Met de ferry maar hij ging niet!! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Met de ferry maar hij ging niet!! - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Met de ferry maar hij ging niet!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

27 April 2015 | Gambia, Banjul



Lieve Allemaal

Warme dag vandaag!!!!

Gisteravond een waanzinnig mooie avond op het balkonnetje bij onze hut langs/in het water gehad!
Echt zo mooi, samen zitten genieten van het geluid van het water, de opspringen de visjes, zijn net kleine dolfijnen!
Koffie drinkend uit onze eigen kopjes, rommelen om een heel klein beetje elektriciteit te hebben voor de waterketel. heerlijk!
Samen een beetje starend en dromend om ons heen zitten kijken!
En zo werd het bed tijid, we wilde vroeg op.

Want we wilde wat verder rijden!
Auto weer ingepakt, zonnecel lampje op de hoedenplank en daar gingen we weer!
De auto rijd trouwens weer prima hoor!!
Land in waarts volgen we een beetje de rivier!
Het werd warmer en warmer, de kleine huisjes werden hutjes en de koeien en geiten op de weg steeds brutaler!
Je zal ze echt voorrang moeten geven, gaan voor geen auto aan de kant!
Auto's worden steeds zeldzamer het wordt ezeltjes met karretjes erachter!!

Er kwam een grote auto scheurend voorbij en we praten even hoe dom dat was en toen.....
Na een poosje kwamen we hem tegen... voorkant in elkaar raam aan de voorkant aan diggelen!!
Die had dus duidelijk ergens op gezeten!

Maar wij tuffen heerlijk op het gemak verder, ergens koud water gekocht dat is wel eens even lekker!
Sanitaire stop her en der!
En zo kwamen we langs Bessi daar is het wat drukker want daar is de grens met Senegal!Bondali,mansa konko.
Jappeni,Fula Kunta richting Janjangbureh.

Dat is een plek waar de slaven vroeger werden verhandeld, vroeger was het een eiland,en omdat de slaven niet konden zwemmen
was dat een handige plaats! Hier staat ook nog een echt houten huis, dat lijkt op die wij bouwen!
Nu is er eeen brug!

Toen zouden we via de ferry oversteken naar een eiland.... maar........... de ferry was kapot!
Maar geen nood, Amadou wist wel iemand....(zal eens niet zo zijn!) en voor ik het in de gaten had, zaten we in een bootje, auto bij iemand geparkeerd
En toch op weg naar het eilandje!
Onvoorstelbaar!!!!
Omdat het hier echt heet is, kwamen we wat verfromfraaid aan!
Hutje even zoeken maar snel gevonden!
Eerst hadden we er 1 maar dat water uit de kraan was zo vies, dat Amadou er viezer uit kwam dan er in!
(poe... ik even blij dat hij van mij eerst mocht!!!)
Dus zijn we weer verhuisd.. ik raak er al aan gewend!!

Nu zit ik heerlijk aan een kop met heerlijke warme cola, en geniet al zweetend van het uitzicht op de rivier!
Wouwww wat een super vakantie!
Toen we de ferry hoorde starten, is Amadou terug gegaan om de auto met de spullen op te halen!
De apen hier waren er blij mee, en gingen er gelijk opzitten!
Of ze zijn mij ja lach maar..... aan het bekogelen met mango's uit de boom boven mij! Ik hoor ze grinniken!!)
Hier moet je de deur dicht houden ivm de apen!
Die samen gezellig met de geiten, en een enkele koe rond scharrelen!
Dat is dan ook zo ongeveer ons gezelschap.

Nu zit ik weer heerlijk langs het water, met een bakkie jasmijn thee.
Volgens Amadou ben ik gek met die warme thee!
Op de achtergrond hoor ik ergens afrikaanse drums.
De apen scharrelen gezellig wat rond ons heen.
En zo zit ik op een simpel niet meer helemaal recht stoeltje.
Te genieten van het uitzicht!
Wat ben ik toch een bofkont!!

Amadou is even kijken of we morgen een rondvaartje kunnen maken, er zitten nm nijlpaarden in de rivier.
Maar ja.. wij willen wel voor een dubbeltje op de eerste rang, dus hij is even zoeken!

Morgen van 9 uur tot 13.00 is het een soort van autoloze zondag maar dan op zaterdag,
mmmmm het is morgen toch wel zaterdag, heb nu natuurlijk geen watts app met mijn sgone sus en die laat me altijd even weten welke
dag ik leef!
het zou leuk zijn als wij dan kunnen gaan varen!

Ik ga wat doen.
Liefs Elle

  • 28 April 2015 - 20:34

    Claudia:

    ha ha ik ben benieuwd of jij nog wel optijd naar huis komt!n jij schrijft dit op maandag 27 april.. t is nu dinsdag en voor jou idee is het zaterdag ... hummmm?? maargoed je geniet en dat is het allemaal wel waard! grappig gezicht een aap op je auto... zou zweren dat je in beekse bergen zit! xx

  • 29 April 2015 - 18:48

    Karin:

    Puur genieten.... echt mooi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Banjul

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

Lieve Allemaal

En....toen ging ik weer!
Na alle verdriet, door het plotseling overlijden van Arak mijn huisgenoot.
Valt het niet mee, alle gewone dingen weer op te pakken.
Maar de reis was al geboekt,afspraken gemaakt.En we proberen het gewone leven weer op te pakken!

Dus ja... ik ga weer op reis!
Dit keer is het een heel bijzondere reis.... ik heb hem nm niet zelf georganiseerd.

Ik vlieg naar Gambia en daar wordt ik opgewacht door Amadou, de leuke knul die ik daar de vorige keer heb ontmoet!
Samen gaan we er op uit!
Hoe of wat...... ik heb geen idee!!
We hebben een auto en we zien wel!!!!!!

Voor mij wel een beetje oeffff...... maar wel een grote uitdaging!
De rugzak gaat weer op mijn rug.En ik zie wel!!

En... natuurlijk neem ik de lonely planet mee, dan vindt ik mijn weg wel!

Zo vertrek ik as dinsdag en sta op 3 mei om een uurtje of 9 weer op Schiphol!
Heen wordt een lange reis, ik heb nm een lange over stop in Barcelona.
(Dat heb je met koopjes!)

Of het me lukt iedere dag te schrijven weet ik niet, want landen als Gambia en Senegal zijn nog niet zo ver met internet, maar ik ga mijn best doen!

Dus laat gezellig een berichtje achter.Daar geniet ik enorm van!


Liefs Elle

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2015

En dan nu de allerlaatste uit Gambia!!!

01 Mei 2015

Op stap met Hassan en zijn kip!!

30 April 2015

Het werkelijke leven op de vismarkt!!

29 April 2015

Dwars door de jungle met eieren op mijn schoot!!

27 April 2015

Overal en nergens!
Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 289975

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: