heb niet veel trek, maar dat blijkt te komen van het hoogte verschil!
Gaat na een paar dagen over zegt de Lonely planet!

Nu is het bijna 20.00 uur, en zit ik in de tuin, nou ja tuin.
Ik zit naarst een giga berg bouw afval, op een stoel die ik uit de lobby heb mee genomen.
Zeg maar geleend! Maar ik HEB een stoel!

Ik heb dit hostel voor 2 nachten bij geboekt.
Dat vroeg ik vanmiddag al aan het meisje achter de receptie, maar die begreep mij niet.
Dus ik met handen en voeten slaap beweging mijn handen naast mijn gezicht.
AAA ja hoor dat kon, ze liep weg en kwam terug met een... kussen!
Gelukkig begreep de jongen van vanavond me wel.

Voor morgen neem ik de trollybus die stopt hier voor de deur en dan zie ik wel!

Nu worden mijn ogen zwaar, dus ga ik mijn bedje maar eens langzaam opzoeken!

Ennnn... Claudia zoals je ziet toch in Quito aangekomen!

Ik ga de foto,s er maar eens opzetten.

Bedankt voor de berichtjes erg leuk!

Liefs Elle

  • 13 Mei 2016 - 05:53

    Claudia:

    Zoooo dag 1 al volop belevenissen! Dat extra kussen kon je vast ook wel gebruiken!
    Veel plezier in de trolly en vergeet niet in en uit te check

  • 13 Mei 2016 - 10:02

    Karin :

    Ooo Elle, ik heb zo gelachen om je verhaal! Heb helaas de foto's nog niet gezien omdat m'n telefoon ze niet snel laadt.
    Heerlijk dat je zo geniet, mooie haren hebt, de eerste dagen afvalt en misschien wel minder rookt :)
    Fijne twee extra dagen in het hostel, geniet van al het moois in Quito!
    En met de volgende zin sluit ik waarschijnlijk elke keer af...zin in je volgende verslag!!!
    Xxx

  • 13 Mei 2016 - 10:10

    Karin :

    Ik moet toch nog even reageren...
    Wat ontzettend mooi daar, fantastisch!!!! Is dat je hostel? Leuk!
    En je haar, staat echt heel mooi!!!
    De foto met de nonnen en het meisje in het blauw, foto van het jaar, schit-te-rend!!!!!!

    Wat een uitroeptekens hè, maar ben zo enthousiast

  • 13 Mei 2016 - 15:51

    Emmely:

    lieve mama ik mis je van emmely

  • 13 Mei 2016 - 17:53

    Anouschka:

    Ziet er mooi uit Elle, en je haar ziet er inderdaad anders uit, stijl haha.... Veel plezier! Ga je ook nog naar de Galapagos eilanden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 290118

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: