Krabbetje met eigen wil!!!! - Reisverslag uit Matara, Sri Lanka van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Krabbetje met eigen wil!!!! - Reisverslag uit Matara, Sri Lanka van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Krabbetje met eigen wil!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

02 Juni 2013 | Sri Lanka, Matara

Lieve Allemaal

Wat heerlijk toch... al die berichtjes, het maakt ons steeds enthousiaster!

Vanmorgen dobberde we om half 10 heerlijk in ons badpak in de zee.
Het water is hier heerlijk, jammer genoeg moesten we het strand wel delen met 2 engelse meisjes!!! Ja dat gaf wel wat drukte zo op zo'n strand!!! hahah... maar ja om ze nou weg te jagen was ook weer zowat!

Heerlijk ik dik in de zonnemelk, en Trudy haha dacht dat niet nodig te hebben. Die is nu dus flinke rood!! We lagen heerlijk op een bedje, de wind in onze haren, echt net niet echt!!! En dan te bedenken dat jullie de verwarming aan hebben!
De zee is hier heerlijk, hij komt heel gek van alle kanten tegelijk en de stroming is extreem zwaar! Hij trekt je in een mum van tijd zo mee de zee in!

Na een uurtje dobberen en zonnen moesten we er uit. 2 nederlandse melkflessen kunnen nou eenmaal niet te lang in deze zon!!!
Dus duwde Trudy haar sigaretje uit, in een gatje in het zand.. wat denk je... een krabbetje duwde hem zo weer omhoog!! Floep!!! Daar lag hij weer op het zand!
Lekker even een koude douche... er is niet anders, maar met deze warmte is dat geen probleem.
Wasje gewassen,en toen waren we klaar om de stad in te gaan.

Eerst maar naar het Nederlands fort... nou het enige nederlandse wat we hebben kunnen vinden is de ophaalbrug!
En een nederlandse naam ergens op een gedenkbord!
Nou... dat hadden we snel gezien!

Op naar de volgende bezienswaardigheid, Ook een Nederlands fort maar dan meer een soort van vesting waar mensen nog in wonen.
En ook buiten de nederlandse kerk en een beetje drents aandoend huis niets echt herkenbaar nederlands!

Wel zagen we veel open plekken tussen de huizen en veel wrakken!
We zaten er net over te kletsen toen er een tuktuk stopte en die ging, toen bleek dat we nederlands waren gelijk aan het kletsen, hij werkte voor belgen enzo.. bla bla bla.....Toen vertelde hij hoe de tunami daar had huis gehouden. 103 mensen zijn daar verdronken want de rivier kwam omhoog tegelijk met de zee. Ze zaten dus als ratten in de val!

Nu we wat beter kijken zien we ook overal huizen die verwoest en nooit meer opgebouwd zijn, en daarvoor, een soort van wat ooit de voortuin was, liggen de graven van de mensen die daar woonde!
Een lugubere gedachten... in je eigen voortuin!!!!
En als je goed kijkt zie je dit heel veel!!!
Het is nu bijna 10 jaar geleden en ze hebben duidelijk veel werk verzet, maar het blijft een groot gat in de stad!!

Maar goed op naar de tempels... nou het zal wel aan ons liggen maar de eerste was geen tempel maar een moskee. Ach we weten wel beter, we zijn maar niet naar binnen gegaan.
Daarna kwam tempel 2 nou niet veel bizonders niets eigenlijk beetje boeddha beelden en dat was het! Snel gezien dus!!

Ja... en toen.... hadden we alle bezienswaardigheden uit de "eenzame planeet "gehad!!!
En ja het strand lokte!!! En wat doe je dan... je neemt de tuk tuk koopt onderweg een drakenfruit, en je gaat er van tussen!!!!
Op naar het strand!!! Even lekker uitgewaait, kopje koffie gedronken en dan is er weer een dag voorbij!!!!

Ja Thea nog maar een weekje en dan ooo een lekker gewoon wijntje mmmm dat zal er wel in gaan, als we hier al wat vinden wat er op lijkt, we zoeken niet eens meer ,is het maar zo zo!!!!
En ja het tijd verschil is flink het is nu bij jullie 10 over 4 en hier is het 10 over half 8 in de avond!

Vanmiddag in de tuk tuk hadden Trudy en ik plots zoooo'n zin in een gewoon nederlands kopje senceo met een stuk Hema rijstevlaai!!
Wat zijn we toch ook een echte hollandse mutsen he!!We reizen de hele wereld rond en wij fantaseren over hollandse koffie met taart!!!!mmmmm!!!

Er schijnen hier ook schildpadden in de zee voor het hotel te zitten, maar die houden zich vast schuil tot wij weer zijn vertrokken, we kunnen nog zo naar de zee staren, maar ze komen niet!!!!!!

Morgen trekken we weer verder we gaan naar Galle, dat schijnt ook mooi te zijn. We gaan met de trein, het is niet zo ver met 2 uur moeten we er zijn! Dan zitten we vlak bij het strand maar niet aan het strand!( dat is een beetje duur!!!!)

Nou mensen ik ga zo de foto's doen zijn er niet zo veel, maar goed geniet er van!!

Liefs Trudy en Elle

• 02 Juni 2013 - 16:04

Teigertje:

Hoi,

Klinkt allemaal weer geweldig!!!!!!
    Jullie worden wel lekker bruin, op deze manier.
    Hier in nederland schijnt de zon weer!!!
    Tis maar liefs 18 tot 20 graden!!
    De afgelopen weken was het net herfst.

Maar ja mag de pret niet drukken.....

Veel liefs,

Teigertje

• 02 Juni 2013 - 17:23

Karin:

Leuk verhaal weer dames. Ben verliefd op de foto's van de schitterende natuur daar, wauw!
    Slaap lekker voor straks!

• 02 Juni 2013 - 19:14

Emmely :

Van emmely

• 02 Juni 2013 - 20:01

Saskia En EMily:

Hallo Dames .

Nou de verwarming hebben we nie aan
    Het waait hier wel als een gek , maar als de wind gaat liggen is het best te doen,
    binnenshuis is het hier ontzettend benauwt haha maargoed
    volgende week gaat de tempratuur ook weer verder omhoog,
    wat ook wel tijd mag worden .
    En oma die het nie nodig heeft en dan toch verbranden (gehehee) Dat noemen ze altijd insmeren doe ik ook , ook al verbrand ik nie snel , en dat met me bleke huidje ,
    Geniet van jullie laatste week en maak nog maar veel foto's , wat daar genieten we ontzettend van met die mooie plaatjes ,

Veel liefs Saskia en Emily ,

• 05 Juni 2013 - 17:15

Diana:

weer een mooi verhaal merk echt dat jullie genieten het is jullie ook echt gegunt op naar nog een paar dagen dan weer in nederland he ja loop beetje achter ben druk maar heel veel plezier nog xxxxxxxxxxxxxxxx