Lost in de metro van Moskou!! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Lost in de metro van Moskou!! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Lost in de metro van Moskou!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

06 September 2014 | Rusland, Moskou

Lieve Allemaal

Wouw....... wat een dag zeg!!! poe poe......
Die taal hier zo... echt geen touw aan vast te knopen, nou vinden ze dat ws ook van mijn taal maar toch!!!!!

Maar goed ik begin bij vanmorgen... ik heb een gat in de dag geslapen!
Werd pas na 10.00 wakker. (lekker he oordoppen!)

En even mutsen hier en daar een boodschapje en zo werd het later.
Toen ben ik richting het metrostation gegaan!
(ik schrijf in kleine stukjes die ik iedere keer vast weg stuur, want het internet laat me wel eens even in de steek!)

Wouwwww wat een wereld op zich, en werkelijk geen touw aan vast te knopen. Links of rechts.... geen idee.... de stations op mijn kaartje staan weer anders geschreven op de borden. Niet dat er veel borden zijn, maar gut...... daar moest ik me toch eens van achter mijn hooft krabben..... Waar was ik aan begonnen!! Maar mooi daar binnen, echt het lijken wel kastelen, vol marmer kunst, echt zo mooi!
Maar er is gewoon geen systeem!!!! En dan voor een hollandse die alles in systeem gewend is!!!! Oeps oeps.... en na wat twijfelen dacht ik HUP..... gaan REUMERMAN.......... Dus metro in een gaan!!!!!!
Als ik het goed had 3 haltes blauw.... dan 3 rose en dan grijs!!!
Beland in geel en paars!!! Na wat vragen en wat veel zoeken... laat me niet gek maken!!! Kwam ik uit op het Rode plein!!!

Alles maar dan ook alles afgezet!! Festival... jaja leuk maar ik
wil erin! Nou echt niet.... festival kaartjes ja waar dan nee nu uitverkocht!!!!
Brrrrrrrrrrrrrrrrr....... dan maar niet.... lekker aan de wandel dan maar. Druk en druk en nog drukker, heel moskou is er op uit vandaag.

Werkelijk in iedere straat kon je over de hoofden lopen!!!
Her en der wel wat leuks te zien maar veel namaak slechte namaak en oude troep!!! Ook erg veel voor kinderen!
Toen werd het nog drukker.... een optreden van de volgens de presentator de wereld beroemde.... Antrovak!!!!! Wouwwww wereld beroemd in Moskou hoop ik voor hem en eigenlijk ook voor mij!!! Maar het werd mij te druk!!
Als je zoveel "bekendheid " tegenkomt wil je daarna wel rust toch!!!
En ja... ook mijn voeten waren aan rust toe!!

Metro in.... metro uit... Nooit met de super roltrap omhoog als je onder weg ben, want dat is de uitgang, en door de poortjes dan moet je weer betalen!!! Dat leerde de ervaring mij vandaag al snel!!!
Die super roltrappen zijn echt een belevenis opzich! Ze zijn zo stijl... dat iedereen achterover hangt!! en diep..... zo...... Maar geen gezicht alle mensen hangen achterover!! echt maf!!!!!

En zo kwam ik weer hier aan vlak bij iets met boulevar!!!
Eindelijk rust.... nou nee... ook hier feest feest en nog meer feest.
Een soort van koningsdag in Moskou>>>> maar dan net even anders!!
Optrdens leuk dingen om te zien.... van alles en nog wat... een broodje kip ofzo gegeten, zag eruit als vis maar smaakte nog kip!!!

Toen liep het alweer tegen half 7 en ben ik richting de hostel gegaan.
Onderweg een ui en een wotel en een tomaat gekocht en macaroni. Om wat te eten te maken!!!
Dat in de hostel in de keuken klaar gemaakt en maar gelijk voor 2 dagen kan ik het morgen nog een keer eten!

Nu ben ik het zat!!!
Nog een beker thee en ik ga zo mijn bed maar eens opzoeken!
Moet op internet nog het een en ander op zoeken en dan zullen mijn ogen wel zo ongeveer dichtvallen!

Emmely morgen een super leuke reis!!! Groetjes aan Hans en heeeeeeeel veeeeel plezier!!!!

Liefs Elle

  • 06 September 2014 - 19:08

    Karin:

    O, ik dacht ik kijk even, wie weet.... Denk dat je te vroeg op 'bericht plaatsen' hebt gedrukt want het verhaal stopt abrupt. Misschien ben je nog steeds verdwaald :P Ben benieuwd naar het vervolg van het verdwaalverhaal.

  • 06 September 2014 - 19:25

    Thea:

    Jeeeeeeeeeh Elle pas je goed op jezelf strooi anders broodkruimels (haha).
    Is het weer daar een beetje te doen? Hier is het maar somber vandaag.Nou veel plezier maar weer, en voor straks slaap lekker.

  • 06 September 2014 - 19:38

    Brenda:

    Hey Elle,
    Ik ben benieuwd hoe je dag afloopt, we weten dat heel Moskou uit is gelopen vandaag....maar waar ben jij?
    Russisch is echt een moeilijke taal...maar C.P. onze deelnemer zegt dat het best meevalt hij wist de volgende zin; (snel achter elkaar zeggen met lage toon) "ziepoesnetnie"
    Goed he? en JvdD heeft volle bewondering voor je als vrouw alleen door Rusland......
    Nou lieverd geniet lekker....ik ben ook aan vakantie toe haha, nog drie daagjes (vrijwilligers-)werken voor mij....

  • 06 September 2014 - 22:33

    Karin:

    Wauw wat verzorgd allemaal, echt heel erg mooi en bijzonder, mooie foto's! Gelukkig heeft het internet je genoeg tijd gegeven om het mooie verhaal af te maken. Fijne dag morgen!

  • 07 September 2014 - 11:04

    Claudia:

    hé feestbeest, geweldig verhaal!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 290723

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: