Een lekker lummel dagje! - Reisverslag uit Sendai, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Een lekker lummel dagje! - Reisverslag uit Sendai, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Een lekker lummel dagje!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

19 Januari 2016 | Japan, Sendai


Lieve Allemaal

Zo.... vandaag eens een lummel dagje!
Ik was niet zo vroeg uit bed, en heb daarna op mijn gemak,wat lopen rommelen.
Toen op naar het ontbijt. Echt heel simpel, maar ruim voldoende!
Even in de sauna geweest, maar dat kon het woord sauna eigenlijk niet dragen, zoals dat kennen.Meer een groot bad, met een mini sauna!
Waar ook de wasmachines en de drogers stonden!
Dat had ik dus snel gezien!
Dan is het kleine maar diepe badje in mijn badkamer lekkerder!

Daarna even naar het station gelopen voor een treinkaartje van morgen!
Haha... ik ga naar Nagano... volgens mij waren daar ooit de winterspelen.
Maar goed ben nu gewend aan de sneeuw, en alles is hier goed begaanbaar!
En... als je helemaal in Japan ben moet je ook wat zien.
Nog even wat kaarten gekocht, en wat lekkers voor in mijn bad!

Daarna even achter internet om een hotel voor morgen te boeken.
Ik blij daar naar 1 nacht, want ze hebben geen echt goedkope slaapplekken daar!
En ach... moet toch weer wat verder naar beneden, want ik moet de 28e in Hiroshima zijn.
Want dan is mijn treinpas verlopen!

Maar ja... en toen!
Ach kon mij het bommen, ik nam toch nog even de trein en ben naar Toshogu gegaan. Daar staat nog een mooie tempel!
En ja hoor.... echt zo mooi, in de sneeuw!
Het was een prachtig gezicht!
Het was een hele klim omhoog, maar wel de moeite waard~!
Wat mij wel blijft verbazen, dat er geen monikken in die tempels zijn?
Zouden die werken? en part time monnik zijn, ik zie ze echt nergens!
Daarna trein weer terug, en eens lekker gaan winkelen, want dat kan hier goed!
Werkelijk alles maar dan ook alles is hier te koop!
Ik heb nog een leuk groen gebakje gekocht.
Soort van roomsoes maar dan anders.
Het deeg was meer broodachtig, de room was dikker en minder zoet en vet dan slagroom.
Ik proefde ergens nog iets van banaan!
Kortom.... hij leek niet op een slagroomsoes en smaakte er ook niet naar haha!
Maar wel erg lekker!

Trouwens al het eten is hier goed te bikken, gisteren had ik iets gehaald bij de supermarkt
hier aan de overkant. Snackbars kennen ze niet.
Maar iedere super heeft een afdeling warm eten.Je kiest wat uit, ze doen het in keurige boxen en je kan het warm meenemen! Ik kies dan maar wat op het oog, want er zijn maar weinig mensen die engels spreken!
Wat ik gegeten heb?
de een was een koolblad met iets van gehakt met spek erin!
De 2e was denk ik inktvis!
De 3e een soort zakje gevuld met....werkelijk geen idee maar het smaakte wel!
Dat wordt allemaal overgoten met een soort boillion en dan een bakje witte rijst.
Keurig samen met stokjes en een servetje in een tasje en je kan zo thuis eten!
Die stokjes blijven een gedoe hoor!
Ik begrijp nu wel waarom de rijst hier zo klef is......anders kun je het natuurlijk met geen mogelijkheid met stokjes eten!!!

Zo... nu nog even een weetje:
De schoolkinderen lopen hier in uniform en zelfs nu het sneeuwt.
hebben ze allemaal blote benen, zowel de jongens in hun korte broek als de meisjes in hun rokjes.
Ze lopen allemaal met blote benen en kniekousen!
daar moet toch wel een dikke onderbroek onder zitten, anders lopen ze allemaal zo met blaasontsteking!
Toch moet dit hun winter uniform zijn!
O...dat had ik toch al niet vertelt nou ja dan maar 2 x

Verder wordt je hier gek, van alle belletjes en pingetjes.
Bv de trein:
Pingel.. de trein komt er aan!
Belletje daar is de trein!
ping ping..... de deuren gaan open
pong pong.... de deuren gaan dicht
ting ting... de trein is vertrokken!
次の電車は3分で残します。
nou en dan weet ik het precies!!!!

bong bong het stoplicht gaan zo op rood!
pring pring... hij is nu rood
dong dong....u mag lopen!!

En zo gaat het overal de gehele dag!!

Nou mensen dat was het weer voor vandaag.
Ik ga lekker mijn bad aan zetten!

Bedankt voor alle berichtjes het blijft super leuk!
Ik laat morgen vast wel weer wat van mij horen uit Nagano

Liefs Elle

  • 19 Januari 2016 - 11:53

    Karin:

    Dingdong: Kijk ik nou iedere keer toevallig op het moment dat jij hem er net hebt op gezet? (er staan nl nog geen foto's bij, maar ja misschien heb je die niet, alleen geluidsopnamen :P )

    Zelfs je lummeldagje klinkt (.....) weer leuk! Leuk dat je naar Nagano gaat, dat je gewoon de sneeuw trotseert! Voor de kindertjes in uniform is het wel zielig hoor, brrrrr. Als je dan een winteruniform hebt, zorg dan ook dat het een winteruniform is! Of verwennen wij onze kinderen teveel met "doe je je sjaal om, handschoenen aan, lekkere dikke broek etc. etc."?

    Ik vind je wel lef hebben hoor dat je op t zicht je eten uitkiest :)

    Geniet van je lekkere warme bad, morgen mooie reis!!!!

  • 19 Januari 2016 - 12:02

    Karin:

    Daar zijn ze! Ik vind het wel wat hebben hoor, winterse beelden vanuit een Aziatisch land.

  • 19 Januari 2016 - 12:04

    Karin:

    Nog meer foto's, echt mooi! Haha, jij met je mondkapje! Is dat echt nodig, je ziet het vaak daar toch?

  • 19 Januari 2016 - 12:15

    Claudia:

    bij deze verzie fotoos vond ik toch de H@M tempel t mooist!!
    als ik zo naar je gebakkie kijk zou ik um aanzien voor kneedgum. xx

  • 19 Januari 2016 - 14:58

    Emmely :

    lieve mama mooi van emmely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 290737

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: