Langzaam op weg naar Jerusalem. - Reisverslag uit Leimuiden, Nederland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu Langzaam op weg naar Jerusalem. - Reisverslag uit Leimuiden, Nederland van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

Langzaam op weg naar Jerusalem.

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

27 Oktober 2012 | Nederland, Leimuiden

Lieve Allemaal

O... o...... wat hebben wij weer een berg meegemaakt.

Op het strand nog en oude jood gered, die was met zijn stoeltje in de zee gaan ziiten en toen omgevallen. Daar stond ik dan een oude jood uit het water te sjorren, in mijn badpak terwijl zijn vrouw totaal aangekleed mee hielp. Het moet een wat maf gezicht geweest zijn!!!!
Ook zagen we 2 rare dames, die met hoedje en al onder de grote massage straal gingen staan, lachen natuurlijk!!!

Echt de avond in Birkini is super leuk geeindig. We wilde net naar bed gaan, toen de "Bewaker" langs kwam voor een praatje, geen verkoop of zo, gewoon zomaar. Maarrr.... wij wilde net naar bed. Dus toen vroeg hij aan Trudy "wacht even" ik haal, dacht Trudy chippies.............. Toen kwam hij terug met een giga blad vol met eten! Echt van alles en nog wat, dadels pittabroodjes, sausjes augurken en patat. en je kon het zo gek niet bedenken of hij had het wel bij zich.

Dus wij eten en nog meer eten, van het feit dat we vol zaten wilde hij niet weten. Dus uiteindelijk zat Trudy met een broodje in haar jurk verstopt, om te voorkomen dat hij nog meer ging halen.
En zo kropen we weer in onze tent, met onze buik nok vol.
Hoe de tent s'ochtend rook na al die knoflook zal ik jullie onthouden, maar even luchten was wel noodzakelijk!

Maar goed, we hadden al besloten om te vertrekken omdat het voor 5 dagen moslimfeest was, dus alles dicht. En natuurlijk beinvloed door de Nederlandse media dat het dan vaak onrustig is in dat soort gebieden.
Wilde we weer naar israel. Volgend de palestijnen onzin, maar toch......

Er is ons ook wel wat vreems opgevallen, alle palestijnen die we spraken, en dat waren er best wel veel, want ze komen graag een praatje maken, thee voor je halen en koud water!
Praten helemaal niet slecht over de isrealieten, maar andersom soms wel!!Vreemd he!!!!!

Omdat we toch al vroeg uit ons tentje gedreven werden door de zon, zaten we al vroeg aan ons ontbijt, met chocoladepasta en thee, en nog een restje oud roggebrood!

Omdat wij zo ervaren zijn, was ons tentje in een wip weer afgebroken!
Laden we alles in en boodschappenkarretje en daar gingen we weer!!!!!

OP naar Beit Shehed ofzo iets!!! net onder Jerusalem.
Nou dat was een schitterende rit, de woestijn is daar schitterend.
Maarr.... waar was nou Beit....... we konden het nergens vinden weer heen en weer terug!!! Toen waren we plots al in Tell Aviv????????

Nou dat werden we spuugzat... dus gingen we gewoon ergens de snelweg af, en zo belanden we in Aslon, nooit van gehoord, maar een soort van Leimuiden aan zee, maar dan anders!!!!
Op zoek naar een camping, o... dat was geen probleem iedereen wist er wel een!
Nou dat hebben we geweten, de een dicht, de ander gesloten, de volgende zo te zien al heel veel jaren gesloten. Naar een kibboets, die onvindbaar was enzovoort. En zo werd het later en later. Dus hup op naar de volgende plaats nm Askelon, en daar begon het gezoek opnieuw.
Maar het werd al donker, en dat vonden de meisjes niet leuk!!!!!
Dan maar in de auto slapen, ach bah nee........ dan maar de tent zomaar ergens opzetten en afwachten, nee dat was het ook niet. We zaggen het al gebeuren om midden in de nacht verder te moeten.

Tot iemand ons vertelde over een goedkoop hotel............ Nou dan dat maar! Ik weet niet wat die man goedkoop vindt maar wij in ieder geval niet!!!!!! Maar we hadden niet zo veel keus meer. Dus het werd het Hollyday inn!!!!!! Wouw wouwwwwwww. Erg duur maar goed we moesten iets!!! Zo stonden we dan met ons afgeknipte spijkerbroek en plastic tasje in de hand en rugzak op ons rug in de lobby van een duur hotel. Het was wel een beetje een vlag op een modderschuit(leuke woordspelling na ons modderavontuur)

Gelukkig hadden ze nog 1 budget kamer, dus dan dat maar!!! Tot ze plots die kamer niet hadden. Toen heeft Trudy ze even toegesproken, dat ja... en dan toch nee, dat konden ze niet maken!
En zo... zaten we plots in een kamer met balkon en uitzicht op zee haha.....
En ja dan maak je van de nood een deugd, en mik je al de vieze was , in het bad beetje hotelsopje erbij en hup.... je kamer veranderd in een soort veredeld was en drooghok, met in het midden een giga bed!!!
Dus touwtje gespannen om de was op te hangen, en vanmorgen was alles droog.
Daarna wat gegeten en en lekker wijntje, en zo kroppen we in ons super groot bed.

Vanmorgen op naar het gigantische ontbijt, echt te gek voor woorden. Er waren veel joodse families die daar ook een feestdag vierde, en die gingen in een traditioneel gebed. Mooi om te zien en eens mee te maken! En wij maar eten, en proeven. maar ja daar zaten we dan iedereen even mooi aangekleed, en wij alleen maar schoon. (we zijn ieder wel 2x in dat bad geweest. (wel nadat de was eruit was hoor!!)
Dus zijn we vertrokken, met 2 eitjes in ons broekzak voor later!!!

Eerst even gezellig langs het strand gelopen, en toen de auto in. Op weg naar internet.
Toen een plan gemaakt want we hadden geen zin in weer een dag vol zoeken, en omdat kamperen dus geen optie is, hebben we er voor gekozen, om een hostel zomaar ergens in een klein plaatsje te zoeken.

En dat is gelukt, het plaatsje heet, Petach tikva Het is een leuk plaatsje en we hebben een klein appartement met een super mini keuken. eigen badkamer, en het ligt niet ver van Jerusalem.

Morgen gaan we lekker wat rond neuzen, de rugtassen opnieuw inrichten, nog 1 nachtje hier slapen, dan gaan we de auto inleveren en 3 nachten slapen in het oude Jerusalem bij Basm. Dan gaan we te voet verder. En ja.... dan nog een paar nachtjes en dan zit het er weer op!!!

Zo wij gaan eens eten koken!

Liefs Trudy en Elle

• 27 Oktober 2012 - 20:18

Karin:

Het was even wachten op een nieuw verslag maar dan heb je wel wat!!!! Heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk om lezen!!!!
    Heel veel plezier verder!!! Groetjes

• 27 Oktober 2012 - 21:11

Karin:

En wat een prachtige foto's!!!

• 27 Oktober 2012 - 22:58

Corrie:

Tjonge wat een verhaal. Inderdaad wij moesten even wachten, maar het was de moeite waard. Jullie kunnen wel een boek gaan schrijven. Dan word het vast een triologie. En wat een aardige man. Nou ik ga de foto,s nog even bekijken. Welterusten voor straks. Groetjes corrie

• 28 Oktober 2012 - 01:40

Teigetje:

Van een tent naar een TENT, wat een verschil! En dan dat uitzicht. SUPER!!!!! Nog 1 week genieten en dan..........?

• 28 Oktober 2012 - 13:12

Emmely :

van emmely

• 28 Oktober 2012 - 16:06

Dagmara:

Nu weer wachten tot het volgende verslag. Ik lees alles maar reageer niet heel veel want me tel doet steeds raar bij de reacties maar geniet van de laatste week

• 28 Oktober 2012 - 16:45

MrBass:

hahaha ik zie het jullie hebben het lekker naar je zin.
    erg leuk om jullie verslagen te zien, daar geniet ik echt van.
    en de fotos zijn erg leuk

veel liefs

MrBass