Scheuren met een lori over een spoorbaantje! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Scheuren met een lori over een spoorbaantje! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Scheuren met een lori over een spoorbaantje!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

18 Mei 2014 | Cambodja, Khett Batdambang


Lieve Allemaal

Wat een mooie dag!
Vanmorgen al vroeg uitgecheckt in het hotel.
Echt een schitterend hotel, maar er was niets om heen!
Nith stond me al op te wachten!

Tas voorin, en doe mij maar een goedkoop hotel in het centrum!
Geen probleem de eerste had geen zitje buiten en koste 10 dollar... dat is te veel, de volgende 4 dollar dat is beter.
Tas ergens in de hoek van de kamer gezet, en gaannnnnnn.

En zo zat ik na een hele bobbelige rit plots op een bamboe lori.
En echt fantastish............We scheurde dwars door de rimboe.. op weg naar het volgende dorp! Dat was echt heel mooi!
Ik heb er een video van maar dat lukt meestal niet op deze site!
Wat heb ik genoten, wat mooi!!!
Bij het volgende dorpje wat gedronken en de lori werd weer omgedraaid op de rails gezet.... En..... daar ging ik weer!!!

Zoefffffffffffffffffff........ over riviertjes kleine bruggetjes... oeps daar kwam een tegenligger... duidelijk hadden wij voorang dus hun lori ging even van de rails af, aan de zijkant mijn "chauffeur" hielp even, en wij en hun konden weer door!
Wat een avontuur!

Daarna na een lange en heerlijk rit, naar een tempel en een grot!
De tempel was prachtig, even in en om gelopen.
Toen van de toek toek over gestapt achter op de brommer.
Ik ging nm de berg op en de toek toek kon dat niet aan!
Heerlijk achter op de brommer, hoe... erg stijl omhoog.
Dat had ik nou ook weer niet gedacht!

En zo kwam ik bij een grot terecht. Wat daar gebeurt is is vreselijk... ik kreeg er tranen van in mijn ogen wat de monnik vertelde die met mij mee liep!!

De rode kmher.... gooide daar eerst de kinderen en daarna de moeders in de grot!!!!

Sommige moeder sprongen uitzichzelf nadat ze gezien hadden hoe de soldaten hun kinderen in de grot gooide!!!
Dan denk je vreselijk..... maar het werd nog erger.Op den duur werd de grot voller en voller... dus de kinderen en de vrouwen vielen niet meer dood! Sommige lagen daar dagen voor ze dood waren! Gruwelijk vindt je niet!!

Maar de soldaten waren meestal kindsoldaten van 12 tot 16 jaar. Die de kmher voor de ogen van die jongens hun ouders en broertjes al vermoord hadden! Omdat ze hun nodig hadden dus van keus was geen sprake!
Die kinderen waren dus stapelgek!!van angst van verdriet!
Na de oorlog wist de regering er ook geen raad mee, en sloot ze op in kampen, waar de meeste zelfmoord pleegde. En een deel is gevlucht naar Laos!
Degene die overbleven, wonen nu in gesloten huizen! Omdat er geen plek voor ze is in de maatschappij!

Wat een vreselijk verhaal he!!!! drie en een half miljoen mensen zijn in die paar jaar uitgeroeid!
En zelfs nu nog vinden ze velden vol met lijken als ze de weg verbreden of een veld om ploegen!
Poe... je kan je voorstellen dat dat wel even denkwerk geeft!!!
En... ach... hebben we er van geleerd welnee... Syrié enzovoort!!!

Na een colaatje weer in de toek toek.. en op ons gemak terug naar de stad!
Wat een dag zeg!!!
Ik ben vast wat vergeten!!

Toen haha..... lekker een warme douche.. het leiding water is zo warm!!! Echt niet lekker!
Wasje gedaan,kopje thee, en toen naar de markt. Eten valt hier niet mee, want ze eten voornamelijk padden en kikkers gegrild aan een stokje, insekten, gedroge vis en meer van dat niet echt aanlokelijk spul!
Dus het werd een vegatarische spring roll en wat brood!

Op de terug weg, kwam ik een chinees meisje tegen die ik gisteren al in de bus had gezien en even mee gekletst had, toen de band was geklapt!
En nu even op een bankje bij gekletst.

Nu zit ik lekker op een soort van hal voor mijn deur!
Morgen maar eens nadenken wat ik hierna ga doen.

Batdambang is een niet zo grote stad, niet erg toeristisch, en de stad zelf is niet echt bijzonder!
Wel erg cambodjaans dus voor mij veel om te zien!!
Mijn hotel is gewoon een plek om te slapen, niets meer en niets minder!
Maar goed voor 3 dollar moet dat kunnen!
Ik heb een eigen "badkamer", met wc en douche in één! Erg handig!!
En de hal beneden is ook gelijk bromfiets opslag!

Nou mensen dit was weer zo'n dag, waarom ik nou zo graag reis! Dit is zoooooo mooi!!!

Ik ga de foto's er snel opzetten!!

Liefs Elle


  • 18 Mei 2014 - 16:08

    Elle Reumerman:

    Ik hoop dat de video het doet!!!

  • 18 Mei 2014 - 16:13

    Karin:

    Wauw x100!! Wat een verhaal, wat een foto's en wat een video, echt heel indrukwekkend. xx

  • 18 Mei 2014 - 16:22

    Thea:

    Zwaar onder de indruk lees ik jou verhaal, jeetje zeg je denk er eigelijk nooit bij door maar wat gebeurd er eigelijk veel in de wereld.Door jou mooie verhalen leren wij ook de andere kant van de wereld een stukje kenne Dank je voor de mooie verhalen buuf.liefs Aad en Thea.

  • 18 Mei 2014 - 19:54

    Brenda:

    Jeemig Elle, wat een heftig verhaal van die grot! Verder prachtige natuur en mooie beelden, je blijft fotograferen in zo n omgeving. Dat spoorbaantje is geweldig! Als ik ooit besluit naar Cambodja te gaan wil ik ook op de lori! Heb je wel een sprinkhaan geproeft, ik vind het een naar idee, wordt kriebelig van al die beestjes maar mijn nieuwsgierigheid zou het toch winnen denk ik....Have fun! O,ja ik ben ook in het bezit van naaldjes om blaren en rijpe puisten door te prikken...die krijg je van me als je weer in Holland bent...Ik denk deze belangrijke info wil je niet missen! hahaha, groetjes Bren

  • 18 Mei 2014 - 20:57

    Claudia:

    zo... dat gaat nog best hard op zo'n ding over het spoor!
    nou nou weer een hele indrukwekkende dag geweest voor je!
    heb je een hap uit je slippers genomen ipv kikker/ sprinkhaan!?
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 290198

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: