Overal en nergens! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Overal en nergens! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Overal en nergens!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

27 April 2015 | Gambia, Banjul

Lieve Allemaal

Ik stuur even een paar verslagen ik denk dat jullie achter aan moeten beginnen!

Gisteren zijn we weer vertrokken afscheid genomen van kleine Amadou.
En we gingen weer.
Onze hut was super simpel maar het deerde ons niet!
Wel roken we volgens mij niet meer zo fris!
We zijn eerst richting de stons geggaan. dat is op een heufel waar ze stenen en graven van eeuwen gelden hebben gevonden.
Dezelfde vindt je in Egypte, en in Engeland!
Indrukkend en leuk even te zien.
Toen verder en verder!
Bijna geen auto's te zien.
En.. ik ben echt de enige blanken!

En toe.... echt schitterend we moesten met een grote ferry over... honderden super oude vrachtwagens een chaos echt onvoorstelbaar, wat een chaos.
En echt kilometers wachtende auto's. ik dacht mmmm dat wordt wat. Amadou ging eens kijken,( hij begon zijn geduld wat te verliezen want er zat geen beweging in!) ik zat lekker in de auto te broeien, want het werd steeds heter, naast mij een vrachtwagen met koeien die loeide.
Maar de chauffeur had een lekker muziekje op!
Aan de andere kant een busje met ja echt boven op een paar geiten vast gebonden op het dak!
Ik heb werkelijk mijn ogen uitgekeken.

Er komt een jongen met koopwaar... of ik misschien schoenpoets wil komen!! We lachen samen en ik vertel hem dat hij beter koude voetenbadjes kan gaan verkopen!
Naast me zie ik een grote vrachtwagen met een hangmat eronder, waar de chauffeur rustig lig te slapen.. onder zijn vrachtwagen hangend!
Het deert echt niemand!
Plots kwam Amadou aan hollen!! (in die hitte.!!)
En hoe... ik heb geen idee, stonden we vooraan!!
De ferry kwam... en daar ging de auto... ik hield mijn hart vast, maar het lukte!
De ferry zo overbeladen echt.... maar wij voorop!!
Daar gingen we..... dikke rookpluimen, halverwege viel de motor even uit... maar ach hij starten weer!
Auto de ferry weer af!!
En daar gingen we weer!!

Dorpjes, met hutjes gingen en kwamen!
Over beladen auto's gingen en kwamen!
Het werd heter en heter!! Her en der een stop!
We werden het zat.
En zijn een plek om te slapen gaan zoeken. We wilde wel een beetje een schone plek dus het duurde wel even.
Uiteindelijk wat gevonden.
Daar een gezellig avond gehad, lekker onze eigen koffie gemaakt op ons gaspitje en we zijn gaan slapen!

Vanmorgen had Amadou al brood en eieren gehaald en hebben we lekker ontbeten!

Nu zijn we weer zo'n beetje waar we begonnen zijn. dan morgen naar Senegal.
We hebben wat te veel gelummeld, en nu hebben we nog maar een klein weekje, de dagen vliegen voorbij!

Ik zal daar geen internet hebben maar jullie weten weer waar ik uithang!

Liefs Elle

  • 27 April 2015 - 17:01

    Thea:

    Tjee wat een mooie verhalen weer,4 stuks teglijk.Het was even de tijd nemen maar dan heb je ook wat om van te genieten.En mooie foto's.Elle nog een week en dan zien we je weer.Nog een mooie tijd om nog even te genieten.Groetjes aan Amedou.Liefs de buurtjes.Xxx

  • 27 April 2015 - 17:01

    Thea:

    Tjee wat een mooie verhalen weer,4 stuks teglijk.Het was even de tijd nemen maar dan heb je ook wat om van te genieten.En mooie foto's.Elle nog een week en dan zien we je weer.Nog een mooie tijd om nog even te genieten.Groetjes aan Amedou.Liefs de buurtjes.Xxx

  • 27 April 2015 - 21:55

    Brenda:

    wauw wat een mooie foto die met die mensen op de kar met paard/ezeltje ervoor. Al die mooie gekleurde kleding. Echt mooi, je fototoestel maakt vast overuren!

  • 27 April 2015 - 22:30

    Sgone Zus:

    owww heerlijke vehalen!!! weet dat jij hier zoooo van geniet!!! geweldig xxxx dikke kus

  • 28 April 2015 - 10:38

    Annet :

    Echt genieten van je verslagen Elle. Blijf foto's maken er zitten een paar mooie bij.
    groetjes Annet

  • 29 April 2015 - 19:02

    Karin:

    Nog maar een week?! Nee, dit mag nog niet zo snel voorbij zijn! Hier wil je toch niet weg?! Er moet maar een collecte gehouden worden 'help Elle aan wat extra weken Senegal'. Ondanks....zou ik doneren hoor! Geniet nog Elle, samen met je lieve reisgenoot.

  • 29 April 2015 - 19:05

    Karin:

    Ps, wie weet helpt de mercedes je wel aan een weekje extra.... Hoop altijd dat mensen geen autopech krijgen maar in dit geval haha....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

Lieve Allemaal

En....toen ging ik weer!
Na alle verdriet, door het plotseling overlijden van Arak mijn huisgenoot.
Valt het niet mee, alle gewone dingen weer op te pakken.
Maar de reis was al geboekt,afspraken gemaakt.En we proberen het gewone leven weer op te pakken!

Dus ja... ik ga weer op reis!
Dit keer is het een heel bijzondere reis.... ik heb hem nm niet zelf georganiseerd.

Ik vlieg naar Gambia en daar wordt ik opgewacht door Amadou, de leuke knul die ik daar de vorige keer heb ontmoet!
Samen gaan we er op uit!
Hoe of wat...... ik heb geen idee!!
We hebben een auto en we zien wel!!!!!!

Voor mij wel een beetje oeffff...... maar wel een grote uitdaging!
De rugzak gaat weer op mijn rug.En ik zie wel!!

En... natuurlijk neem ik de lonely planet mee, dan vindt ik mijn weg wel!

Zo vertrek ik as dinsdag en sta op 3 mei om een uurtje of 9 weer op Schiphol!
Heen wordt een lange reis, ik heb nm een lange over stop in Barcelona.
(Dat heb je met koopjes!)

Of het me lukt iedere dag te schrijven weet ik niet, want landen als Gambia en Senegal zijn nog niet zo ver met internet, maar ik ga mijn best doen!

Dus laat gezellig een berichtje achter.Daar geniet ik enorm van!


Liefs Elle

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2015

En dan nu de allerlaatste uit Gambia!!!

01 Mei 2015

Op stap met Hassan en zijn kip!!

30 April 2015

Het werkelijke leven op de vismarkt!!

29 April 2015

Dwars door de jungle met eieren op mijn schoot!!

27 April 2015

Overal en nergens!
Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 290162

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: