Naar de Ankor enzo!!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Naar de Ankor enzo!!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Naar de Ankor enzo!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

14 Mei 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve allemaal

Wat een mooie dag, wouwwww, en een heel mooie ook!

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, zo blij met mijn tas, bakkie thee, bakkie koffie. En zo vloog de ochtend al snel.
Dus om een uurtje of 10 dan maar de straat op!

In de toek toek.. naar de Ankor toch.... de dat moet je gezien hebben als je hier bent.Dus op naar de ticket.........20 dollar astublieft!!!!!!!?????
Nou dan moet het wel wat zijn toch... compleet met ticket voorzien van mijn foto... de ankor in!!! toek toek... zeg maar!
En ja hoor... ik was niet de enige ....bussen vol met toeristen.....compleet met gids vlaggetjs en hoedjes en zelfs in dezelfde t'shirts.....mmmmm
Bedelende kinderen en zeurende verkopers, + miepende gidsen die je rond willen lijden.. ja lijden!!!!dus!
Niet echt mijn ding... maar goed dan de pas er maar in!!

Nou ik moet zeggen het is erg indrukwekkend, dat dit eeuwen bedolven onder het oerwoud heeft gezeten!!! onvoorstelbaar!!
Veel moet nodig gerestaureerd, en heeft zorg nodig... maar ja dit is Cambodja... dus dat duurt nog wel heel erg lang.
En het is veel erg veel, nu begrijp ik ook dat je ook een 3 daagse ticket kon kopen! Als dit je ding is.. maar zoals Emmely zou zeggen....het blijven oude stenen!!!!!
Dus door naar de BaYon.. nog ouder, erg verwaarloost, met veel mooi uitgehakte voorstellingen!
Dan door naar de thom erg druk veel vlaggen en t'shirts!

Ik had het wel gezien... in de toek toek terug naar de stad!
Kopje koffie en wat nu!!
Raak ik aan de praat met een toek tuk jongen leuke vent 31 jaar vader bla bla.... ik vertelde dat ik liever de echte dingen van hier zou willen zien, de tempels waar de gewone mensen naar toe gaan!!

Kortom.... instaptijd... ik roep domdom.. ga maar lekker een beetje binnen door ...hoor!!!
Zo..... hobbel de bobbel, straatje in wijkje uit hobbel bobbel....Nou Emmely is zal maar niet zeggen hoe mijn theezakjes zo nu en dan heen en weer gingen(grapje tussen Emmely en ik!)
En mijn kont oeps!!!!

Maar wel de echte stad gezien de echte mensen!!
En die knul maar gezellig kletsen!
Naar een echte mooie tempel... compleet met tandloze monnik!!
De verwaarloosde tempel met nieuw ernaast.

De tempel vol met mooie schilderwerken echt schitterend... en toch he... die afbeeldingen zouden zo recht uit de bijbel kunnen komen!!

En toen... o.. echt verschikkelijk de plek waar de mensen hun dode herdenken van de killing fields onder de dictatuur van poll pot!!
Och... jeee... schedels in een glazen kast... helemaal vol aan de andere kant hun botten... wat een schrik bewind!!! vreselijk!!!!
En zo vreselijk bruut en geweldadig......onvoorstelbaar... foto's van vrouwen kinderen mannen!!!Een vrouw die ze vermoord hebben door heel langzaam een grote schroef in haar hooft te boren!!! zo bizar!!!!

Maar goed toch maar weer verder....Tot ik zag dat de lucht betrok en mijn voeten pijn gingen doen!!
Haha... van het zitten!!! Ja.. ik laat me lekker rijden in een toek toek...lekker geen gezoek met busjes enzo... mijn reis naar Rusland wordt als ik zo door ga hooguit een voetreis!!!

Dus op weg naar mijn zeer luxe kamer met airco eigen badkamer en 4 slaapplaatsen!!!Zo kom ik natuurlijk nooit in Rusland!!!!

Wat gegeten, en toen werd het alweer donker.
Kortom een mooie en biezondere dag!

Nu zit ik lekker met een glas ananassap op mijn, Nou ja mijn..... ik ben de laatste in de rij dus zit ik op de galerij!!!

Lieve mensne slaap lekker vannacht, bij mij is het al bijna nacht, dus ik ga er ook zo in!!!

Liefs Elle

Ennneee... mensen bedankt voor de lieve leuke berichtjes he... zo leuk!!!

• 14 Mei 2014 - 18:05

Karin:

Wauw, fantastisch dat je gewoon lekker uit de toeristische toestanden bent gestapt en het échte hebt gezien! Een vakantie zonder toeristen is véél leuker :) Mooie foto's! Geniet lekker verder!!!!!!!!!!

• 14 Mei 2014 - 18:36

Claudia:

hihi een veeeeeelzijdige dag was het wel!
    zeg maar van tandloze monnik tot schedels in de kast.... pfff
    maar je hebt t wel gezien! xx