Snurkende Japanner in de trein! - Reisverslag uit Takamatsu-shi, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Snurkende Japanner in de trein! - Reisverslag uit Takamatsu-shi, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Snurkende Japanner in de trein!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

25 Januari 2016 | Japan, Takamatsu-shi

Lieve Allemaal


Zo.... werd ik vanmorgen wakker...wat denk je...SNEEUW!!
En net op de dag dat ik met rugzak en al de berg af moet!!
Wel een schitterend gezicht..maar gut!!!
Het had ook flink gevroren -7 zag ik!, want ik kreeg de tent niet echt warm!
Ook mijn bad had er niet veel zin in.
Dat was dus een super snel wasje!
En voor de kachel mijn al opgewarmde kleren aan!
En ja... wat vond ik bij het inpakken...... ja die!!!
Hij is duidelijk uit mijn jas gevallen en achter een tas terecht gekomen!

Maar goed, ik ging op pad, nouu.. het viel nog mee, er was al flink gebezemd!!
En daar ging ik weer.Ik liet mijn leuke lieve huisje weer achter me!
Eerst het kleine treintje, toen ove rop de snelle!
Nou ja.... 30 minuten vertraging! krijgen we nou!!
Dan zou ik mijn overstap missen?
Nou ja gelukkig heb ik geen haast!
En zo weer verder, nieuw kaartje gehaald oef.. dat viel niet mee.
Dan moet je me toch in een rij,normaal haal ik mijn kaartje 1 of 2 dagen van te voren!
Nu moest ik in de today rij!
Maar goed ik ging weer. Daarna weer in een andere!
Ja... hoor ik weer zit ik naast een snurkende japanner!!
Zolang ik hier ben, heeft er zelfs nog niemand naast me gezetten, altijd een gereserveerde stoel en altijd 2 stoelen voor mezelf!
En nu dit! Maar ach... niets aan te doen!

Ik wist dat Takamatsu op een eiland lag, maar goed dan denk ik al snel aan een slootje!
Plots rijden we via een paar tunnels flink omhoog!
Rijden een spoorbrug op...en echt... zo mooi... ik kon mijn ogen niet geloven!!
Ik ruk mijn fototoestel uit mijn tas, klim over de snurker heen, en maak volop foto;s Jammer genoeg heeft de spoorburg veel oud ijzer.. dus niet echt mooie foto's. later zag ik op het station dat er ook een hoge trein gaat, kijken of ik die kan bemachtigen voor terug!
Maar echt zo mooi!!
Ik kruip weer langs de snurker.. zie aan de overkant nog meer moois....klim weer langs de man heen en ja.... net een bocht...
Zo.. daar hing ik... bijna op schoot van de snurker, die vol verbazing zijn ogen open deed!! maar ik had geen tijd mompelde sorry en glipte langs hem heen!
En zo kwamen we aan!
Overstappen, naar een klein stationnetje.. dat viel niet mee, waar was de kokoline nauw weer!
Even vragen aan iemand ineen spoorweg uniform..
Dat had ik beter niet kunnen doen, zijn aantekeningenboek kwam te voorschijn en hij wist van geen wijken meer. nog 15b haltes.. overstappen nieuw kaartje "kopen" En ik maar....nee... het moeten maar 2 haltes zijn... maar nee ik zat fout!
En stom...ik liet me overtuigen!
En stapte natuurlijk in de verkeerde!
Na 2 haltes zat het me toch niet lekker! Toch maar even aan de conducteur vragen die net langs liep omdat we gingen stoppen!
Nou jullie raden het al... binnen een mum van tijd, stond ik in de middel of nowhere op een stationnetje te wachten op een boemeltje terug!
De conducteur van de nieuwe trein wist het al... en zetten me bij het goeie perron af!!
De kokoline.... ik wist het wel!!! En ja hoor.. na 2 haltes uitstappen!
Ik was er!!!

Even zoeken beetje links beetje rechts!
En daar stond ik...stap naar binnen, doe mijn schoenen uit!
Kijk eens rond... mijn god... wat een bende!!
Tussen alle rotzooi staat
een man, die mij welkom heet!
O...wat heb ik nu weer gedaan!
Hij gaat me voor het trappenhuis in.gangetje door veel rotzooi en troep!
Dan wordt het netter.
En dan zijn we bij mijn kamer!
Zo.... dat was keurig! het is vergeleken bij gisteren een grote zaal!
En lekker warm, eigen badkamer eigen verwarmde wc.
Lekker even,mijn bed moest nog opgemaakt, dus zij ik doe mij maar 5 matrasjes op elkaar!
Geen punt...kimono, schone handdoeken, alles is er weer!
Zo slaap ik vannacht 5 matrassen hoog!
Lekker veel kussens.. mooi... ook weer geregeld!
En... zeker niet onbelangrijk ik heb een stoel om op te zitten.
Best wel lekker na al dat gehang op de grond!!

Door al dat gereis was ik wel wat later dan ik had gehoopt.
Dus meer dan een klein ommetje zat er niet in voor het donker werd!
En wat ziet mijn oog...de mac!!
Zo... patatjes....Dus naar binnen...hadden ze zelfs mayonaise!
Dat was even lekker!!!
Op naar huis.... even boodschapjes en wat te eten, en ik was er klaar mee voor vandaag!
Ik heb een super lange douche genomen, haar goed in het sop!
Alles eens even lekker in de bodylotion en de teetree olie.
En ik kan er weer tegen! kimono aan! Sapje erbij en nu zit ik voor mijn giga grote tv even te zitten!

Er is hier erg veel te doen, dus morgen een drukke dag!
Weet nog niet waar ik zal beginnen!

Oja.... Karin....nee je stinkt niet, maar het was daar echt een fiets paradijs, zelfs voor fietsers douchen onderweg! Eiland hoppen per fiets!

Ja... Thea mijn laatste weekje alweer. En ja... mijn bedje thuis zal vast lekker liggen!!

Ja.. Claudia hier is erg veel kleding te koop, maar wel wat keurig allemaal, mijn "susters" stijl zit er niet tussen!!!

Goed mensen ik ga mijn kruik warmen.

Liefs Elle

  • 25 Januari 2016 - 14:59

    Thea:

    O Elle,-7 erg koud, hier is het een soort van lentedag, heerlijk zonnetje erbij, moeten we wel van genieten want de komende dagen weer regen,slaap lekker voor straks op al je matrassen haha.Kom je nu vrijdag thuis? Liefs de buurtjes.

  • 26 Januari 2016 - 00:20

    Anja:

    Hoi Elle. Genieten nog steeds van je verhalen!

  • 26 Januari 2016 - 07:52

    Claudia:

    jahoor!!!!! daar staat het kaarsje midden in een pak sneeuw in japan wie had dat gedacht?
    het lijkt wel of je een knopje van de lift aan je douche hebt....?
    idd mooie ruime kamer met stoel... fantastisch
    vind wel dat je fotoos mooi zijn geworden ondanks je snurkende obstakel
    veel plezier met je drukke dag en hou jezelf in balans op zo'n stapel matrassen.

  • 26 Januari 2016 - 10:50

    Karin:

    Wauw wat zit jij in een mooie omgeving, jeetje schitterend zeg al die eilandjes. Je ziet wel veel moois zo met het getrein. Wie weet Elle, wordt het ooit een fietstocht door Japan met na een lange tocht een heerlijke douche (klinkt aantrekkelijk).

    Ben benieuwd hoe de prinses op de erwt heeft geslapen..... Hoop niet wiebelig op 5 matrassen :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 290163

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: