dolfijnen tripje valt in de regen!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu dolfijnen tripje valt in de regen!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

dolfijnen tripje valt in de regen!!!!!!

Door: Elle

Blijf op de hoogte en volg Elle

12 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal.

Eerst een berichtje voor Casper van Emmely. Ik moet doorgeven dat ze het fijn vindt dat je haar kamer zo goed in de gaten houd.
Gaat het stof je irriteren, neem dan gerust het emmertje wat boven op de keuekenkastjes staat. En ga gerust je gang!!!! ha ha.......(wel alleen jij, maar dat begrijp je wel!)

Vandaag had Emmely niet zo haar dag, het was te heet, te warm, hoofdpijn bla bla bla....
Uiteindelijk zijn we toch naar de beroemde markt aan de waterkant gegaan. Emmely wat op haar mopperstoel maar we gingen.
Zag er erg leuk uit lekker veel verse dingen gezellig tot....... Emmely dode schildpadden ziet liggen, bedoelt voor de soep......
En er hingen levende krabben aan een lijntje!!!! Nou..... als een haas ging ze er vandoor.... boos boos schildpadden zijn beschermde dieren.... bla bla... en daar ging ze!!!!Toen ik haar eindelijk had ingehaald was het wel snel over. Maarrr van de markt heb ik niets meer gezien.....
Dus met alleen 2 sinaasappels rijker zijn we naar de haven gegaan!!!

Lekker gewandeld, en lekker gegeten. Net na de middag was Emmely het zat.
Dus terug naar ons hutje.
En daar plannen gemaakt om later in de middag een lekker tripje naar de dolfijnen te maken. Rustig zitten in een bootje en na 3 uur weer terug!
Bij het weg gaan zag Emmely dikke wolken.
Dus maar even wachten.... Nou dat hebben we geweten.... het ging toch hossen!!!!! Echt en er kwam steeds meer wind!!!!
Ik dacht nog... ach nemen we een taxi het is vast zo over.... nou echt niet dik 2 uur later regende het nog steeds pijpenstelen.
Poe.... wat was ik blij dat wij niet waren gegaan. Zie je het al voor je, wij in een bootje in de regen!!!!!!
Emmely met haar gemopper!!!! Nou ja gelukkig waren we thuis gebleven. En we hoeven niet te haasten. We hebben tenslotte nog 3 weken!
Dus hebben we rustig wat tv gekeken, en Emmely wat geslapen.
En rond een uurtje of 5 zijn we lekker ergens uit eten geweest.
Mmmmm wel wat pittig maar erg lekker!!!Lekker roti en rijst, schaap... was goed te eten. Kousenband, en nog wat maar dat weet ik niet meer.

Emmely moet duidelijk erg wennen aan de warmte ik heb er niet zo'n last van. Ennnnn de muggen he.....ze bijten zelfs Emmely. Dus iedereen ruikt ons aan komen, want we stinken een uur in de wind naar de deet.
Wel heb ik hier deet gevonden wat niet zo stinkt!!!

Verder hebben we alle leuke dingen van Paramaribo nu wel gezien denk ik, dus morgen maar eens wat anders. Mits Emmely er ook zin in heeft.En die is wel erg aan de airco verslingerd.

Liefs Emmely en Elle

• 13 Oktober 2011 - 07:02

Casper:

Dag dames,

wat een avonturen beleven jullie , enge beesten op de markt enz.
    Ik zal Emmely haar kamer schoonmaken de dag voordat ze hier weer is . Ik ga nu zelf ook een weekje vrij nemen kan dus ff niet jullie avonturen volgen.
    Meiden kijk uit en Emmely maak je niet te druk over de beschermde dieren.

• 13 Oktober 2011 - 18:06

Corrie:

Hallo elle en emmely. Wat doen jullie leuke dingen met elkaar zeg, en wat een mooie fotos staan erop. Wij hebben vandaag ook mooi weer, wij hoeven alleen geen airco aan. Het blijft zo mooi tot na het weekend. Dat van volkshuisvesting was een grapje hoor, maar dat zal je wel begrepen hebben. Geniet lekker van alles, van de 3 weken die je nog hebt. Wat een vooruitzicht zeg. (stiekum ben ik wel een beetje jaloers) maar het is jullie van harte gegund. Nou veel plezier en de groetjes van hier. Corrie