Het Kremlin en de burocratie enzo!!! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Het Kremlin en de burocratie enzo!!! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Het Kremlin en de burocratie enzo!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

08 September 2014 | Rusland, Moskou

Lieve Allemaal

Jeetje weer een dag voorbij!
Wel een interessante dag, ben vandaag nm IN het Kremlin geweest.
Gisteren waren er rijen zolang, nou ik ga echt geen uur op een kaartje staan wachten.
Maar vandaag zag ik toen ik er voorbij liet dat het wel meeviel!
Nou moet je altijd maar hopen dat er niet te veel russen voor je staan, want die hebben zo veel woorden nodig, om iets te zeggen, als wij zeggen 1 kaartje dan is dat vertaalt in het Russisch op zijn minst 8 zinnen!
Ze moeten heel veel praten om 1 kaartje te zeggen, dat verklaart ook, dat alles op zijn minst 6 namen en betekenissen heeft!
(dat verklaart de wir waar in een metro bij de namen al!)

Maar goed mijn dag.
Ik val in herhaling maar ik was weer niet vroeg uit de veren!
Voor ik zover was was het al bijna middag.

Maar ik heb wel mijn registratie geregeld, om hier in Rusland te mogen zijn.
Je moet je nm binnen 5 dagen melden op het politiebureau! Ik zag al weer lange rijen in een of ander gebouw voor me, dus dat viel mee!
Oooo....... maar gelukkig tegen betaling kan het hotel het voor je doen!!!
Anders kun je nm het land weer niet meer uit!!!
Mooie bisnisss... maar goed het is zo!!

Zonnetje scheen lekker. Dus Op naar de metro!!
Dat blijft een avontuur op zich... en als je niet van puzzelen houd wordt het niets!
Daarbij krijg ik wel enorme bewondering voor Emmely die niet kan lezen of schrijven. Want dat kan ik hier ook niet!!!
Ik blijf het ook echt om te lachen vinden hier iedereen hier naar achteren hangt de stijlen roltrappen af en op!!
Ik vindt dat zo grappig!

Maar goed ik was er snel, want haha ik weet de weg!!!

Langs de ingang lopen, dat is duidelijk toch... je loopt er eerst langs loopt een kilometer ga de bocht om en ja hoor... de ticket kan gekocht worden! Oeps.... even schrikken bijna 15 euro.....
Maar goed daar zou ik dan toch wel veel voor krijgen!
De folder fijn geheel in het Russische..... dus dat schoot lekker op, dan weet je de weg tenminste!!!!
Dan heel slim het park door naar de andere kant waar de ingang is want je moet bij het begin!!!!!! beginnen!
Stop.... controle.... en niet zo maar een alles uit je tas, vieze zakdoek uit mijn broekzak!!! Paspoort laten zien.. en gaan!!!
Ik liep maar achter de massa aan!

Een super klein deurtje door.... de schatkamer van Rusland.
Nou als wij vinden dat onze koning een duur rijtuig heeft, hier was een hele hal vol... gouden koetsen zilveren koetsen. Paarden stellen helemaal van goud! Harnassen van zilver sieraden, bontjassen, gouden tronen zelfs eentje 2 persoons. Heel mooi!!
Wat een bling bling..... zelfs bijbels van goud!!
Echte oude jurken van die Sisi,kronen, mantels schitterend!
Nu denken jullie leuk... snel naar de foto's.... nou vergeet het maar....... niet 1!!!
Dat was verboden en waag het niet wel te doen!!!
Daarna nog wat kerken bij het Kremlin in en uit..... maar oef... nergens binnen fotograferen!!!
Erg jammer, maar toch wel leuk om even te zien!

Daarna op naar de Bibliotheek dat leek me wel leuk!
Haha...... wat een gedoe!
Jullie voelen hem al aan komen, ik naar binnen Hooo stop.... kaartje????? Kaartje!!!! Jaja.... kaartje. En hoe kom ik daar aan!!
A.... toerist zeker zij de man bij de deur!!! Go... ja.... gewoon u gaat het gebouw uit....... 3 gebouwen verder kunt u een kaartje halen..... Is gratis hoor!!!!
Oke.... 1 gebouw 2 gebouw en ja hoor 3e gebouw.... een kaartje.... of nee.... eerst een kaart invullen...... paspoort wat kom je doen?.... kijken!!!!! visa nummer enzo!!!
astublieft mevrouw.................Neee.... nummertje trekken!!!!!?????
Goed dan maar 147 jaaaaaaaaaaaaaaaa dat was ik.... kamertje in!!!
Wowww in de camera kijken.... ja recht voor uit!!! Laat me raden u wil mijn paspoort zien????? jaaaaaaaaaa
berg stempels op een papiertje... en daar ging ik weer!!
3 bebouwen terug... Hallo daar ben ik weer!!!
Ho ho...... eerst langs die mevr.... voel je hem al.... paspoort!!!En... tas in leveren!! zozo... moet wel super bijzonder zijn wat hier te zien is!!!

En ja hoor.... ik mocht erin!!!
Nou je raad het al op de geur van oude boeken na was er niets aan!!!!
En zo stond ik 15 minuten later weer bij de uitgang!!!!

Nou toen had ik het wel een beetje gehad, en de lucht werd wat donkerder.. ik dacht richting hostel maar!
Metro in.... metro uit! en ik was weer op de boulevard!
Broodje gekocht want de zon was er weer en gezellig in het park opgegeten!

Weten jullie wat de mannen hier heel veel dragen??
Een handtas of schoudertas... werkelijk zo goed als allemaal!
Echt wat wij noemen een dames tas!!

Oja.. gisteren voor ik naar bed toe ging zag ik wat achter een auto liggen aan de overkant!
Ik denk... mooi niet het is donker...... ik vraag even iemand.
Dus een van de jongens die nog buiten stond ging even kijken!
Oooo.. niets om je ongerust over te maken... er ligt iemand te slapen!!!
O... gelukkig dan is er niets aan de hand toch!!!!!!???????!!!
En vanmorgen was hij weg!!!!
Raar maar het deed niemand iets! dus mij dan ook maar niet!

En verder hebben ze hier ook wel erg rare dingen hoor, een Metro ingang maar je kan de weg 6 banen echt niet oversteken.
Een bord met hier is de trap naar beneden maar er is geen trap!
Lachen! Wel is het hier heel schoon zowel in de hostel als in heel de stad. In de avond rijd de schoonmaak auto voorbij, ik zie regelmatig een vrachtauto die de wegen nat spuit! Alle vuilnisbakken worden regelmatig geleegd!

Zo en nu de foto's niet zoveel dus!
Voor morgen heb ik lekker geen plan!!
Ik zie wel!!

Bedankt voor jullie berichtjes erg leuk!!!

Liefs Elle


  • 09 September 2014 - 11:39

    Karin:

    Elle, ik zeg het nog één keer :) , ga die verhalen van je uitgeven, het leest zo gezellig zo'n niet opgeschmuckt reisverslag, heerlijk. Maar goed, leuke dag heb je gehad, weer veel beleefd. Tot wanneer blijf je in Moskou? Ik heb nog niet eens de foto's gekeken maar als ik de miniatuurtjes zo zie is dat ook weer de moeite waard. Geniet van je nog-geen-plan-dagje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 290869

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: