Op een holletje richting de trein!!! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Op een holletje richting de trein!!! - Reisverslag uit Osaka, Japan van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Op een holletje richting de trein!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

16 Januari 2016 | Japan, Osaka

Lieve Allemaal

Zo... daar ben ik weer, nu ben ik in Osaka!

Mijn plan was om op tijd te vertrekken uit de hostel, maar ik raakte aan de praat, terwijl ik thee aan het zetten was, en ben veel te lang blijven hangen!
Vanmorgen terwijl ik mijn deur open deed, mogen jullie maar 1 x raden wat daar voor mij hing hihi.... haha... een briefje!!!!.... fijne reis leg het slot maar op je kamer!
Toch nog een briefje....

En omdat ik nu te laat was, dan maar op mijn gemak!
In de metro en richting station, ja... en nu veel te vroeg voor de trein veel te laat om nog wat tempels te bezoeken!
Nou ja dan eerst maar eens vragen waar ik nu moet zijn, dan toch die rugzak maar in een kluisje en dan zie ik wel!
A... mevr. u bent wel vroeg... ach.... geen punt zet u wel een trein eerder!!
Even hollen bent u wel op tijd!! Geregeld!!! Mmmmm wilde ik dat wel!
Daar komt een jongen aan gelopen, keurig in Uniform.. kom mevr.... ik loop even mee, kan u uw trein nog halen!!
En... hoppa... ik zat in de trein.... wilde ik dit nu wel... te laat..... we vertrokken!!! De jongen zwaaide me nog even na... vast super blij dat hij dat mens nog op de trein had gekregen!!
Tja.... dat ging snel!!! Ik zat in de trein nog na te hijgen!!
Ach.. nou ja .. ik hoefde niet meer na te denken wat nu, het was op zijn japans ....efficiënt geregeld!

In de trein moest ik wel lachen.... het oude mens...... zou Emmely zeggen! Zat ze toch nog in de trein!!

Het was niet zo ver, misschien een klein uurtje en toen was in al en Osaka!
Toen nog met een andere trein,...dat is goedkoper met mijn pas dan met de metro.
Klein stukje lopen even verkeert gelopen, maar was zo weer op het goede spoor!!! haha... spoor!!
Ik heb nu wel een heel klein kamertje... in een wat verlopen buurt... maar ik heb alles, en.. een gewoon bed... dat is ook weer eens lekker!
Die capsules worden nix... echt te klein voor mij, het is echt net of je in een microwave gaat slapen! ooo... ik praat te veel engels.. de magnetron!!

Spullen hier even neer gezet, kopje koffie gedronken, even rond gelopen!
Haha.. ik zit op de 4e verdieping..en op de 3e verdieping is een westerse wc.... nou dat is toch wel lekker!
En bij binnenkomst vertelde de receptie dat er speciaal voor vrouwen op de begane grond een vrouwen badkamer was!(sleutel ophalen bij de receptie)
Nou na het zien van de badkamertjes op deze verdieping... dacht ik toch maar even beneden kijken!
Ook omdat ik me vanmorgen met een Emmertje op mijn kamer had gewassen, staand voor mijn peterolieumkacheltje! Zou een lekkere douche toch wel eens fijn zijn! En echt veel slechter als hier boven kon niet!! oef...bah!!!

Zo..... wat een plan... echt een gezellige badkamer, met douche, verwarmde wc bril.. en kaptafel met fohn! Zakdoekjes zeep shampoo en zelfs conditioner voor je haar!!

Dus ik ben nog even naar een tempel geweest met de trein( 1 station verder.) Heel bijzonder midden in de drukke stad.... en je hoorde zoveel vogeltjes die in de bomen zaten te zingen!!
Echt bijzonder... een vredes tempel mooi gedaan, zag er leuk uit.. alleen een domper... de auto van de monnik stond midden in geparkeerd!!
En er stond een boom... die speciaal was, want mensen raakte hem aan en stonden dan even te bidden! Jammer genoeg kon ik het verhaal erachter niet vinden!

Toen begon het al weer donker te worden, en ben ik richting hotel gegaan.
Ik had nm gezien dat ze niet alleen een wasmachine maar ook een droger, dus zou ik alles kunnen wassen en zelfs mijn nachthemd vannacht weer schoon aan kunnen!
Zo heb ik alles van de was bij elkaar gezocht, ben heerlijk uitgebreid onder de douche gegaan!
En heb daarna alles in de wasmachine gedaan!
Lekker wat gegeten, echt koken kan hier niet... er zijn nm geen pannen!
Dus wat in de magnetron,wat sla erbij.. en zo zat ik heerlijk met mijn...dekseltje op schoot, helemaal schoon en fruitig te eten. Terwijl mijn was lekker in de machine draaide!
Soms blijven het gewoon de kleine dingen.. die het hem doen!!

Alles zit nu in de droger, die droogt wel niet zo goed..heb er al 3x wat geld in gestopt, en nog niet droog! maar goed voor ik ga slapen zal het wel droog zijn!!

Morgen ga ik een dagje Osaka in.
En vannacht zal ik er nog eens over nadenken.. ik had plots bedacht om toch nog even helemaal naar het noorden te reizen!
Kan mij het schele.... even een nachtje naar Sendai...
Maar ik denk er nog even over!!
Vandaag niet zo veel foto's.

Nou ja... nog even wat leuke weetjes, mijn was is nog niet droog!
Er dragen hier zeer veel mensen een uniform.. zeer keurig.. maar voor werkelijk alles is duidelijk een uniform!
En.. vandaag hoorde ik... ze hebben een zomer en een winter uniform... klinkt logisch.... Maar.... er is een datum welke weet ik niet, maar dan MOETEN de uniformen gedraaid worden van zomer naar winter of anders om!! Hoe koud of hoe warm het ook is... de DAG om te draaien is de Dag! En dan moet iedereen wisselen!!
Bij veel bedrijven bestaat trouwens ook de uniform controle.. bij binnenkomst wordt je uniform bekeken of hij wel netjes en schoon is....Zo niet???

Nou mensen de volgende keer meer weetjes, ik ga even kijken of mijn was droog is en dan richting mijn bedje!!
(moet nog even zoeken hoe ik mijn kruik ga vullen!!)

Liefs Elle

  • 16 Januari 2016 - 22:49

    Claudia:

    dag sophia.. ons kaarsje in de mc! gewelig/// maar wat leuk zo die briefjes het heeft wel wat...
    ik zag nog een retro telefoon voorbij komen leuk!!!!!benieuwd naar je weetjes...xxxx terust

  • 17 Januari 2016 - 13:19

    Karin:

    Ha die Elle, wat een belevenissen weer, zelfs het drogerverhaal is veel leuker dan dat je het in Nederland zelf zou meemaken :P Goh, ik was zo benieuwd naar die cabines, maar toch maar niet. Moet eerlijk zeggen dat ik me er wel iets bij voor kan stellen. Een klein tentje is toch anders dan een grote magnetron....
    Ik ga snel naar het volgende verhaal want loop achter en dat kan natuurlijk niet. Tot zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 290111

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: