Wat een dag, wat een dag!!!!! - Reisverslag uit Tver, Rusland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Wat een dag, wat een dag!!!!! - Reisverslag uit Tver, Rusland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Wat een dag, wat een dag!!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

13 September 2014 | Rusland, Tver

Lieve Allemaal

Wat een rare dag was dit, echt veel te vertellen heb ik niet!

Vanmorgen al vroeg wakker, dat hotel beviel me niet , kamer prima, maar ik zat vast op een soort van industrie terrein, waar je zonder auto niets begint. En echt niemand maar dan ook niemand die engels sprak!
Op de site stond 5 minuten van het centrum...... ja.... met een raket misschien!!! Maar niet met de benenwagen. En bussen reden er ook niet!
En constant een taxi gaat mij te ver!!
Dus op zoek naar wat anders in het centrum!
Na heel wat google enzo, iets gevonden!

De dame met veel moeite uitgelegd kamer is prima maar niet voor mij met de benenwagen.
Dat duurde el even, maar goed gelukt!
En..... zowaar mijn geld terug van de andere 2 dagen dat ik daar had gereserveerd!
Ze heeft zelfs nog een taxi voor me gebeld!

En zo ging ik weer...... op naar de volgende midden in het centrum!

En... wouw.... en nog veel meer wouwssssssss..............
Midden in het centrum, goed bereikbaar en mooi!!!!
Zo... nou dit soort hostels zijn er niet veel.
De deur stond werkelijk voor mij open!
En ja hoor de receptioniste spreekt een klein beetje Engels!
Thee werd gezet!
Zo leuk, lieve meid!
Ze vertelde dat er ook een wasmachine was, en dat je daar gratis gebruik van kan maken!
Okee... dat zou de vorige ook hebben, alleen was de machine er niet!
Hier wel. Ik ben gelijk mijn was gaan brengen, dan was dat vast klaar, en ik zag al geen droger, dus het touw moest uit mijn tas, om een lijntje te spannen in mijn kamer!
Maar nee.. wasmachine was bezet, maar dat gaf niet doe het maar in deze zak, ik zeg je wel als de machine klaar is!

En ik ben lekker de stad ingegaan, ik dacht dan wacht het wel tot vanavond! Die was loopt niet weg!!!!
Lekker rond gesnuffeld overal kleine marktjes met van alles, en een optreden hier en daar, gewoon even zo'n dag!
Ik wilde een fiets huren, maar de lucht werd steeds donkerder.
En dat had ik goed gezien, na een paar uur ging het regenen.
Dus zo'n duur winkelcentrum in van doir enzo.. met tassen van E 350 haha dat kost mijn hel verblijf hier, maar goed wel leuk om door te struinen. Jullie begrijpen vast wel dat ik daar niets heb gekocht!

Op de markt nog wat te eten gekocht, hier is gewoon een keuken.
Maar het bleef regenen, dus om een uurtje of 3 had ik het wel gezien!
Terug naar de hostel.
Ik loop de receptie annex keuken annex huiskamer binnen en wat hangt daar keurig netjes op een rekje........................... jaja...........mijn was. (gelukkig zaten er geen onderbroeken bij!)

Toen even naar mijn heerlijke kamer, inclusief de klippan bank van thuis!!!!
En toen de computer open en even.... haha...even een ticket boeken voor de trein van maandag!!!
Zucht, steun steun....... poe.... het lukte niet. de datum zij constant de goeie tot het moment van boeken dan ging hij over in vandaag!!!
OP naar de receptie waar ondertussen een ander meisje zat!
Die echt een heel stuk minder goed Engels sprak!
Dan zouden we het wel via de Russische site doen. Na super veel gehannes en bijna bij het einde!
Flop........ weg... russen kunnen geen ticket voor een toerist bestellen!!
Om werkelijk gek van te worden!
Zij bellen zoeken... nou echt niet!!!
Uiteindelijk zeg ik .... kom we stoppen ermee. Ik heb zin in een sigaretje en we moeten wat drinken en eten!
Ik probeer het later of desnoods ga ik morgen naar het station! Klaar ben ik er mee!
Ik dacht ik moet eens rustig denken hoe ik dat op ga lossen!!!

Ik even een sigaretje gaan roken, kom ik terug staat mijn thee en mijn brood gesmeerd en wel klaar! Gezellig samen zitten eten!

Ik had voor haar een pak stroopwafels meegenomen ze had zoveel moeite gedaan!!
(ik zag net dat ze erg goed smaken ze zijn al bijna op!!!)
Zij blijkt een zangeres te zijn, met al verschillende albums op haar naam. Maar goed daar kun je hier ook niet van leven.
En... ik moet zeggen ze zingt erg leuk! Ze staat zelfs op you tube!

En zo was het al laat voor ik er ook maar erg in had.
Ik even lekker lang uit op mijn bank..... lekker allerlei taartjes van hier erbij..... mmmmmm ging lekker zo!

Maar die trein zat me niet lekker, dus google werd weer aangeslingerd en gaan!!! Nou ik zou geen Elle meer heten als het me toch weer niet zou lukken!
MMmmmmm of dit een goede zin is weet ik niet, maar ik heb een ticket! In de trein die ik wilde! en..... op de tijd en dag dat ik wilde!
Zo... mijn hart ook weer gerust en het meisje ook weer blij!
Hoe ik het nou gedaan had, kan ik je niet meer uitleggen!

Dus nu kruip ik zo lekker in mijn luxe bed, ik heb zelfs een lampje bij mijn bed! Mijn was hangt te drogen en mijn ticket is geregeld!

Okee...... deze vakantie dagen moet je niet te veel hebben, maar toch was het een goeie dag!

Veel foto's heb ik niet!

Liefs Elle


  • 13 September 2014 - 23:28

    Claudia:

    hihi ik mis idd de foto;s van je was rondom je bed...maar tjee wat een dag weer maar jij kan vast lekker slapen nu je geregeld hebt wat je wilde. xxx

  • 14 September 2014 - 00:35

    Karin:

    Leuk om te lezen hoe je op één dag toch veel dingen voor elkaar hebt gekregen en sommige zelfs zonder dat je er zelf iets aan hoefde te doen zoals je was. Heerlijk om op je vakantie een beetje verwend te worden! Wat een ontzettend gezellige kamer, lijkt wel een hotel, goed gedaan zeg! Morgen heel veel plezier en voor maandag alvast een fijne reis!

  • 14 September 2014 - 17:02

    Corrie:

    De tijd vliegt voorbij. Het ziet er mooi uit daar. Maar wij hebben zelf ook veel foto,s van rusland.
    Mark gaat al jaren mee met stichting holland oekraine.
    Geen last van oorlog of ander narigheid ????
    Geniet lekker van de rust, voor je het weet .......
    Groetjes corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 290776

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: