Vakantie op zijn luxe!!! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Vakantie op zijn luxe!!! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Vakantie op zijn luxe!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

20 Mei 2014 | Cambodja, Khett Batdambang

Lieve Allemaal

Zo vandaag eens een heel ander dagje!
Vanmorgen op mijn gemak, aan getreuzeld, en toen met de toek toek naar het busstation. Daar wel even wachten, maar goed ik ben niet in nederland! Opgepikt door een klein busje, ztten ook 2 meisjes in uit Zweden, die zich ook al bezorgt afvroegen of ook ik nog de bus van half 11 moest hebben, terwijl het al kwart voor 11 was!
Even proppen want er moesten nog 8 cambodjanenen mee,en zo tufte we met een busje vol voor 8 personen, met z'n 13e richting de grote bus!
Die daar nog gewoon stond te wachten, wat er ook allemaal wel niet mee gaat onder in zo'n bus... we hadden onder andere een compleet nieuwe brommer onder in de klep! grote zakken met zwaar spul,dozen vol god mag weten wat! En ja hoor na even proppen ook onze spullen er nog bij!!
En ja... daar gingen we uurtje later als geplant maaarrrrr we gingen!!

Lekker 2 stoelen voor mezelf de zweedse meisjes achter me, kwebbel kwebbel... tot we slaperig werden, toen gingen die meisjes op de achter bank slapen. En ik ....... met mijn super vlieg telefoon super de luxe uitgerust met mp3 speler, die het dankzij mij grote neef nog doet ook, ennnnnn voorzien is van MIJN lievelings muziek.
En zo heerlijk luisteren naar mijn muziek... trok het landschap aan mij voor bij, echt foto's maken ging niet want de ramen waren erg vies!
Na een uurtje of 3 zag ik al borden Pursat nog 15 kilometer, nou opletten dan, ik moet er zo uit!!

Het stadje/dorpje naderde.... ik zag steeds meer winkeltje en stalletjes!
De bus stopte bij een soort winkeltje, dus ik ... ennnn moet ik er hier uit is dit Pursat???? Nee zij de chauffeur nog 5 kilometer... okee.....
Dit is ook geen busstation... maar had ik niet ergens gelezen dat er helemaal geen busstation was????

Nou ja... nog maar even zitten, toch was ik er niet gerust op..... maar gelukkig het was weer etenstijd voor de chauffeur dus net na het dorpje werd gestopt!!
Toch klopte het niet.... en ja hoor... ik had gelijk.... de chauffeur dacht ws dat ik moest plassen ofzo.. maar we waren het dorp net uitgereden!
Dus..... hup.... open die klep.... ik wil eruit!!!!
Toek toek laten bellen!
En zo reed ik 10 minuten later weer op de weg terug naar Pursat!!

Ik had voor het geval dat alvast 2 hotels opgezocht en dacht hup doe mij de eerste maar!
Wouw... beetje luxe... vooruit... hebben jullie een kamer... maar natuurlijk!!!! 13 dollar... oeps.. kan mij het schele, laat maar zien die kamer.... jajaja.... met bad!!
Die neem ik!

Alsof het geld op mijn rug groeid, als ik zo door ga.. worden de laatste paar nachten echt, Ja Brenda je hebt gelijk zo'n hangmat ligt helemaal niet lekker! Je kan er ook niet leuk in gaan liggen! Je ligt altijd of wijdbeens of zo ongelukkig dat je er echt geen foto van wil hebben.
Maar goed!! Hutje kan misschien ook wel ergens!

En zo zit ik nu heeerlijk schoon gebadderd,Is wel even nodig na al die vette zonnebrand en deet!! jammer genoeg wel met warm water.... morgenochtend vroeg nog maar een keer, dan is het water misschien wat kouder!
Samen met mijn koude drankje uit mijn koelkastje(er wel zelf ingezet, anders wordt het echt te gek natuurlijk!)

Vanmiddag nog even rond gelopen, maar er is helemaal niets te beleven hier een soort van groot Leimuiden!
Dus voor morgen een kaartje gekocht naar Phnom Phenh.
Daar vandaan nog wat richting de kust, dat schijnt ook erg mooi te zijn!

De markt even over geslenterd en jasses wat eten ze hier toch vreemde dingen! Ik kijk mijn ogen uit. Ik zag wel dat ze hier asperge hebben maar dan van een meter lang,en natuurlijk lekker wat fruit ingeslagen, een heerlijke drakenfruit wat linches en sinaasappels en ja zelfs een appel.Of hij te eten is weet ik morgen in de bus! En ja hoor..... ik zag het al weer aan de lucht, een uurtje of 5 het ging weer gieten.... vraag niet hoe ik het doe, maar weer droog over!

En daar na wat eten, in het restaurant,gewoon maar wat vegatarische rijst met groente. Na wat ik op de markt allemaal had gezien aan padden en varkenstongen en oren, hele kleine kippen die vast geen kippen waren,insekten gekookt en gegrilt, of.... vers!!!!Eng kijkende vissen, levend of dood!!!!
Doe mij maar een wortel en wat kool!!

Zo en nu de was hangt te drogen, ga ik de foto's erop zetten en richting mijn bed, hopelijk ben ik dan vroeg wakker, en heb ik morgenochtend lekker koud water in mijn bad!!!

Morgen weer een reisdagje!

Liefs Elle

• 20 Mei 2014 - 16:48

Thea!:

Slaap lekker voor straks neem een lekker wijntje of hebben ze daar geen wijn?
    Hier is het best warm zeg maar benauwd. Dus zit ik lekker koel in mijn huisje.Gr.Thea.x

• 20 Mei 2014 - 18:35

Karin:

Dat klinkt allemaal weer goed (behalve wat er op je bord had kunnen liggen maar gelukkig ligt het er niet....). Leuke foto's! Voor morgen weer een fijne reis.

• 21 Mei 2014 - 07:26

Emmely :

Van emmely

• 21 Mei 2014 - 07:57

Claudia:

nou breekt mijn klomp...
    ..elle die zegt lekker koud water in mijn bad....
    met als titel vakantie op zijn luxe...hihi sorry maar ik kan dat
    niet rijmen.
    mooie foto's weer
    en idd dik dacht net als thea...hebben ze daar een droge witte?
    xx