Op de fiets...op de fiets...... - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Op de fiets...op de fiets...... - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Op de fiets...op de fiets......

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

28 Januari 2016 | Japan, Hiroshima

Lieve Allemaal

Vandaag een vroege, ik ga nm vroeg proberen te slapen, want de taxi staat morgenochtend om 5.10 op de stoep.

Omdat mijn treinpas verlopen is, en ik toch in Hiroshima bleef, heb ik vandaag een fiets gehuurd!
En ben me toch voor een rare verrassing komen te staan!
Je kan hier simpelweg nergens je fiets parkeren!
Dit is voor een nederlander gewoon niet te geloven!
Japan zal nooit een fiets land worden geloof me!!
Wat een drama om je fiets ook maar ergens neer te zetten!!!
Verboden, verboden en nog meer verboden voor fietsen!!!

Ik gezellie op de fiets deze ochtend, eerst maar naar het station want daar moet mijn limuzien kaarten voor vannacht gekocht worden!
Kom er aan fietsen... ja.... waar moet mijn fiets... en het meisje die ochtend van de fiets verhuur, maakte me nog eens extra attent op... wat het wel niet kost, als ze je fiets ergens aan de andere kant van de stad op moeten halen!!
Zoek zoek... moet toch ergens zijn!
Uiteindelijk na veel rondjes maar eens gevraagd, ja achter het postkantoor....... hee... het postkantoor, dat is helemaal aan de andere kant... ja... dat klopt.
Nou ja... het is niet anders dan maar naar het postkantoor....mmmm fietsen stalling die kant op!!!????
Loop tunnel onderdoor lopen fietsen tunnel weer uit... afijn 3 km verder... ja hoor fietsen parkeer!! Voor een nederlander niet te begrijpen!!
En ja.... weer 3 km terug lopen voor dat stomme kaartje!!!
Toen het doolhof van de ondergrondse weer in!

Je begrijpt het niet is Japan zo aardbevings gevoelig maken ze een soort van ondergrondse 2 e verdieping... onder zowat heel Japan! Ik heb ik heel wat ondergrondse doolhoven rond gedwaald!
Zal wel aan mij liggen, maar lijkt me niet erg handig!!
Zeker.... omdat je nou eenmaal ook niet snel weg kan fietsen!!!!

Uiteindelijk een haha ... verkeert kaartje gekocht... maar goed dat is ook weer opgelost!

En ja... toen lekker op de fiets. links rijden al niet zo mijn ding!
Maar goed ik heb ook geen zin, om morgen op de voorpagina van de japanse telegraaf te staan!
Dat ze een domme Nederlandse van de snelweg af hebben gehaald die op de fiets tegen de richting in reed!!!
Maar goed.......brbr.... nergens kun je je fiets kwijt, en natuurlijk kun je hem ook niet mee nemen een winkel of museum in!
Borden rijen dik....pas op geen fietsen parkeren!
Ik werd er horend dol van!! Wat een hetze!!!
En... er zijn geen fietspadden fietsen doe je hier op het voetpad, bellen heeft geen zin,die zit gewoon voor de show op je fiets.. want iedereen heeft hier zijn oordoppen annex telefoon in zijn oren!!
Dus een beetje kamikaza is het wel!

Maar goed het is natuurlijk wel bijzonder... op de fiets door Hiroshima!
Maar Hiroshima is veel herdenking... maar verder erg weinig!
Wel mooi hoe ze overal bij elk herdenkingsplek duizenden gekleurde origami vogels hebben hangen slierten lang!
Oke... een drive inn Tempel... die kom je in de wereld verder vast niet zo vaak tegen!
Of een van riet gemaakte motorfiets!
Maar zeker geen tjong tjonge wat mooi!
Een grote levendige stad vol hoge gebouwen!

Het bleef wat miseren.... en toen dat regen werd, ben ik mijn fiets terug gaan brengen.
Om nog wat laatste boodschapjes te doen, want ja.... dat kan niet op de fiets...want jaja... je mag hem nergens neer zetten!!!
(daar werd ik dus best wat geiriteerd van!!!)
Nou ja... misschien komt het ook wel, dat het de laatste dag is, ik ruik mijn eigen huis bijna al weer!!!

En nu zit ik al gedoucht en wel, in mijn pon.
Zo goed als alles ingepakt, en klaar voor de lange terug reis!
Ik hoop dat ik nog even goed slaap!

Dag lieve mensen tot.... thuis!!!!
Liefs Elle

• 28 Januari 2016 - 12:16

Thea:

Voor vrijdag welkom thuis in het verlaat, we hopen dat je een goede terug reis hebt.Ik heb zeker weer genoten van je mooie verhalen en foto's, liefs Aad en Thea! X

• 28 Januari 2016 - 12:47

Annet:

Wat heb ik weer genoten Elle! Je hebt echt humor. Goede terugreis en hopelijk tot snel ziens xxx

• 28 Januari 2016 - 14:44

Karin:

Hahaha, nu begrijp ik dat douchebordje bij dat fietspad :) Niet omdat je zoveel hebt gefietst maar om al het zweet van het lopen eraf te spoelen. Wat een verhaal, prachtig!
    Nou meid, over een paar dagen mag je weer op je fiets door Leimuijuh fietsen en daar mag je hem overal neerzetten. O nee, wacht dan heb je weer je auto :) :) :)
    Een hele fijne reis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 28 Januari 2016 - 19:05

Dirk:

lieve Ellen Ik heb genoten van je mooie verhalen ik wens je goeie vlucht en we spreken elkaar weer snel groetjes dirk.

• 28 Januari 2016 - 21:42

Claudia:

wat heerlijk dat je op je laatste dag nog een foto hebt van ons kaarsje op het zadel van je fiets!
    wetende dat er een bijzonder, soms frustrerend , verhaal achter steekt.
    rust goed uit en een goede reis terug!xx