San Paulo in met de metro!! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu San Paulo in met de metro!! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

San Paulo in met de metro!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

24 April 2012 | Brazilië, São Paulo

Lieve Allemaal

Wat leuk, dat jullie zoveel reageren.
Echt dat is zo leuk......

Maar vanmorgen na een heerlijke nacht lekker slapen, en een lekker ontbijtje bij de familie. Ben ik vertrokken. Eerst met de bus naar het Metrostation. EEn aantal kaartjes gekocht, want je moet hier voor iedere rit een nieuw kaartje kopen. Kortom metro uit, kaartje weg!!!!

Gisteren viel het me al op, dat het zo vreselijk koud is op de metrostation en daartussen. Echt er staat een wind... je moet er echt tegenin hangen!!!
Maar wel erg schoon en heel nieuw!! De metro bestaat hier pas net dit jaar. Ze hebben ook nog maar 6 lijnen ofzo die nu open zijn.
Maar goed de kou...... ik weet nu waarom dat is..... Er zijn hier namelijk best veel zwervers.. die zouden dan een kaartje kunnen kopen voor omgerekend E1,75 en dan zouden ze een droge slaapplek hebben... maar dat wil niemand.... dus de wind erin....... dan komen de zwervers niet!!!!!Hun bedje waaid nm weg!!!

Maar goed de metro.. duidelijk en simpel....
Ik ben eerst naar het historisch centrum of wat er van over is gegaan.
Republica!! Ach aardig. Maar ik had al gelezen dat al het mooie plaats heeft moeten maken voor parkeerplekken en flats!!!Ik had gehoopt op wat kleine straatjes met spulletjes van de oorspronkelijke bewoners van Brazilie.. de indianen. Maar nee niets>>>>>

Maar weet je wat er hier gebeurt als er een geldtransport naar de bank moet.Dan rijden er 18 politieagenten op de motor mee....18!!!!!
En dat niet alleen, er cirkelt dan ook nog een helicopter boven!! En die geldauto heeft nog het meest weg van een tank!!!En... als ze dan aan komen rijden, moet iedereen gelijk de bank uit!!! En pas als iedereen uit de bank is gaan de deuren open en een scherm er voor!!!
Nou met die overvallen bij ons in nederland weten we wat ons te doen staat!!!!!! En die helicopter maakt me toch een herrie tussen die flats in!!!

Goed... na wat wandelen en een bakkie met wat lekkers.
Hup de metro weer in en naar Paulista... Nouuuu.... dat was echt niets. Welke archtect hier de beest uit heeft gehangen weet ik niet , maar echt afschuwelijk.... alle soorten rare, lelijke gebouwen op een rij... de een nog lelijker dan de ander...... Het enige wat er goed was waren de broodjes.... geen idee wat het was... ik wijs altijd maar iets aan!!Al doe ik nog zo veel moeite het te onthouden aan het einde van de dag weet ik het echt niet meer... of ik weet nog hoe het broodje heten, maar heb geen idee meer hoe het smaakte!!!

En zo nog even door naar het volgende daar was een heel mooi erg oud station met daar achter een leuk park!!!

Ja... en toen wilde mijn voeten niet meer. Dus hup in de metro en richting huis.Nog even zoeken welke bus, ik nou terug moest hebben. En ja ik wordt overmoedig kom er altijd wel... en zo ook deze keer!

Vanavond ben ik uitgenodigd om gezellig uitgebreid te komen eten... het wordt iets braziliaans. Ik heb een taartje voor toe mee gebracht.. ik hoop maar dat ze hem lekker vinden!!!

Wat ik morgen ga doen.... ik heb werkelijk geen idee!!

Liefs Elle


  • 24 April 2012 - 21:16

    Corrie:

    Hoi elle. Meid wat maak jij veel mee zeg. Het is een reis met een lach en een traan. En je hebt zeker een engeltje op je schouder. Ik had het bijltje er al lang bij neer gegooit. Maar jij niet met je doorzettingsvermogen. PETJE AF HOOR. Veel plezier nog. Groetjes corrie.

  • 25 April 2012 - 07:40

    Karin:

    El je hebt echt talent hoor, zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Als ik internet open kijk ik meteen of de titel van het tabblad is veranderd en dan ga ik er lekker voor zitten. Dus, leuk dat JIJ iedere keer schrijft! De foto's zijn ook leuk. In Sao Paulo ben je toch 3 dagen? Staat Curitiba ook op je verlanglijstje? Daar woont de vriendin van Caroline. Een gezellige dag weer, ben benieuwd wat deze je brengt. Genietze!!!!!!!!!!
    PS van dat koekjejeje (ik kwam niet meer bij) kan je er wel veel op :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 290785

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: