regen,regen en nog meer regen!!!!! - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu regen,regen en nog meer regen!!!!! - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Elle Reumerman - WaarBenJij.nu

regen,regen en nog meer regen!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elle

13 Juni 2008 | Indonesië, Malang

hallo Allemaal

Nou... het heeft hier toch geregend, gistermiddag en avond. Werkelijk waanzinnig veel, alles stond weer blank.
En ja jullie begrijpen wel, wie daar natuurlijk weer door heen moest!
Nou daar ging ik dan met een geleende paraplu die zijn beste tijd een jaar of 10 geleden had gehad. Maar goed heel lief dat ik hem mocht lenen.
Ik in de bedjak, helemaal in het pastic verpakt, en hup fietsen maaar. Ik met de paraplu voor me voor een beetje bescherming voor mijn benen. Maar op een bepaald moment wilde ik toch eens weten waar we waren!!! dus hup de paraplu even om hoog. Oeps.... toen zag mijn chauffeur die achter mij zit niets meer dus hij geeft een gil... maar ja ik versta geen indonesies!!!!En voor ik het in de gaten had 1 wiel in de drap...... ja toen begreep ik het wel. Dus ja .... uitstappen wiel uit de drap... en weer verder...
Nog drijf nat dus.....
Eindelijk aan gekomen voor een grote bijeenkomst van zusters in een aula. Jeetje jeetje was me dat even schrikken een giga hal vol nonnen en zusters. Of ik even voor deze mensen wat wilde vertellen en laten zien rond shantalla massage en ach gelijk ook maar even over de cfb technieken en ach... dan ook nog even de luiers uitleggen....... OOOO ik kreeg het spaans benauwd en ik al ooo maar ik ben niet zo'n spreker in het groot.(ik heb wel een grote mond.... maar ja)Nou... volgens de ortopedagoog had ik het s'ochtend zo goed gedaan dat was dit niets bij. En oja pater Jansen een stokoude pater uit Nederland die ooit de boel op heeft gezet kwam ook!!!
OOOOO ik kreeg het steds benauwder en een gort droge keel...En ik had al een paar soppende schoenen.. Maar goed gelukkig ben ik gered..... het licht viel nm uit...... Ik geloof dat ik nog nooit in mijn leven zo blij ben geweest om dat het licht uit viel!

Nou voor Pater jansen maakte het niet uit, hij hield een preek van een dik uur over zuiniger leven en de dure rijstprijs en de ellende in de wereld.

Daarna, het goot nog steeds hebben de ortopedagoog en de fysiotherapeut mij terug ggebracht. En ik muts... die ik ben.... stuur ze een ingang te vroeg de kampong in!!!!Rij ik in de regen in een stokoud lekkend busje door de kampong!!! Echt ik weer!
Maar goed toch thuis gekomen.
Daana mezelf getrakteerd op een uit gebreiden poedel beurt, want ja een douche of zo heb ik niet>>>

Vanmorgen moest ik om 10uur bij de fysio zijn voor observatie van Erlies. Een meisje van laag nivo met veel probleem\onbegrepen gedrag.
Ik heb voor gesteld om heel basaal te beginnen. met ruiken voelen en proeven.
Maar ja.. materiaal..... Ik vanmiddag naar de winkel, borsteltjes sponsjes doekjes enz. De bart smit is hier niet dus!! Toen ik bij de kassa kwam om af te rekenen. Ging het personeel mij ha ha... vertellen dat ze ook bezems en schoonmaak middelen hadden... Die dachten vast dat ik aan de schoonmaak ging of zo....

Daarna terug om een lesje luiers vouwen en strikken te geven.Nou de dames waren niet blij met mij... wilde ik die billen nog wassen , nou dan moest er eerst een bakje water gezocht worden en dom mens toen wilde ik ook nog iets om het af te drogen.... dom mens die Elle....
Voor ik de dames zo ver had dat ze toch het nut er wel van in zaggen.(minder vieze kleding en bedden goed, en minder geur(het ruikt daar heel erg!) waren de dames iets meegaander.De vertaler vond het wel vermakelijk.. En natuurlijk vroeg hij dat ze nog steeds iemand zoeken om de boel daar wat te motiveren... Nou ik kijk wel uit binnen 1 dag heb ik ze allemaal ontslagen en doe ik het wel even zelf. De dames sturen nu niemand naar de dagbesteding omdat de dame die daar voor is aan genomen met vakantie is!!! Liggen die kinderen de hele dag naar het niets te staren. Dus heb ik er aan het einde nog maar even 2 naar de dagbesteding gebracht, want de dames deden het niet. Was niet hun taak!!!
Nou ja gewoon even diep adem halen en... afgesproken dat ik volgende week even kwam kijken hoe het gaat!!!

Oja... hebben jullie een idee wat dat blauwe hokje wat je op de foto zie wat dat is???? dat is het hokje waar de moeders s'ochtend wachten als het zo lang reizen is dat het geen zin heeft om naar huis te gaan. De moeders zitten daar dus iedere ochtend van 8 tot 12 te wachten zodat hun kind in ieder geval wat onderwijs krijgen.. knap he.....

Zo mensen dat was het weer voor vandaag ik ga lekker terug naar de kanpong en even lekker zitten.

Gr Elle

  • 13 Juni 2008 - 19:42

    Sylvia:

    hoi Elle, ik heb net je side gelezen, wat een indrukwekkend verhaal, ik wens je veel succes en geduld bij je verde activiteiten.
    groeten en nog een mooie tijd daar, sylvia

  • 14 Juni 2008 - 07:25

    Carla:

    Hoi Elle,
    Eindelijk de tijd gevonden en genomen om je verhalen eens goed te lezen en mee te beleven.
    Je doet het gewoon maar, top hoor.
    groetjes en blijf vooral genieten Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Elle

Deze keer ga ik naar Gambia en dan reis ik door naar Senegal!

Actief sinds 30 Maart 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 290870

Voorgaande reizen:

17 September 2017 - 13 December 2017

MEDEDELING

24 Juli 2017 - 24 Juli 2017

MEDEDELING

06 November 2016 - 27 November 2016

Kaapverdië een no stress vakantie!

11 Mei 2016 - 02 Juni 2016

Trip naar de evenaar!

10 Januari 2016 - 29 Januari 2016

Het land van de rijzende zon!!!

14 April 2015 - 03 Mei 2015

Surprise.... surprise.......Gambia en Senegal!!!

09 Januari 2015 - 25 Januari 2015

Lekker samen tuffend door Curaçao!!!

22 Oktober 2014 - 30 Oktober 2014

Met een last minute naar Gambia!!!

05 September 2014 - 21 September 2014

Van Moskou tot Sint Petersburg!!

12 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Lekker rondneuzen in Cambodja!!

29 September 2013 - 19 Oktober 2013

Emmely op avontuur in.......... Indonesië!!!

19 Mei 2013 - 08 Juni 2013

Verkenningstocht door Sri lanka!!!!!!!!!!!!!!

06 Januari 2013 - 17 Januari 2013

Op trektocht door Marokko!!

15 December 2012 - 22 December 2012

We gaan er weer van tussen!!!!!!!!!!!!!!

16 Oktober 2012 - 05 November 2012

2 vakantiemutsen in de tent door Israel!

15 April 2012 - 04 Mei 2012

Backpacken in Brazilië

30 Oktober 2011 - 03 November 2011

Plots naar Boedapest!!!!

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Op reis naar zonnig Suriname

04 April 2011 - 19 April 2011

Zonnen in Tjechië!!!!!??????

08 November 2010 - 22 November 2010

Zuid Afrika in een notedop!!!!

10 November 2009 - 28 November 2009

Op naar Amerika

04 April 2009 - 23 April 2009

Samen met Emmely naar Tjechie

01 Oktober 2008 - 29 Oktober 2008

Op naar Ethiopie

Landen bezocht: